Beantwoord

HP printer deskjet 4120e pakt wifi niet

  • 29 June 2023
  • 17 reacties
  • 113 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik heb een nieuwe HP printer deskjet 4120e gekocht alleen pikt hij het draadloze wifi signaal van de experia box niet op? Dus wie kan mij helpen dit op te lossen?? Bij al mijn andere apparaten doet hij dit wel, zoals tablet, chromebook en hp printer deskjet 2540,

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door GeSp 30 June 2023, 14:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @talitapoes 

 

Die printer ondersteunt zowel 2.4GHz als 5GHz, dat hij niet wil verbinden met de WiFi is vreemd.

Je kan proberen of het via de WPS methode lukt om te verbinden:

 

De WPS knop op je modem moet je 2 à 3 seconden ingedrukt houden om WPS aan te zetten zodat de printer kan verbinden.

Als je ook extra WiFi punten hebt zoals SuperWiFi dan moet je op het dichtstbijzijnde WiFi punt de WPS knop indrukken, dat kan je modem zijn maar dus ook op een WiFi punt.

 

Lukt het niet, welk modem heb je van KPN en heb je ook extra WiFi punten en zo ja, welke?

Reputatie 2
Badge

Ik heb een experia box V10 als modem. Lukt het daar ook mee?

Reputatie 2
Badge

Ik heb geen extra wifi punten in huis.

Reputatie 7
Badge +18

Ik heb een experia box V10 als modem. Lukt het daar ook mee?

Ja, dat zou daar prima mee moeten lukken.

Reputatie 2
Badge

Is er een mogelijkheid dat er iemand bij mij langs komen om het aan te sluiten??? Ik ben niet zo technisch aangelegd.

Reputatie 7
Badge +18

Je kan een KPN service monteur bestellen maar dat kost minimaal € 70.

 

Het is een kwestie van 2 knoppen een paar seconden indrukken, 1 op de printer en 1 op het modem, dat moet toch lukken?

Op de printer zou hij aan de achterkant moeten zitten volgens de handleiding, er staat helaas geen afbeelding bij.

Op het V10 modem zit hij aan de zijkant:

 

Reputatie 2
Badge

Op de afbeelding waar de rode pijl zit is dat het gele gedeelte waar ethernet op staat??

Reputatie 7
Badge +18

Nee, dat zit aan de zijkant:

 

Reputatie 2
Badge

Ik heb de Wifi uitgang gevonden achterop de printer. Weer een stapje verder gekomen. Wat moet ik nu doen? Moet ik daar een usb kabel indoen?

Reputatie 2
Badge

Ik heb de Wifi uitgang gevonden achterop de printer. Weer een stapje verder gekomen. Wat moet ik nu doen? Moet ik daar een usb kabel indoen?

UPDATE...Ik heb de printer ook gelukkig kunnen aansluiten op de draadloze wifi. Hiermee is dit probleem ook weer opgelost.

Reputatie 2
Badge

Ik moet nog alleen een printer app zoeken om hem aan te sluiten op mijn tablet of chromebook. Hp Smart app is beëindigd. Die app werkt niet meer. Is hier een alternatief voor in de plaats gekomen????

Reputatie 7
Badge +18

Fijn dat het gelukt is om het werkend te krijgen.

De HP Smart app bestaat nog steeds, zie https://www.hpsmart.com/nl/nl

Je ziet daar de linkjes naar de app voor Android, iPhone, Mac en Windows, misschien even rechts onderin op < of > drukken voor je ze ziet:

Er is deze week nog een nieuwe versie in de Apple en Google Play store gezet dus de app wordt ook nog onderhouden.

Reputatie 2
Badge

Ik wil je hiermee nog bedanken voor al je hulp. Zonder hulp had ik het allemaal niet gekund. Ik vind je een echte TOPPER. 

Reputatie 7
Badge +24

Is er überhaupt een app nodig dan? Ik kan vanaf m'n mobiel gewoon naar onze Canon printer printen. Nooit iets voor geïnstalleerd. 

Reputatie 2
Badge

Voor een hp printer is er wel een app nodig. Ik weet niet of er printers zijn die kunnen printen zonder app.

Reputatie 2
Badge

Ik weet niet of er tablets, computers of gsm zijn die zonder app kunnen printen. Mijn Lenovo tablet heeft wel een hp app nodig om te kunnen printen naar mijn hp printer.

 

Reputatie 2
Badge