Beantwoord

Home cinema verbinden met tv, optische kabel past niet

  • 9 January 2023
  • 9 reacties
  • 351 keer bekeken

Ik heb vandaag KPN internet en tv en zou graag het geluid van de TV via mijn homecinema willen ontvangen. De monteur vertelde dat ik een optische kabel nodig had. Deze gekocht, maar dat past niet. 

De foto’s geven de TV en Homecinema verbindingen aan.(ik probeer foto’s toe te voegen, maar dat lukt niet!

Welke kabel heb ik wel nodig?

 

icon

Beste antwoord door obelisk 10 January 2023, 08:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Soms zit er een bescherm dopje op een optische kabel.

Bedoeld u een SP diF kabel

 

 

Ja klopt. Die past wel op de homecinema, maar niet op de tv.

Merk en type van de TV graag, dat zoekt gemakkelijker mee.

De eerste keer aansluiten van zo'n toslink kabel gaf mij wel een ongemakkelijk gevoel. Maar vaak moet je even ietsje meer doordrukken om een klepje aan de kant te duwen.

Dit is de achterkant van de tv. Betreft een Samsung tv. Fijn dat je zo snel helpt.

 

PeterG hier. 

Poeh. Je tv staat ook in het museum der oudheden. 

In dit geval de optische kabel dus verbinden vanaf de optische uitgang van de kpn ontvanger naar die op de versterker / home cinema. Ik denk dat de monteur dat ook in gedachte had.

Van elke tv- en radiozender die je aan hebt kun je het geluid dan ook via je boxen horen. 

Vanaf de TV naar de cinema set zou als ik het goed heb deze nodig zijn. Link 

Maar het is mogelijk net zo handig om het aan te sluiten zoals Peter dit beschrijft.

 

 

Er is ook lang niet afgestoft achter de installatie, wat een bende.😉

In de handleiding zie ik helemaal geen optische aansluiting op de betreffende TV.

Het meest logische is dus inderdaad aan te sluiten op de KPN TV ontvanger zoals @PeterG  aangeeft. Het voordeel is dat je de radiozenders ook meteen op je AV set hebt.