Beantwoord

hussel klein zakelijk

  • 8 December 2020
  • 21 reacties
  • 656 keer bekeken

Badge

wij zijn benaderd om over te stappen op klein zakelijk en na lang aandringen over gestapt. Resultaat> 1. opname optie Tv weg 2. Spotify premium weg 3. Helemaal geen internet meer.

Toen service diensten gebeld ……. 15 personen verder. Down tijd wordt vergoed. 6 maanden Spotify premium en TV opnamen vergoed. Nog steeds geen Internet. We sturen modem. week verder geen modem. Weer gebeld en toen het binnen was (modum Exp. 12). Ook dit modem valt op storing. Monteur komt ... uw modem krijgt geen signaal uit de kast (buiten). 1,5 uur verder nu internet maar heel langzaam 32 Mb (was meestal 60 Mb). Uiteindelijk klant afhandeling U krijgt downtijd vergoedt en ook aangekochte extra gekochte data. Vorige week factuur ontvangen. Oude abonnement is gefactureerd, nieuwe abonnement is ook gefactureerd. 2x zo hoog als voorheen. Ivm Kerst drukte geen tijd om weer rond te bellen nu.

Omdat ik verder moet ga ik ergens anders naar toe om verbinding stabiel te hebben

Ondertussen valt de internet verbinding regelmatig weg in huis en kan ik niet meer draadloos printen. Met al dit gepruts zou je denken ik ga naar een andere provider. Maar ... wat staat me daar te wachten. Mijn ervaring is dat de ene dienst niet weet (en niet alleen de 1e lijns) wat de andere doet. Hopelijk kan ik nu vanuit thuis deze vraag stellen op het Forum. 

icon

Beste antwoord door Pluusj 24 January 2021, 10:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Pluusj, welkom hier. 

Wat een verhaal. Ik kijk eerst graag voor je na wat ik hier allemaal kan zien. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Badge
Pluusj

Kom er niet in Alex_P

 

wij zijn benaderd om over te stappen op klein zakelijk en na lang aandringen over gestapt. Resultaat> 1. opname optie Tv weg 2. Spotify premium weg 3. Helemaal geen internet meer.

Toen service diensten gebeld ……. 15 personen verder. Down tijd wordt vergoed. 6 maanden Spotify premium en TV opnamen vergoed. Nog steeds geen Internet. We sturen modem. week verder geen modem. Weer gebeld en toen het binnen was (modum Exp. 12). Ook dit modem valt op storing. Monteur komt ... uw modem krijgt geen signaal uit de kast (buiten). 1,5 uur verder nu internet maar heel langzaam 32 Mb (was meestal 60 Mb). Uiteindelijk klant afhandeling U krijgt downtijd vergoedt en ook aangekochte extra gekochte data. Vorige week factuur ontvangen. Oude abonnement is gefactureerd, nieuwe abonnement is ook gefactureerd. 2x zo hoog als voorheen. Ivm Kerst drukte geen tijd om weer rond te bellen nu.

Omdat ik verder moet ga ik ergens anders naar toe om verbinding stabiel te hebben

Ondertussen valt de internet verbinding regelmatig weg in huis en kan ik niet meer draadloos printen. Met al dit gepruts zou je denken ik ga naar een andere provider. Maar ... wat staat me daar te wachten. Mijn ervaring is dat de ene dienst niet weet (en niet alleen de 1e lijns) wat de andere doet. Hopelijk kan ik nu vanuit thuis deze vraag stellen op het Forum. 

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst

Badge

KPN profiel is aangevuld

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @Pluusj

Ik zie inderdaad dat zowel het oude, als het nieuwe abonnement op de factuur staan, dat is erg vreemd en natuurlijk helemaal niet de bedoeling :thinking: Ik zie ook dat er rond de datum dat deze factuur uitkwam, 2 vergoedingen in zijn gevoerd die meegenomen gaan worden op de factuur van december. Heb je dit al wel benoemd tegen 1 van de collega's die een vergoeding in heeft gevoerd? Of heb je dit nu voor her eerst kenbaar gemaakt?

Wat betreft de verbinding die wegvalt, dit zie ik niet direct terug bij ons in de systemen. Dat houdt in dat de verbinding met je modem actief lijkt te blijven. Kan het zijn dat het wegvallen alleen de wifi betreft en dat bekabeld internet en de tv het gewoon blijven doen op die momenten?

Badge

Klopt dat toegezegd is dat in december eea verrekend zou worden maar dat heeft niks met de ontvangen factuur te maken. Verder is zoveel toegezegd dat het maar weer afwachten is wat de volgende factuur gaat worden. Deze had ik ook niet zien aankomen. Vraag is wat gaat hiermee gebeuren. Straks wordt dit in de volgende factuur weer gecorrigeerd zodat door de bomen het bos niet meer zichtbaar is. Inmiddels is Spotify ook weer gewoon basic en volgt er dan reclame. Het lijkt er idd op dat de wifi wegvalt. Voorheen was er ook keuze tussen 2,4 Mhz en 5 Mhz. Dat is ook weg!

Al met al is de voordelige overstap naar Hussel uitgelopen op een catastrofe wat mij betrefd!

Reputatie 7
Badge +20

Zullen we afspreken dat we weer contact hebben over de factuur, als de nieuwe uit is gekomen en we precies weten wat er wél en niet verrekend is? Dan houden we het overzichtelijk :slight_smile:

Wat betreft Spotify, deze zie ik wel onder het abonnement actief staan, maar je geeft aan dat je toch reclames krijgt. Zou je jouw Spotify gebruikersnaam in het opmerkingsveld van je profiel willen noteren, zodat ik na kan gaan of deze wel is gekoppeld aan je KPN abonnement?

Onze nieuwste modems, zenden uit op zowel 2,4Ghz als 5Ghz en hebben daarom maar 1 netwerknaam. Er zal automatisch gekozen worden voor het beste netwerk, als je binnen het bereik van 5Gz bent zal je apparaat daar mee verbinden en aan de rand van dat bereik zal je apparaat overspringen op 2,4Ghz :slight_smile:

Badge

Spotify is ***. Ik zie de icoontjes staan om te upgraden naar premium>

Deze week is weer een monteur geweest. Ik heb hem gevraagd waarom ik nu nog maar 28 Mbs had waar dat eerder rond de 65 lag. (met historie speedtest rapportage te staven). Er zat eerder een Y kabel op de muuraansluiting van KPN. De vorige monteur heeft die weggehaald en deze nieuwe monteur zei dat ‘ZE' dat niet had mogen want nu was het onmogelijk de snelheid van 65 Mbs te halen. Max was hier 80 Mbs mogelijk zei hij. Hij zou dat rapporteren ...niks meer van gehoord. Alweer opmerkelijk bij een 100 Mbs abonnement? Ik krijg nu toch langzaam het gevoel dat ik opgelicht ben!

Reputatie 7
Badge +10

Waarom een ander abonnement?
Mosterd na de maaltijd, maar zou eigenlijk willen zeggen:   “if it ain't broken, don't fix it”

Lees “te vaak” berichten met overstap op een nieuw abonnement met daarna een hoop problemen.

Reputatie 7
Badge +20

Spotify is ***. Ik zie de icoontjes staan om te upgraden naar premium>

Als ik dit nu bekijk, zie ik dat deze account gisteren gekoppeld is aan het KPN abonnement, is dit nu weer in orde of heeft mijn systeem het bij het verkeerde eind?

Deze week is weer een monteur geweest. Ik heb hem gevraagd waarom ik nu nog maar 28 Mbs had waar dat eerder rond de 65 lag. (met historie speedtest rapportage te staven). Er zat eerder een Y kabel op de muuraansluiting van KPN. De vorige monteur heeft die weggehaald en deze nieuwe monteur zei dat ‘ZE' dat niet had mogen want nu was het onmogelijk de snelheid van 65 Mbs te halen. 

Wat ontzettend jammer is dit :slight_frown: De Y- kabel duidt er op dat je eerder een ‘pairbonding’ aansluiting had, waarbij 2 aderparen samengevoegd worden en de dubbele lijnsnelheid te behalen viel. Waarom je van pairbonding af bent gehaald is mij absoluut een raadsel, ik kan hier geen enkel voordeel van bedenken. Door de corona maatregelen, sluiten we mensen nu níét op pairbonding aan omdat dit niet noodzakelijk is voor de werking van de lijn. Als de maatregelen weer worden versoepeld, doen we dit wel weer!

Badge

Beste … de factuur is binnen. Ze is even onduidelijk als verwacht.

Vorige keer hebben we 135,76 betaald. Nu is de factuur 18,72. Samen 154,48

De laatste factuur heeft veel bij- en aftellingen maaar ..

ik zal er 4e klas lagere school rekenmethode er nog eens bij halen. Een abonnement kost 55,83 p.mnd.

Dat is over 2 maanden 111,66. Daar mag nog af de mij toegezegde data kosten a 12,50 die ik moest maken omdat we geen internet hadden. De geleden schade over 10 dagen geen TV zal ik jullie kwijtschelden want ik wil van dit **** af!

Ik ga er maar vanuit dat er iemand bij KPN is die deze bedragen kan op en afstellen. Als de uitkomst maar 99,16 is. 

Dus graag restitutie van het verschil tussen 135,76 en 99,16. en we gaan ook niet wachten tot weer een volgende factuur

Verder geef je aan dat ‘pairboding’ aansluiting vanwege corona niet kaan plaatsvinden. Blijkbaar kan pairbonding afsluiting dan wel plaatsvinden. Bijgaand een lijst van snelheids metingen. De laatste is 28 Mbs.

Graag corrigeren van downgraden van de internet 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, als ik deze nieuwe factuur bekijk, zie ik dat we daar nogal een rommeltje van hebben gemaakt :frowning2: Ik ga even contact zoeken met iemand die over de facturaties gaat, om te vragen of het mogelijk is om tussentijds een vergoeding te laten uitbetalen maar ben bang dat dit alleen via nog weer een volgende factuur zal gaan, hoe graag ik het gezien de situatie ook anders zou zien.

Verder geef je aan dat ‘pairboding’ aansluiting vanwege corona niet kaan plaatsvinden. Blijkbaar kan pairbonding afsluiting dan wel plaatsvinden.

Dat had ook absoluut niet gemoeten en ik snap ook niet hoe dit heeft kunnen gebeuren. Feit is dat we nu niks aan je snelheid kunnen wijzigen in verband met de Corona maatregelen, hoe graag we ook willen :sweat:

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Pluusj, er wordt as we speak geprobeerd of we via een omweg een deel van de missende vergoeding tussentijds over kunnen boeken. Dit kan eigenlijk alleen maar via een verrekening op een factuur maar we gaan ons best doen om hier toch een manier voor te vinden.

Dat de meest recente factuur weer niet klopt, komt doordat het ook voor onszelf een verwarrende situatie is waarbij niet alle ingevoerde correcties goed door lijken te zijn gelopen. Dit wordt nu onderzocht en het zal uiteindelijk echt allemaal in orde komen. Excuus dat dit zo lang duurt en zo moeizaam gaat!

Badge

Hi Maya.

 

As we speak is alweer even voorbij. Het is niet gelukt neem ik aan? De verwarrende situatie was me al duidelijk. Voor elk issue krijg ik een andere afdeling van KPN aan de lijn. 1e lijns 2e lijns, iemand die fouten in de aanbieding kan corrigeren, iemand die de correcties doet financieel gezien. Het valt me op dat ze allaemaal in ze termen praten en niet in in we termen. Voor mij is het namelijk allemaal gewoon KPN. Ondanks ...ik neem aan dat ZE dit allemaal noteren in een KPN klanten file terecht komt waar alles in staat wat toegezegd is?

Ik zal de volgende factuur maar weer afwachten.

Reputatie 7
Badge +20

Ik vraag even voor je nu hoe het er nu voor staat, zou tijd worden dat we dit voor onszelf goed op een rijtje hebben gezet zodat we dit voor jou eindelijk helemaal in orde kunnen maken. Je hoort weer van me zodra ik een reactie ontvang!

 

Reputatie 7
Badge +20

Collega probeert het elke dag (tussentijds overmaken) maar dit lijkt ergens in een systeem geblokkeerd te worden. Hij blijft het wel proberen, in de hoop dat het alsnog gaat lukken, maar de kans is aanwezig dat dit toch middels de factuur gaat gebeuren :slight_frown:

 

Badge

inmiddels een nieuwe factuur ontvangen. Nu credit. Kan niet zien wat er bij elkaar geteld is maar deze keer is het ernstig in ons voordeel. Ik ben er tevreden mee hopelijk jullie ook nog over 1 maand?

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dan is alles dus toch bij elkaar op deze factuur verwerkt. Er zat inderdaad nog een flink bedrag in de pijpleiding, blij dat jullie nu weer tevreden zijn!

Badge

Inmiddels liggen er hier voor veel voordeuren oranje kabeltjes. Het glasvezel netwerk is gelegd. Begin september wordt het aangesloten.

Dat wordt tijdook wel want er is nog altijd halve snelheid internet van dat wat we betalen.

Reputatie 7
Badge +20

Schot in de zaak dus, met glasvezel is de snelheid geen enkel issue meer. Heel fijn!

Reputatie 7
Badge +12

Inmiddels liggen er hier voor veel voordeuren oranje kabeltjes. Het glasvezel netwerk is gelegd. Begin september wordt het aangesloten.

Dat wordt tijdook wel want er is nog altijd halve snelheid internet van dat wat we betalen.

Inmiddels zijn overigens de Corona maatregelen omtrent pairbonding lijnen opgeven. Misschien kan @Maja_ wat voor je betekenen zodat een van onze collega’s de snelheid weer kan verhogen naar voorheen? Dan heeft heb je de oude snelheid weer tot het glasvezel is aangesloten.

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan een poging wagen als je dat ziet zitten @Pluusj! Hiervoor is dus wel weer een monteursbezoek noodzakelijk, ook al zijn jullie in het verleden aangesloten geweest via beide aders. Op wat voor dagdelen zou dat -in het algemeen- het best uitkomen? Doorgaans gaat er een week of 2 overheen voordat zo'n omzetting te realiseren is.