Vraag

ik wil ip camera instellen op een router (netgear r850) die ik met een kabel verbind ol de experis box

  • 31 March 2020
  • 2 reacties
  • 85 keer bekeken

Ik wil Ip camera installeren met een vast ip adres 

 

de experia box, vanuit daar een vaste lijn na mijn netgear r 8500 nighthawk 

 

wat moet ik doen om de camera een vast op adres te geven 

 

mvg


2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Paulvdm Welkom op ons Forum! Leuk dat je hier bent. Je wilt de camera draadloos verbinden met de Experiabox en deze een vast IP geven? 
Ik weet op dit moment niet welke Experiabox je hebt omdat ik geen gegevens van je hebt. Je kan een apparaat in de webinterface van het modem een vast IP geven.  wjb heeft er een mooi artikel over geschreven. Wellicht kom je hiermee uit de voeten en anders vermoed ik dat er wel iemand rondhuppelt in onze community die het haarfijn kan uitleggen! 

Wellicht is het handig om wat meer informatie te geven over je aansluiting. Welke Experiabox heb je en welke merk/type camera heb je eigenlijk? 

  • Arcadyan ARV7519(i) en VGV7519 (V8): Op de pagina START > LAN > static DHCP
  • ZTE H220N en ZTE H368N (V9): Network > DHCP > DHCP Binding
  • ZTE H369A (V10): Settings > DHCP > DHCP Binding

Succes! :blush:

Reputatie 7

Uit de titel van dit topic begrijp ik dat je jouw camera wilt aansluiten op een Netgear R8500 en daar een vast IP adres wilt geven.

Dan zal je de handleiding van de R8500 moeten raadplegen.

Ze noemen dat bij Netgear een "Reserved IP address".

 

Als je jouw camera ook vanaf Internet wilt kunnen benaderen dan zal je de Netgear R8500 als DMZ Host van de Experia Box moeten instellen. Zie "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".

Reageer