Beantwoord

Hoe werkt een draadloze verbindingsset en kan ik de kabels inwisselen voor adapters?

  • 5 June 2022
  • 11 reacties
  • 173 keer bekeken

Ik heb net materialen voor 2 interactieve tv gekregen, samen met ethernetkabels.

De afstand is te groot en ook niet haalbaar dit met deze kabels naar de tv ontvanger te laten leiden.

Ik heb reeds internet van KPN aangesloten met een Experience Box en een adapter dvs1200 aangesloten met een ethernetkabel.

Kan ik de 2 tv’s nu aansluiten met 2 adapters aangesloten aan de tv ontvangers?

Ben ik verantwoordelijk op deze 2 adapters aan te schaffen via de webshop of kan ik de kabels inwisselen  voor de adapters?


*Admin: reactie onder een oud bestaand topic. Eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Babylonia 5 June 2022, 12:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

U heeft een set van 3 draadloze verbindingsets nodig.  Die moet u zelf kopen. Maar let op!! De werking is NIET gegarandeerd en er worden veel problemen gemeld. Dus kopen, proberen en eventueel binnen 14 dagen terug sturen. Overigens zal u moeten kiezen.  Draadloze verbindingsets gebruiken voor tv of internet.  Beide kan niet!

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Flashover 
Als je langere kabels aanschaft en kunt plaatsen dan verdient dat de voorkeur.
De Devolo's zijn bijzonder storingsgevoelig, mede doordat het electriciteitsnet steeds meer vervuild door o.a de Ledverlichting.
Dus bedraad heeft beslist de voorkeur.

Ik las ook dat je de tv’s met een kaart kan gebruiken mits je de juiste tv hebt?

Ik ben van Ziggo overgegaan naar KPN. Deze heeft deze optie.

Is dat ook een optie?

Ik las ook dat je de tv’s met een kaart kan gebruiken mits je de juiste tv hebt?

Ik ben van Ziggo overgegaan naar KPN. Deze heeft deze optie.

Is dat ook een optie?

Hallo @EdithP je kijkt dan via Digitenne met een CI+kaart, mits je een geschikte tv hebt en daar met dus een antenne op aangesloten worden.

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Overigens zal u moeten kiezen.
Draadloze verbindingsets gebruiken voor tv of internet.  Beide kan niet!

Dat ligt er maar net aan welke draadloze verbindingsets men aanschaft.
Er zijn verbindingsets (o.a. TP-Link) met 3 LAN poortjes, die IGMP Snooping ondersteunen.

https://bestgekozen.be/beste-powerline-adapter/

En doe een zoekactie op IGMP.

Maar het blijft afwachten of de vervuiling van het stroomnet zoals al eerder opgemerkt een goede werking oplevert.

De module is alleen voor digitenne mogelijk. Is veel beperkter qua zenders en mogelijkheden dan interactieve tv. 

Interactieve tv werkt alleen met een ontvanger via ethernet. En ook via de app KPN  iTV in televisie of streaming apparaat. 

App in smartphone en tablet ook te casten met chromecast. 

Handig van de apps; ze werken via WiFi. 

Ontvanger heeft wat meer zenders dan via de app.

U heeft een set van 3 draadloze verbindingsets nodig.  Die moet u zelf kopen. Maar let op!! De werking is NIET gegarandeerd en er worden veel problemen gemeld. Dus kopen, proberen en eventueel binnen 14 dagen terug sturen. Overigens zal u moeten kiezen.  Draadloze verbindingsets gebruiken voor tv of internet.  Beide kan niet!

Wat bedoel je precies met beiden kan niet?

Ik heb nu een adapter aangesloten op mijn modem voor internet. Werkt al jaren perfect.

Nu de twee tv’s draadloos aansluiten. Heb ik daar 3 adapters voor nodig?

 

Reputatie 7
Badge +10

Nu de twee tv’s draadloos aansluiten. Heb ik daar 3 adapters voor nodig?

Ja, en dan nog van het type adapters die IGMP ondersteunen.

Zijn die van KPN dvs1200 goed?

Reputatie 7
Badge +10

Ik zou zeggen alleen de types die in die eerdere vergelijking (mei - 2022) worden vernoemd:

        https://bestgekozen.be/beste-powerline-adapter/

        En doe een zoekactie op IGMP.

En dan nog steeds de opmerking erbij, dat het afhangt van de rest van je stroom netwerk en vervuiling ervan.  Het beste die adapters op een wandcontactdoos aan te sluiten met randaarde.

Reputatie 7
Badge +17

U heeft een set van 3 draadloze verbindingsets nodig.  Die moet u zelf kopen. Maar let op!! De werking is NIET gegarandeerd en er worden veel problemen gemeld. Dus kopen, proberen en eventueel binnen 14 dagen terug sturen. Overigens zal u moeten kiezen.  Draadloze verbindingsets gebruiken voor tv of internet.  Beide kan niet!

Wat bedoel je precies met beiden kan niet?

Ik heb nu een adapter aangesloten op mijn modem voor internet. Werkt al jaren perfect.

Nu de twee tv’s draadloos aansluiten. Heb ik daar 3 adapters voor nodig?

Als je 2 TV's wilt verbinden, dan heb je 3 adapters nodig.

Je gebruikt ze nu voor internet. Dat kan. Maar om ook TV's te verbinden heb je een aparte set nodig. Je kunt ze niet allemaal tegelijk verbinden.

Tenzij je een speciale set aanschaft, zoals @Babylonia zei.