Beantwoord

Hulp gezocht met dd-wrt PPPoE opzet

  • 16 April 2020
  • 6 reacties
  • 423 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties

Beste,

 

Sinds deze week ben ik klant bij KPN, gisteren eindelijk de NTU gekregen en hiermee ook werkend netwerk verkeer via de Experiabox v10. Echter krijg ik de verbinding niet via mijn netgear r7000 laatste versie van dd-wrt werkend.

 

Voor de credentials gebruik ik:

username: internet

password: ppp

 

Ook met `kpn` als wachtwoord geprobeerd en niet werkend gekregen helaas.

 

Alle wachtwoord poging zijn geprobeerd met:

Switch config: vlan6 tagged op port 0 (WAN)

Of eth0 tagged, en WAN verbinding op eth0.6 gezet.

 

Hopelijk heeft iemand dit al eens opgezet en kan mij welicht helpen. Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door VAT 17 April 2020, 01:14

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Je zet de verbinding keurig op vlan 6 op en dat zou dus goed moeten gaan.

In principe zou de username niet uit mogen maken maar ik heb laatst een ander bericht gezien waarbij de "standaard" username wel geaccepteerd wordt.

De "standaard" username bestaat uit het MAC adres van de WAN poort gescheiden door min-tekens en gevolgd door "@internet".

Voorbeeld: 1A-2B-3C-4D-5E-6F@internet

@wjb, excuses dacht dat dit de ‘reply’ knop was.

 

Ik heb daadwerkelijk ook <macaddres>@internet geprobeerd, helaas werkt ook niet.

Reputatie 7

Ik heb geen dd-wrt router maar op mijn EdgeRouter gebruik ik exact dezelfde waarden.

Wat is de MTU size die je gebruikt?

1492, deze eigenlijk niet aangepast - kwam dd-wrt zelf mee toen ik PPPoE gebruikten. Kan hem ook niet via de interface verhogen, zou hem via de nvram (telnet/ssh verbinding) aan kunnen passen. Maar dacht dat 1492 correct is?

Reputatie 7

1492 is prima.

Waarom het bij jou niet werkt daar ga ik eens rustig over nadenken. :thinking:

Blijkbaar was het een dd-wrt issue, heb hem geflushed naar FreshTomato en daarmee was het echt 1 seconde werk.

 

In iedergeval bedankt voor de snelle reactie @wjb .

Reageer