Hallo probeer in het modem te komen van mijn box 12 .
heb het wachtwoord handmatig veranderd ( met monteur) en pakt wel op andere apparaten.
Nu wil ik het zelf nog een keer veranderen maar kan dus niet in het modem komen ..wachtwoord klopt niet ?
Heb de app al geïnstalleerd 😉
Beste antwoord door Jeroen van KPN
Goedemorgen @Pols10. Welkom op het KPN forum.
Inloggen in de webinterface
Standaard gebruikersnaam voor de Box 12 is Admin. Deze is niet te wijzigen.
Stappen:
Open een browser en ga naar 192.168.2.254
Log in met gebruikersnaam en wachtwoord Het standaard wachtwoord staat op de informatiesticker. Bij eerste keer inloggen moet er een nieuw wachtwoord aangemaakt worden.
Heb je dit wachtwoord destijds dus gewijzigd, dan is een reset de enige manier om het originele wachtwoord van de sticker weer tijdelijk terug te zetten. Om de KPN box 12 te resetten naar de fabrieks instellingen gebruik je de methode die ook gebruikt wordt voor de andere KPN Experiaboxen: Druk 3-5 sec met een tandenstoker, paperclip of iets dergelijks het RESET gaatje in op de KPN Box 12 (reset gaatje zit boven de aan/uit schakelaar op de achterkant) totdat het powerlampje rood gaat branden. Dan gaat de KPN box 12 resetten en herstarten (alle lampjes gaan dan even uit) dit kan uiterlijk 10-15 minuten duren.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
A
Anonymous
30 september 2020
heb het wachtwoord handmatig veranderd ( met monteur) en pakt wel op andere apparaten.
Bedoel je hiermee het wachtwoord voor wifi misschien?
Als je niet meer in je eigen modem kunt komen omdat je het standaard wachtwoord hebt veranderd, is alleen een reset van het modem een optie.
Maar om het zeker te weten. Heb jij het standaard wachtwoord van je router veranderd om instellingen te kunnen aanpassen of het wifi wachtwoord veranderd?
Met het wachtwoord achter op de modem kunt u inloggen op de experiabox om daar instellingen te kunnen aanpassen.
Op de sticker staat ook een wachtwoord van de wifi en deze gebruikt u om apperatuur te verbinden.
Als u een een volledige reset van het modem doet, moet u mogelijk alle apparaten opnieuw verbinden en dit kan met het wachtwoord wat op de sticker staat.
A
Anonymous
30 september 2020
Check deze link die u kan helpen de wifi aan te passen.
Standaard gebruikersnaam voor de Box 12 is Admin. Deze is niet te wijzigen.
Stappen:
Open een browser en ga naar 192.168.2.254
Log in met gebruikersnaam en wachtwoord Het standaard wachtwoord staat op de informatiesticker. Bij eerste keer inloggen moet er een nieuw wachtwoord aangemaakt worden.
Heb je dit wachtwoord destijds dus gewijzigd, dan is een reset de enige manier om het originele wachtwoord van de sticker weer tijdelijk terug te zetten. Om de KPN box 12 te resetten naar de fabrieks instellingen gebruik je de methode die ook gebruikt wordt voor de andere KPN Experiaboxen: Druk 3-5 sec met een tandenstoker, paperclip of iets dergelijks het RESET gaatje in op de KPN Box 12 (reset gaatje zit boven de aan/uit schakelaar op de achterkant) totdat het powerlampje rood gaat branden. Dan gaat de KPN box 12 resetten en herstarten (alle lampjes gaan dan even uit) dit kan uiterlijk 10-15 minuten duren.
Sorry ben er nog niet aan toegekomen. Het is me gelukt in het modem te komen, mijn doel was om het kanaal te wijzigen van de sonos.
Dat is helaas niet gelukt blijft alleen maar op wifi ontvangst staan( de sonos valt iedere keer weg op de wifi) Ook niet wanneer ik in de instellingen van de sonos zit moet eigenlijk naar kanaal 6 maar deze mogelijkheid kan ik niet bevestigen.
Sorry ben er nog niet aan toegekomen. Het is me gelukt in het modem te komen, mijn doel was om het kanaal te wijzigen van de sonos.
Dat is helaas niet gelukt blijft alleen maar op wifi ontvangst staan( de sonos valt iedere keer weg op de wifi) Ook niet wanneer ik in de instellingen van de sonos zit moet eigenlijk naar kanaal 6 maar deze mogelijkheid kan ik niet bevestigen.
Dag, ik heb ook een wifiprobleem met de Sonosboxen. Sinds kort valt de verbinding telkens weg. En ook ik zoek naar de mogelijkheid om een vast kanaal te kiezen in de hoop het probleem op te lossen. Is het bij u inmiddels opgelost, en zo ja, hoe heeft u dat voor elkaar gekregen?
gekocht ( heeft een eigen kanaal ) nu geen problemen meer😀
Succes !
Ga ik direct naar kijken, dank je wel voor je tip!
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.