Vraag

Honeywell T6 thermostaat

  • 4 January 2021
  • 2 reacties
  • 196 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem dat ik de Honeywell Home app niet kan gebruiken met de Honeywell T6 thermostaat. Je kunt niet op “Volgende” klikken nadat je de stap van wifi selectie hebt gedaan. Ik gebruik iPhone met iOS14.2 en KPN glasvezel met SuperWifi en Experiabox V12. Ik denk dat het probleem in de SuperWifi zit want daarbij is de Wifi op de router uitgezet en loopt het via de SuperWifi punten die je niet rechtstreeks kunt benaderen in je Wifi lijst. Ik heb KPN al gebeld maar die geven geen advies. De CV installateur weet het niet. Honeywell (Residio Customer Service) gebeld en die komen met bizarre lijst van eisen die het probleem van de SuperWifi ook niet gaan oplossen maar vooral een lijst die niet geschikt is voor gemiddelde consument. Kortom: ik zie geen andere oplossing dan de app maar gewoon te vergeten en de thermostaat op de muur te bedienen. Denk wel dat een router expert zou kunnen weten hoe je een workaround zou kunnen maken. Hou me aanbevolen voor briljante tips! 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt Origineel topic


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Dit is precies het probleem dat wij ook hebben. Bij ons heeft de Honeywell T6 lange tijd probleemloos gewerkt op de Experia 10. En ook lange tijd op Super Wifi punten, die we een paar maanden geleden hebben geinstalleerd. 

Vorige week was er een KPN storing in ons postcodegebied, waarbij internet helemaal uitviel. Daana kostte het grote moeite om bijvoorbeeld de Dyson weer gekoppeld te krijgen (dat is wel gelukt). De Honeywell lukt echter niet. Al van alles geprobeerd: teruggezet naar fabrieksinstellingen, ander kanaal ingesteld. Volgens mij kun je SuperWifi niet dwingen om alleen 2,5 Ghz uit te zenden. 

Al jaren belooft men dat domotica te toekomst heeft. Maar dit gedoe is nogal ontmoedigend. Zou fijn zijn als KPN en Honeywell dit samen oplossen. 

Ik had een vergelijkbaar issue, bij mij lukte het niet op de T6 thermostaat te laten communiceren met de cloud, en dan doet de pp het niet (blijft hangen met een synchronisatie boodschap). Wat ik wel zag was dat ik wel via Apple Homekit bij de thermostaat kon; ook de thermostaat op een mobiele hotspot aanmelden werkte gewoon wel. Uiteindelijk bleek dat de thermostaat niet met IPv6 om kan gaan. Nadat ik IPv6 in de V10 router had uitgezet was het probleem weg.