Beantwoord

Ik kan mijn Epson printer niet meer met de Wi-Fi verbinden. fout rapport: "MAC-adresfilter controleren"

  • 13 December 2023
  • 7 reacties
  • 181 keer bekeken

Gaat om de Experiabox 12

SagecomFast 5359_KPN  software V12.C.23.04.38. geen versterkers.

Ik kan in de router geen instellingen voor het MAC filter vonden. Heeft iemand een oplossing?

icon

Beste antwoord door GeSp 14 December 2023, 14:13

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @eroh 

 

In de titel staat dat de Epson niet meer wil verbinden via Wifi, heeft dat wel gewerkt en was dat ook met die Box 12?

Heb je ooit het MAC filter ingesteld toen er nog oude firmware op de Box 12 stond?
Bij de nieuwe firmware is de mogelijkheid om dat in te stellen namelijk verdwenen maar het reeds ingestelde filter blijft wel actief.

De enige manier om het MAC filter te verwijderen is om de Box 12 te resetten, alle instellingen behalve die van de Wifi (die worden weer geladen vanaf een KPN server) gaan daarbij verloren.

Om de Box 12 te resetten zie punt 2 op deze pagina: https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm

Dank voor je reactie,  Zeker de combinatie BOX 12 en printer heeft altijd gewerkt. Zover ik weet heb ik (ook in het verleden ) geen MAC instellingen veranderd of aangepast.

Reputatie 7
Badge +18

Als je geen MAC filter hebt ingesteld is het vreemd dat de printer dat aangeeft, misschien heeft de printer problemen met zowel 2.4GHz en 5GHz via hetzelfde SSID en geeft hij het ten onrechte aan.

Lukt het wel om de printer te verbinden met bijv. je telefoon hotspot op 2.4GHz (de meeste printers ondersteunen geen 5GHz).

Wat je ook kan proberen is om een Extra Wifi netwerk in te stellen op de Box 12 en de printer daarmee verbinden, hopelijk lukt het dan wel.

Zie dit artikel hoe je dat instelt:

 

Dank voor je reactie. Na het volledig resetten van het modem, kon ik verbinden met WiFi. Tot zover gelukt. Maar nu zijn er problemen met IP toewijzing. Kan het IP adres achterhalen, alleen verbinden gaat nog steeds fout.😒 

Reputatie 7
Badge +18

Je kan proberen of het instellen van het Wifi-5 profiel helpt:

 

Heb je het instellen van / verbinden met het extra wifi netwerk al geprobeerd, dat zou je dan ook nog kunnen proberen.

Goede morgen, Ben nu verbonden via WIFi via een aangemaakt gastnetwerk. Maar de  printer geeft nu een IP adres, wat buiten mijn thuiswerk zit (169.XXX) Als ik de printer handmatig een vast IP adres geef krijg ik als fout gedetailleerde IP configuratie controleren. Deze combinatie Win 11 Box 12 heeft maanden lang probleemloos gewerkt.

Ik geef de moed op  

Reputatie 5
Badge +5

Mijn Epson printer heeft ook altijd petfect gewerkt op de Box12, totdat deze een update heeft gehad. Er zijn meer mensen met hetzelfde probleem, KPN doet er weinig aan. Heb zelf de hoop ook opgegeven. 

Reageer