Beantwoord

Ineens geen VPN meer

  • 6 April 2020
  • 2 reacties
  • 74 keer bekeken

Bij mij zijn de problemen juist begonnen toen ik vorige week mijn Experia Box v10A gereset heb.

Sindsdien kan ik geen connectie meer maken met de VPN (via L2TP/IPsec met een vooraf gedeelde sleutel) van mijn werk. Wat natuurlijk in deze periode extra vervelend is aangezien ik dagelijks vanuit thuis aan het werk ben.

Als ik op de laptop internet heb via de mobiele hotspot van mijn iPhone (ook KPN netwerk) werkt alles probleemloos.

De foutmelding (Windows 10):

"The network connection between your computer and the VPN server could not be established because the remote server is not responding. This could be because one of the network devices (e.g, firewalls, NAT, routers, etc) between your computer and the remote server is not configured to allow VPN connections. Please contact your Administrator or your service provider to determine which device may be causing the problem.”

Firmware version:

v5.00.31 build420

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door geertvans 6 April 2020, 16:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7

Heb je dit bericht ook gezien?

Niet geschoten is altijd mis. :wink:

@wjb Het betreffende bericht had ik nog niet gezien, maar die oplossing had ik wel al diverse keren voorbij zien komen tijdens het Googlen op mijn probleem. Ik had dat ook al geprobeerd, maar dat loste het helaas niet op.

Inmiddels heb ik contact gehad met de netwerkbeheerder van mijn werkgever. Zij hebben aan de VPN kant het één en ander aangepast (PPTP “open” gezet volgens mij), waardoor ik nu wel weer connectie kan maken met VPN. Voor mij is dit probleem inmiddels dus verholpen.