Beantwoord

Hulp bij Asus RT-AX82U aansluiten ipv Experiabox zonder merlin software

  • 18 August 2022
  • 15 reacties
  • 613 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo allemaal,

Ik wil mijn Asus router gaan gebruiken zonder de tussenkomst van de Experia box. Ik heb ook een glasvezel aansluiten. 

Kunnen jullie mij helpen hoe ik dit moet instellen?

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door GeSp 19 August 2022, 18:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Wishay Jaipal 

 

Die zou je op dezelfde manier moeten kunnen instellen als een AX88U, zie dit topic waarin alle instellingen staan die je moet gebruiken:

 

Alleen of het zonder Merlin goed gaat werken is een tweede, TV schijnt een dingetje te zijn en met Merlin gaat het wel volgend de berichten.

Ik was Asus fan, maar toch overgestap op AVM Fritzbox, iets makkelijker in gebruik.

Reputatie 1

Alleen of het zonder Merlin goed gaat werken is een tweede, TV schijnt een dingetje te zijn en met Merlin gaat het wel volgend de berichten.

Ik was Asus fan, maar toch overgestap op AVM Fritzbox, iets makkelijker in gebruik.

Ah oké bedankt Ik vindt het instellen van de Merlin software maar lastig vandaar dat ik het liever zonder doe. En mocht dit niet goed werken dat zal ik dat toch moeten proberen

Reputatie 1

Hallo @Wishay Jaipal 

 

Die zou je op dezelfde manier moeten kunnen instellen als een AX88U, zie dit topic waarin alle instellingen staan die je moet gebruiken:

 

Bedankt

 Hoezo Merlin software lastig, ben er al even uit maar lastig kon ik het niet noemen, hooguit uitgebreid maar de basis stond altijd goed en je hoefde allen je behoeften aan te passen.

Reputatie 1

Ja te uitgebreid ik zie ook op veel websites verschillende dingen staan tenzij jij de juiste hebt.

Hoe bedoel je de juiste? Dan de instellingen of waar je de firmware vandaan haalt?

Eerste geval geen idee, ben er al een paar jaar uit de laatste die ik gezien heb zal in de 350/360 hebben gezeten, zitten nu op 3.86.7 en nu met de nieuwe AX routers zal er wel meer in zitten.

Tweede geval, bij asuwrt merlin zelf,

https://www.asuswrt-merlin.net/

 

Reputatie 1

Hoe bedoel je de juiste? Dan de instellingen of waar je de firmware vandaan haalt?

Eerste geval geen idee, ben er al een paar jaar uit de laatste die ik gezien heb zal in de 350/360 hebben gezeten, zitten nu op 3.86.7 en nu met de nieuwe AX routers zal er wel meer in zitten.

Tweede geval, bij asuwrt merlin zelf,

https://www.asuswrt-merlin.net/

 

Ja de juiste instellingen bedoel ik

Reputatie 7
Badge +18

@Wishay Jaipal 

 

Je hebt dus ook KPN TV ontvangers?

Dan zal je i.d.d. met merlin aan de slag moeten.

Ik heb hier nog wel een post gevonden van Leroy98 waar verwezen wordt naar Tweakers waar de juiste instellingen voor KPN te vinden zouden moeten zijn:

En dit is de rechtstreekse link naar die post op Tweakers: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/70664514#70664514

Die handleiding is nog steeds te downloaden, net geprobeerd.

Reputatie 1

@Wishay Jaipal

 

Je hebt dus ook KPN TV ontvangers?

Dan zal je i.d.d. met merlin aan de slag moeten.

Ik heb hier nog wel een post gevonden van Leroy98 waar verwezen wordt naar Tweakers waar de juiste instellingen voor KPN te vinden zouden moeten zijn:

En dit is de rechtstreekse link naar die post op Tweakers: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/70664514#70664514

Die handleiding is nog steeds te downloaden, net geprobeerd.

Bedankt nee ik heb geen tv ontvangers. Dan is dit niet percee nodig toch?

Reputatie 7
Badge +18

Klopt, als je geen TV ontvangers gaat gebruiken is het i.d.d. niet nodig dan kan je de standaard Asus firmware gebruiken.

Reputatie 1

Klopt, als je geen TV ontvangers gaat gebruiken is het i.d.d. niet nodig dan kan je de standaard Asus firmware gebruiken.

Bedankt voor alle hulp :)

Reputatie 1

Hallo @Wishay Jaipal 

 

Die zou je op dezelfde manier moeten kunnen instellen als een AX88U, zie dit topic waarin alle instellingen staan die je moet gebruiken:

 

Hallo als ik dat invoer krijg ik de melding dat de MTU en MRU niet boven de 1492 mag zijn heeft u hier toevallig een oplossing voor?

Reputatie 7
Badge +18

Je kan gewoon 1492 gebruiken.

Reputatie 1

Je kan gewoon 1492 gebruiken.

Bedankt