Beantwoord

Ik héb geen (behoefte aan) televisie, maar wel aan internet-tv: wat nu?

  • 13 February 2021
  • 29 reacties
  • 624 keer bekeken

Badge

Het zal vast iets te maken hebben met landelijke wetgeving en televisie-rechten oid, maar ik ben vast niet de enige die geen televisie meer heeft / kijkt / wilt, maar wel online kijkt: via browsers en apps.

Ik ben dan ook benieuwd of deze doelgroep door KPN wordt gezien, en bediend.

Kunnen wij niet Internet + ESPN (als voorbeeld) nemen? Zonder dat ‘Thuis’ (Televisie)-pakket? Dus wel betalen voor de online kanalen, maar niet voor kabel(netwerken).

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 14 February 2021, 09:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7

Helaas hebben de providers lang geleden bedongen dat FOX Sports (het huidige ESPN) geen overeenkomsten rechtstreeks met de consument mocht afsluiten en dat de providers FOX Sports alleen i.c.m. een televisie abonnement mochten aanbieden. Die voorwaarden zijn nog altijd van toepassing en zullen dat waarschijnlijk nog minstens vier jaar blijven al weet je het nooit nu Disney eigenaar is van die zenders.

 

Je kunt uiteraard wel een abonnement zonder TV afnemen bij KPN en TV diensten betrekken via bijvoorbeeld NLziet of NPO Start plus.

Er is 1 provider voor zover ik weet die je via de app alleen kunt kijken, krijg je wel een compleet pakket van 78 zenders inclusief ESPN 1,2 en 3 voor 14,95 per maand.

https://www.canaldigitaal.nl/tv-app/mobiel/

KPN en de andere grotere providers hebben alleen via de app als extra naast de “normale” TV aanbieding via een STB.

De vorige die via een app werkte is ter ziele gegegaan, is gewoon te weinig vraag naar denk ik.

Reputatie 7
Badge +24

De vorige die via een app werkte is ter ziele gegegaan, is gewoon te weinig vraag naar denk ik.

Ik denk dat de tijd daar nog lang niet rijp voor is. Heel veel mensen hebben heel nog geen smarttv of een model wat al weer te oud is. Rommelen met chromecast hebben de meeste mensen ook geen zin in. En het kost gewoon verschrikkelijk veel om voor allerlei verschillende tv merken / tablets / smartfoons hoogwaardige apps te ontwikkelen. Je komt echt niet goedkoper uit dan gewoon een standaard tv abonnement bij een provider. 

Reputatie 7

Ik heb die Canal Digitaal app geprobeerd, als losstaande app vind ik hem niet stabiel, loopt met regelmaat vast, terugkijken, loopt vast en zo nu en dan gekke foutmeldingen. Opnemen werkt niet altijd. Terwijl het allen wel in het pakket zit. Of de app knalt er even uit, en kun je hem opnieuw opstarten, niet erg maar goed. Het is gewoon niet vlekkeloos genoeg, beetje vergelijkbaar met de instabiele app van Amazon Prime. 

Hoe leuk die losse diensten zijn, nee het is nu nog te vroeg, en laten we hopen dat Disney ESPN over 4 jaar ook als losstaand product gaat aanbieden, zijn we van die ellende af. 

Reputatie 7

... laten we hopen dat Disney ESPN over 4 jaar ook als losstaand product gaat aanbieden, zijn we van die ellende af. 

Ik ga nog een stapje verder, ik hoop dat Disney er voor kiest om ESPN exclusief voor Disney+ te maken en geen nieuwe distributieovereenkomsten meer afsluit met de providers.

Dan zijn we eindelijk van die ellende af.

@Nick83 , Hoop net als @wjb dat die premium zenders snel alles in eigen beheer gaan doen, hoef ik ook niet te betalen voor die ene ex Fox zender terwijl ik daar geen behoefte aan heb, had toen gewoon zo mogen blijven, apart pakket wat ik links kan laten liggen.

Als ze nu allemaal een eigen app ontwikkelen is het tenminste helemaal klaar, net als dat ik niet op Netflix en dergelijke zit te wachten.

 

@JeroenB22 , Klopt, lees je veel klachten over, en het is bijna net zo duur als een abbo bij KPN afnemen met opnemen, moet je alleen de ESPN extra afnemen als je dat zou willen, en je hoeft bij KPN de STB niet te gebruiken, de App werkt ook wel zonder hem uit de doos te halen.

 

Reputatie 7

@Doornekamp33  Klopt, maar het was/is toch wel heel erg fijn om alles in één omgeving via mijn Xiaomi Mi Box S te kunnen bedienen. Maar toch ga ik straks ff een jaartje T-Mobile proberen, en ja ik weet hoe jij daar ook over denkt :yum: Maar hier zijn gewoonweg nooit geen storingen (buren kijken al jarenlang via T-Mobile) en ervaren eigenlijk nooit vreemde of gekke storingen op eens een enkele na, maar dat is overal zo tegenwoordig. (Maar ook omdat KPN mij tot 2 keer toe een gare vervanger hebben verzonden 1x een ZTE box, en 1x een vervangende V10 (omdat ik Fritz huurde en stopte) Maar ik was blij dat ik mijn oorspronkelijke V10 nog had behouden)

Dus qua service niks op aan te merken, maar ik kan ook niet jarenlang bij eenzelfde aanbieder zitten haha.

ESPN heb ik gewoon niks mee, helemaal niks. Reguliere zenders zijn hier voor ‘erbij’ niks anders. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Tommy010_Centrum ,

Er zijn steeds meer mensen die geen TV abonnement meer nemen. Zelf heb ik dit ook al enkele jaren niet meer. Hierdoor betaal ik 10 euro per maand minder bij KPN dan de klanten die het standaard TV-pakket afnemen. 

Ik kijk overigens nog wel naar TV, maar dan alleen naar de gratis zenders. NPO 1, 2. 3 en twee regionale zenders via de ether (DVB-T2). Alle andere regionale zenders en diverse buitenlandse zenders via internet en daarnaast heb ik ook nog een schotel waarop op heel veel moois gratis uit de lucht te plukken is. Zowel de ontvangst via internet, de ether en de satelliet loopt allemaal via dezelfde combi-ontvanger.    

Daarnaast kun je via apps als KIJK en RTL-XL altijd nog iets terugzien van commerciële zenders mocht je daar behoefte aan hebben. 

ESPN heeft nog geen speciaal abonnement voor internetontvangst-only. Maar voor bv Eurosport is dit wel mogelijk. 

. . . Zowel de ontvangst via internet, de ether en de satelliet loopt allemaal via dezelfde combi-ontvanger.    

Zo’n kast heb ik ook (ouder type), erg blij mee, maar iptv van kpn gaat daar niet op werken helaas.

 

 

 

Reputatie 3

Hallo @Tommy010_Centrum ,

Er zijn steeds meer mensen die geen TV abonnement meer nemen. Zelf heb ik dit ook al enkele jaren niet meer. Hierdoor betaal ik 10 euro per maand minder bij KPN dan de klanten die het standaard TV-pakket afnemen. 

Ik kijk overigens nog wel naar TV, maar dan alleen naar de gratis zenders. NPO 1, 2. 3 en twee regionale zenders via de ether (DVB-T2). Alle andere regionale zenders en diverse buitenlandse zenders via internet en daarnaast heb ik ook nog een schotel waarop op heel veel moois gratis uit de lucht te plukken is. Zowel de ontvangst via internet, de ether en de satelliet loopt allemaal via dezelfde combi-ontvanger.    

Daarnaast kun je via apps als KIJK en RTL-XL altijd nog iets terugzien van commerciële zenders mocht je daar behoefte aan hebben. 

ESPN heeft nog geen speciaal abonnement voor internetontvangst-only. Maar voor bv Eurosport is dit wel mogelijk. 

er zijn voldoen mogelijkheden om alle zenders te kijken zonder de hooftprijs  te betalen

Badge

Dank voor de antwoorden en tips allemaal! :) ik ben ook enorm benieuwd naar “de providers” die dit systeem nu bedongen hebben. Een koepel-organisatie?

Ik heb gewoon echt mijn huis mooi opgeruimd door de tv weg te doen. En te vervangen met een beamer. Ik beam dan soms NPO Live of NPO Start, en Netflix + Amazon Prime via PS4… maar ik ben met mijn internet nu ook klant bij KPN: ik ben dus ook benieuwd of zij ook willen dat ik bij hun bijv. ESPN aan zou schaffen als een online-dienst ipv een tv-dienst. Zij kunnen toch niet hopen dat ik mijn heil ga zoeken bij Disney+ oid? Er zit een “online-only” klantenpotentieel vermoed ik: maar wellicht te klein? Wellicht niet rendabel? Of een andere reden?

Of wat iemand hier ook zei: kún je bij de (interactieve) tv abonnementen ook allerlei vinkjes uitzetten die de ouderwetse “televisie” buitensluiten, zodat je alleen een online toegang overhoud?* Is er zo’n pakket?

*technisch gezien ís steeds meer ‘televisie’ al een online signaal natuurlijk, maar jullie snappen wat ik bedoel.

Reputatie 7
Badge +28

Volgens mij zijn de antwoorden op jouw vraag inmiddels wel gegeven. 

Voor nu is het slim dat je jouw KPN-Thuis pakket aanpast. Gewoon de optie TV eruit halen. Waarschijnlijk kun je dit wel regelen in Mijn KPN. Lukt het niet? Bel dan met 0800-0402. Dit aanpassen van jou pakket gaat je sowieso een besparing opleveren. 

 

Badge

Ik ga sowieso nu kijken naar dat pakket, ik heb die namelijk (nog) niet. Ik was benieuwd naar aanbod. Maar als dit wil zeggen dat het pakket bestaat zonder de optie “tv” dan zit daar wellicht iets interessants. Ik ga op onderzoek uit. Of vervalt ESPN bijv ook meteen als ‘tv’ eruit is?  

Reputatie 7

Of vervalt ESPN bijv ook meteen als ‘tv’ eruit is?  

Uiteraard vervalt ESPN dan.

Reputatie 7
Badge +28

Ik ga sowieso nu kijken naar dat pakket, ik heb die namelijk (nog) niet. Ik was benieuwd naar aanbod. Maar als dit wil zeggen dat het pakket bestaat zonder de optie “tv” dan zit daar wellicht iets interessants. Ik ga op onderzoek uit. Of vervalt ESPN bijv ook meteen als ‘tv’ eruit is?  

@Tommy010_Centrum Ik heb het idee dat het nog niet helemaal duidelijk is voor jou. 

Bij KPN is TV een optie en als je dan kiest voor TV, dan is het ESPN-pakket een aanvullende optie. De zender ESPN (1) is overigens een onderdeel van het TV-basispakket. Neem je geen TV, dan ook geen aanvullende pakketten zoals Netflix, Spotify en ESPN. 

Als je bij KPN nu klant wordt, krijg je automatisch KPN Hussel.

Zo werkt het huidige KPN Hussel : (Lees ESPN voor overal waar Fox Sports staat.) 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 

 

 

Dank voor de antwoorden en tips allemaal! 🙂 ik ben ook enorm benieuwd naar “de providers” die dit systeem nu bedongen hebben. Een koepel-organisatie?
 

Nee hoor, het is juist andersom, KPN was ook nog eens 1 van de laatste die het met FOX eens werd, FOX wilde perse per aansluiting een vergoeding en daarvoor kreeg de klant dan “gratis” FOX 1 in het basis pakket, toen KPN over stag was en ermee akkoord ging werd het juist leuk voor FOX sports, de belangrijke wedstrijden werden toen nog op 1 uitgezonden, binnen no-time werd dit naar Fox 2 gezet waardoor er een hoop gezeik kwam waar de providers niks aan konden doen.

De deal is dus opgedrongen door FOX sports het huidige ESPN en daarbij ook de voorwaarden dat het niet on-line zou gaan, zou nu een slechte zet zijn als ze het wel gingen doen, er stromen nu miljoenen naar ESPN toe die dan droog vallen door contract breuk, en als ze het anders zouden inrichten vallen hun inkomsten dramatisch terug, er is geen 1 sportzender (of wat voor selectief kanaal ook) die het gaat overleven met alleen betalende abonnees buiten providers om.

 

@JeroenB22, lag het niet aan je Xiaomi mi box s, vooral de s is/was berucht om zijn onstabiele werking, de oudere mi box zonder s deed het een stuk beter, de reden dat ik niet voor de Xiaomi gekozen heb maar een goedkoop chinees dingetje ter overbrugging tot ze met een stabiele box kwamen, maar die 20 euro box bevalt zo goed dat het tot nu toe een blijvertje is, kijk er toch alleen de formule 1 mee via de Ziggo app.:hugging:

En T-Mobile is zo slecht niet als het werkt, maar als het niet werkt ben je bij KPN beter af, en KPN heeft voor mij als voordeel dat de infrastructuur in huis wat makkelijker aan te passen, ik had bij TM nog geen Apas (Any Poort, Any Service) op het modem, dwz dat lan 1 en 2 internet verzorgde en lan 3 en 4 het TV gedeelte, kwam niet uit hier in huis en moest regelmatig een poortje op prikken om iets te laten werken zoals ik het wilde, nu kan dat met een switch(1 kabel maar naar die ruimte)

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb mijn ouders 'ondergebracht' bij online.nl

Zelf heb ik de hun tv app op tv en tablet geïnstalleerd en kijk zo espn..…

Idee om ook een app van vriend of familielid te lenen?

 

Ik zou KPN itv er dus ook uit kunnen gooien, maar mijn vrouw vindt het menu prettiger dan dat van online of Ziggo. Dus houden we itv. Je wilt je vrouw wel te vriend(in) houden natuurlijk 😄

Reputatie 7

@Doornekamp33 De S had inderdaad zijn bugs,.. Maar als ik in geval van de CD App ging vergelijken met de app op de TV was het precies dezelfde ellende,… Daar kon ik geen verklaring uit halen in ieder geval.  Ook de Mi Stick liggen, hierop is de CD app even slecht :laughing: Hopelijk komen ze binnenkort weer met een nieuwe ontvanger, maar dat zal vast nog even duren, echt andere Android boxjes die enigszins betaalbaar zijn weet ik verder ook niet,… Of nog niet in verdiept. Ziggo Sport komt hier voorlopig nog lekker via de kabel binnen ongecodeerd in HD. Is al een jaar of 8 het geval. Die wordt voorlopig echt nog niet uit de straatkast getrokken als ik kijk wat hier woont en met maar 15 huizen in de straat. En anders weet ik wel iemand met een sleutel van die kasten :yum: Heb inderdaad wel eea gelezen over die lan poorten indd, heb nu een Zyxel T50 staan, die heeft het niet als ik goed las (je moet voor de grap ff mijn topic opzoeken op T-Mobile over de ontvangen  tv ontvanger uit mijn gare installatiepakket, dat is allen dan wel weer jammer, zoek op: ‘ontvanger bij installatiepakket’) 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb mijn ouders 'ondergebracht' bij online.nl

Zelf heb ik de hun tv app op tv en tablet geïnstalleerd en kijk zo espn..…

Idee om ook een app van vriend of familielid te lenen?

Dan kan je ook hun opnames zien. Behoorlijke inbreuk op de privacy. Kan ook niet snappen dat iemand da überhaupt toe zou staan.

Reputatie 7

Tja, ik kan en mag ook gewoon gebruik maken van de Ziggo Go app van mijn ouders, moet ik alleen streamen via mijn ingebouwde chromecast,.. En dat vind ik weer omslachtig, maar ok, als het kan of nodig is doen we dat :sweat_smile:

Reputatie 7

Ik heb mijn ouders 'ondergebracht' bij online.nl

Zelf heb ik de hun tv app op tv en tablet geïnstalleerd en kijk zo espn..…

Idee om ook een app van vriend of familielid te lenen?

Dan kan je ook hun opnames zien. Behoorlijke inbreuk op de privacy. Kan ook niet snappen dat iemand da überhaupt toe zou staan.

Onze kinderen (woonachtig in Zuid Afrika, België en Leiden) kijken ook via de iTV app en site op ons abonnement televisie.

Ik heb mijn ouders 'ondergebracht' bij online.nl

Zelf heb ik de hun tv app op tv en tablet geïnstalleerd en kijk zo espn..…

Idee om ook een app van vriend of familielid te lenen?

Dan kan je ook hun opnames zien. Behoorlijke inbreuk op de privacy. Kan ook niet snappen dat iemand da überhaupt toe zou staan.


Degene waarvan ik de Ziggo App gebruik mag niet klagen, dan zeg ik ook gewoon haar hele abonnement op, ik betaal het ook voor haar en staat op mijn naam, en mijn dochter mag de inloggegevens gewoon gebruiken van mij, die vertrouw ik het wel toe.:stuck_out_tongue_winking_eye:

 

@JeroenB22 , De ziggo app werkt ook op een hoop android kastjes, ook op de mi box s als het goed is, hoef je niks te streamen, ik gebruik hem op die 3 knaken aliexpress box.

Voor de rest, zie de magenta community.:yum:

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb mijn ouders 'ondergebracht' bij online.nl

Zelf heb ik de hun tv app op tv en tablet geïnstalleerd en kijk zo espn..…

Idee om ook een app van vriend of familielid te lenen?

Dan kan je ook hun opnames zien. Behoorlijke inbreuk op de privacy. Kan ook niet snappen dat iemand da überhaupt toe zou staan.

Onze kinderen (woonachtig in Zuid Afrika, België en Leiden) kijken ook via de iTV app en site op ons abonnement televisie.

Weet ik. Het zou niks voor mij zijn.

Reputatie 7

 

@JeroenB22, De ziggo app werkt ook op een hoop android kastjes, ook op de mi box s als het goed is, hoef je niks te streamen, ik gebruik hem op die 3 knaken aliexpress box.

 

Ja heb ik geprobeerd, maar omdat ik geen Ziggo internet heb, en ik log in met de inloggegevens van mijn ouders op de Ziggo Go App op de boxjes, dan werkt het niet. Dat hebben ze geblokkeerd denk ik :joy:

 

Werkt hier prima op de KPN verbinding, zou ook niet geblokkeerd mogen worden.

Werkt ook alleen op kastjes die een mobiele telefoon imiteren.