Beantwoord

Hue Bridge icm Super Wifi werkt niet

  • 25 February 2021
  • 3 reacties
  • 392 keer bekeken

Ik heb het probleem dat mijn nieuwe lampen beneden wel worden gevonden maar boven (waar dus een ander Super Wifi point staat) zijn ze niet te vinden. Als ik ze beneden aansluit en laat zoeken in de app worden ze gevonden. Als ik dan de lamp boven zet dan blijft hij werken.
Alleen een beetje lastig met plafond spots in de badkamer. Ik kan ze moeilijk alemaal (7) er uit halen  en dan beneden aansluiten …

 

Lijkt dus wel iets te zijn met SuperWifi en Philips Hue. En ik heb net een nieuwe Hue Hub die up-to-date is en nieuwe Hue lampen.

 

Overigens heb ik dat ook met mijn Sonos One speakers … Die kun je gelukkig makkelijk even met de kabel aansluiten. Dan kun je ze configureren en werken ze ook boven via een ander wifi point ...

Dennis

admin: eigen topic aangemaakt 

icon

Beste antwoord door DennisWitjas 3 March 2021, 16:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Dennis Heemstede. Welkom op ons Forum. Wat gek dat je nieuwe lampen niet te vinden zijn als ze verbonden zijn met de Super Wifi. Je geeft aan dat ze wel blijven werken als je een lamp eerst beneden aansluit en verplaatst naar boven. 

Werken de lampen in de badkamer helemaal niet nu, omdat je de eerste installatie niet kunt doen (i.v.m. buiten bereik)? 

Welk modem heb je? 

Hoi Lisa,

 

Ik ben er ondertussen uit. Hue werkt niet via WiFi. Hu werkt met een eigen “mesh” van Hue lampen. Ze maken een eigen “netwerk” van lamp naar lamp. En als de afstand te groot is van de ene lamp naar de andere (doordat er misschien een uit staat) kunnen de lampen de Hue bridge niet meer vinden.

 

Ik moet er dus voor zorgen dat de lampen onderling niet meer dan 10m van elkaar zitten en ze zo de verbinding kunnen houden met de bridge. De bedoeling is dat in het trappenhuis ook nog Hue lampen komen. Dan zouden ze zo binnen bereik van elkaar moeten zijn en ik ze kan zien in de app.

De schakelaars om de lampen uit te zetten (dus dat ze geen netstroom meer krijgen en niet meer het netwerk onderhouden) ga ik uitschakelen en daar komen dan Hue schakelaars voor in de plaats.  De Hue lampen blijven dan onder spanning maar geven dan geen licht als we ze via de app of de motion sensors / hue schakelaars bedienen.

 

Dank je wel in ieder geval voor het meedenken.

 

groet

dennis heemstede

Reputatie 7
Badge +17

Oh wauw @DennisWitjas. Dankjewel voor de terugkoppeling. Ik wist dit niet. Nu wel! Hopelijk kunnen we meer mensen helpen met deze informatie.