Beantwoord

Inloggen box 12

  • 30 September 2020
  • 11 reacties
  • 16722 keer bekeken

Hallo probeer in het modem te komen van mijn box 12 .

heb het wachtwoord handmatig veranderd ( met monteur) en pakt wel op andere apparaten.

Nu wil ik het zelf nog een keer veranderen maar kan dus niet in het modem komen ..wachtwoord klopt niet ?

Heb de app al geïnstalleerd 😉

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 6 October 2020, 09:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

heb het wachtwoord handmatig veranderd ( met monteur) en pakt wel op andere apparaten.

Bedoel je hiermee het wachtwoord voor wifi misschien?

Als je niet meer in je eigen modem kunt komen omdat je het standaard wachtwoord hebt veranderd, is alleen een reset van het modem een optie.

 

Maar om het zeker te weten. Heb jij het standaard wachtwoord van je router veranderd om instellingen te kunnen aanpassen of het wifi wachtwoord veranderd?

 

Het wifi wachtwoord moet dus een andere zijn ?

 

Met het wachtwoord achter op de modem kunt u inloggen op de experiabox om daar instellingen te kunnen aanpassen.

Op de sticker staat ook een wachtwoord van de wifi en deze gebruikt u om apperatuur te verbinden. 

 

Als u een een volledige reset van het modem doet, moet u mogelijk alle apparaten opnieuw verbinden en dit kan met het wachtwoord wat op de sticker staat.

 

Check deze link die u kan helpen de wifi aan te passen.

Beste jeroen ..zie geen link 

ben nu ook bezig met de installatie van mijn chromecast , heb ik nu ook al meerdere keren geprobeerd tv slaapkamer en via googlehome.

wanneer ik verbinding probeer te maken krijg ik de android tv in de kamer en een STB_1 .

niet de slaapkamer waar ik tv wil kijken terwijl deze wel is toegevoegd ...heb dit nooit eerder gehad bij de andere provider 🤷‍♀️

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Pols10.  Welkom op het KPN forum.

Inloggen in de webinterface

Standaard gebruikersnaam voor de Box 12 is Admin. Deze is niet te wijzigen.

Stappen:

  1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254
  2. Log in met gebruikersnaam en wachtwoord
    Het standaard wachtwoord staat op de informatiesticker. Bij eerste keer inloggen moet er een nieuw wachtwoord aangemaakt worden.

    Heb je dit wachtwoord destijds dus gewijzigd, dan is een reset de enige manier om het originele wachtwoord van de sticker weer tijdelijk terug te zetten. Om de KPN box 12 te resetten naar de fabrieks instellingen gebruik je de methode die ook gebruikt wordt voor de andere KPN Experiaboxen: Druk 3-5 sec met een tandenstoker, paperclip of iets dergelijks het RESET gaatje in op de KPN Box 12 (reset gaatje zit boven de aan/uit schakelaar op de achterkant) totdat het powerlampje rood gaat branden. Dan gaat de KPN box 12 resetten en herstarten (alle lampjes gaan dan even uit) dit kan uiterlijk 10-15 minuten duren.

Admin: lees hier alles over de Box 12, van specificaties tot instellingen

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag! 

Sorry ben er nog niet aan toegekomen. Het is me gelukt in het modem te komen, mijn doel was om het kanaal te wijzigen van de sonos.

Dat is helaas niet gelukt blijft alleen maar op wifi ontvangst staan( de sonos valt iedere keer weg op de wifi) Ook niet wanneer ik in de instellingen van de sonos zit moet eigenlijk naar kanaal 6 maar deze mogelijkheid kan ik niet bevestigen.

Sorry ben er nog niet aan toegekomen. Het is me gelukt in het modem te komen, mijn doel was om het kanaal te wijzigen van de sonos.

Dat is helaas niet gelukt blijft alleen maar op wifi ontvangst staan( de sonos valt iedere keer weg op de wifi) Ook niet wanneer ik in de instellingen van de sonos zit moet eigenlijk naar kanaal 6 maar deze mogelijkheid kan ik niet bevestigen.

Dag, ik heb ook een wifiprobleem met de Sonosboxen. Sinds kort valt de verbinding telkens weg. En ook ik zoek naar de mogelijkheid om een vast kanaal te kiezen in de hoop het probleem op te lossen. Is het bij u inmiddels opgelost, en zo ja, hoe heeft u dat voor elkaar gekregen?

Klopt ik vond het zeer vervelend ,en heb het anders opgelost.

Heb deze https://www.hifiklubben.nl/sonos-boost-netwerkswitch/sonboostwh/?gclid=Cj0KCQiA0rSABhDlARIsAJtjfCfd2r7zK-6SixynqAd2hdb6FHI55xwjGbO5ITR46sLCHvGJmyCxkVEaAi4pEALw_wcB

gekocht ( heeft een eigen kanaal ) nu geen problemen meer😀

Succes !

Klopt ik vond het zeer vervelend ,en heb het anders opgelost.

Heb deze https://www.hifiklubben.nl/sonos-boost-netwerkswitch/sonboostwh/?gclid=Cj0KCQiA0rSABhDlARIsAJtjfCfd2r7zK-6SixynqAd2hdb6FHI55xwjGbO5ITR46sLCHvGJmyCxkVEaAi4pEALw_wcB

gekocht ( heeft een eigen kanaal ) nu geen problemen meer😀

Succes !

Ga ik direct naar kijken, dank je wel voor je tip!