Beantwoord

Hue Bridge in combinatie met Box 12 heeft geen internetverbinding

  • 4 February 2024
  • 13 reacties
  • 424 keer bekeken

Ik heb een kpn box12b

Ik heb daarop aangesloten een hue bridge v2.

Dit hoort plug en play te zijn maar dat is het niet. Bij het aansluiten gaan de eerste 2 lampjes wel branden. De hue bridge heeft wel verbinding met de router. Ik zie de bridge ook wel staan bij verbonden apparaten in de router.

De bridge zelf geeft echter aan geen verbinding te hebben met het internet. Daarom kan ik de bridge niet koppelen in mijn app en dus ook mijn lampen niet instellen en bedienen.

Ik heb hiervoor contact gezocht met philips hue support en zij konden hier niet verder bij helpen.

 

Hebben jullie suggesties waarom de philips hue bridge aangeeft geen internet te hebben ondanks dat hij wel een verbinding met de router heeft? De internetkabel werkt (getest met andere apparaten). Andere apparaten hebben ook succesful wifi. Ik heb het nu geprobeerd met 3 verschillende wifi apparaten (de box12b standaard wifi, de 2,4ghz wifi, en een tp link deco mesh netwerk). In alle gevallen hetzelfde probleem. Ik heb geprobeerd de bridge te zoeken op het ip adres van de bridge maar dat werkt ook niet. Ik heb zowel de bridge als de router meerdere keren gereset.

 

Ik sta open voor suggesties. Ik heb voor anderhalf duizend euro aan philips hue lampen nog mee vanuit mijn vorige huis waar het wel werkte (daar had ik xs4all internet met een tp link deco mesh netwerk). Ik kan deze complete setup dus nu niet gebruiken, dat is vrij vervelend!

icon

Beste antwoord door Morgana 4 February 2024, 20:25

Bekijk origineel

13 reacties

Ik zie bij philips hue wel deze notitie staan:

 

Het zou kunnen dat je router het UPnP zoekmechanisme blokkeert. Om je bridge te vinden moet je deze uitschakelen en terug aan en opnieuw proberen door op More te duwen en een nieuwe bridge te zoeken.

 

Als ik in de router kijk bij beveiliging en UPnP dan staat er dat UPnP standaard uit staat ivm veiligheidsrisico's. Ik heb dit nu aangezet maar ik zie nog steeds geen 3e lampje branden op de hue bridge.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Morgana 
Zit de bridge wel direct op de box12 aangesloten?
Niet via een switch of dergelijk?

Reputatie 7
Badge +9

Dit moet inderdaad plug en play zijn, toen ik de v12 nog had staan werkte dit prima.
Wel had ik bij mijn modem wissel van de v12 naar de Fritz!Box dat hij niet online kwam.
Een simple power reset loste dit op, ik neem aan dat je dat al geprobeerd hebt ?

@huistijger Ik heb de bridge direct op de box12 aangesloten.

Ik heb ook andere variaties geprobeerd zoals met een switch en met een ander wifi netwerk van een deco link maar dat heeft ook niet gewerkt. Ik heb hem ook nog geprobeerd aan te sluiten via mijn laptop. De bridge is nu weer aangesloten rechtstreeks op de box12.

 

@SaltyBart Ik had in mijn vorige woning ook een bridge, die werkte inderdaad plug en play, direct vanaf het begin. Ik heb die bridge achter gelaten in die woning en voor mijn nieuwe woning een nieuwe bridge aangeschaft maar daar lukt verbinden dus nu niet mee. Niet als plug en play, en ook niet na troubleshooten en allerlei andere pogingen. Ik heb inderdaad zowel de bridge als de router meerdere keren met de power gereset, en ook een reset gedaan terug naar fabrieksinstellingen (met zo een pin). Beide heeft niet gewerkt.

Reputatie 7
Badge +9

Is die nieuwe bridge dan niet gewoon stuk ?

@SaltyBart mogelijk wel. Ik ontvang komende week een nieuwe om te testen of dat wel werkt. Als dat werkt zal ik hier een update sturen.

Reputatie 7
Badge +9

@SaltyBartmogelijk wel. Ik ontvang komende week een nieuwe om te testen of dat wel werkt. Als dat werkt zal ik hier een update sturen.

Ik ben benieuwd! 

Reputatie 7
Badge +21

Soms  helpt het opnieuw opstarten van het modem.
 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb inderdaad zowel de bridge als de router meerdere keren met de power gereset, en ook een reset gedaan terug naar fabrieksinstellingen (met zo een pin). Beide heeft niet gewerkt.

Dit heeft hij gedaan, ook niet gewerkt.

Reputatie 7
Badge +21

...

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Morgana, welkom op onze community! Ik zie dat je al een eind op weggeholpen bent, is het met de nieuwe Hue Bridge opgelost?

Hoi Thomas,

 

Bedankt voor je reactie. Het probleem is inderdaad met de nieuwe bridge opgelost!

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u al een andere utp-kabel geprobeerd? Een gewone CAT 5e kabel?

App op de telefoon verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? 

Reageer