Beantwoord

Inloggen Experia Wifi lukt niet, kan Experia Box en versterkers niet zelfde netwerknaam geven

  • 28 February 2021
  • 11 reacties
  • 556 keer bekeken

Ik heb ook nu de zwarte Experia Wifi versterkers. Ik kan op de experia Wifi versterkers niet inloggen. Als ik dat probeer geeft die alleen maar fout melding. Ik wil al die drie versterkers en de modem zelfde netwerknaam geven. Nu moet ik telkens per gebied aan en uit zetten zodat hij de sterkste signaal oppikt. Hiervoor had ik een TPLink Mesh en dat ging alles goed.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Nick83 1 March 2021, 19:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

Standaard zijn de versterkers te benaderen via http://192.168.2.150/ het webpassword staat achterop de versterker waarvan het blauwe ledje knippert. 

Dat klopt ze zijn standaard te bereiken via 192.168.2.150 maar het webpassword wat achter staat klopt gewoon niet. Ik heb drie van de Experia wifi versterkers. Hoe moet ik weten welke versterker op dat moment het blauwe ledje knippert. Inmiddels heb ik alle drie webpassword uitgeprobeerd. Krijg telkens de foutmelding dat het incorrect is. Heb op een andere forum gelezen dat nog meer mensen dit probleem heeft. Wat is nu de oplossing? Ik wil i netwerknaam geven zodat ik het hele huis kan lopen zonder dat het netwerk hapert. Nu moet ik telkens mijn wifi aan en uit zetten.

Badge +19

Is het inmiddels gelukt?

Nee, het is niet gelukt. 

Ik had hiervoor een v10 en ten die werd omgeruild weer voor een v10.

Nou ik heb dit probleem:

Het volgend is er aan de hand.

1 - Vaak wegvallen van de versterkers door dat hij elke keer opnieuw naar het wachtwoord vraagt. Na opnieuw opstarten probleem voor een tijdje weg.

2 - Na opnieuw instellen van ExperiaBox, tijdje goed en dan weer wachtwoord probleem.


En nu iets erg opmerkelijks.

3 - Nieuwe ExperiaBox (V10) gekregen samen Drie stuks Experia Wifi versterkers om het probleem op te lossen.

Deze wil ik  opnieuw instellen met een eigen SSID en wachtwoord.

 
4 - Nieuwe Experia Wifi versterker aangesloten en deze opgestart. En nu komt het, de Wifi versterker haalt de oude gegevens op uit de niet meer aanwezige oude ExperiaBox (V10) die ik bij de post NL heb ingeleverd.

De SSID en wachtwoord kloppen met de gegevens uit de oude ExperiaBox, er is niets meer aanwezig van die gegevens en beide nieuwe units kwamen uit de doos en zijn vers geïnstalleerd en toch haalde hij ergens die gegevens vandaan.

Nu wil ik met de hand aanpassen en dat lukt niet.


Voor mij nog steeds een raadsel waarom hij de gegevens uit de nieuwe ExperiaBox niet pakte maar de oude gegevens uit de niet meer aanwezige ExperiaBox 



 

Ik kan gewoon niet inloggen op de Experia Wifi versterkers. Ik wil al die drie versterkers een eigen zelfde netwerknaam geven zodat ik probleemloos kan lopen met mijn telefoon of tablet van de begane grond naar de tweede etage. Nu moet ik telkens de wifi uitschakelen en dan weer aandoen. Dit is niet de bedoeling. Verder is eigen de Experia v10 niet geschikt voor mijn telefoon en laptop. Ze draaien op Wifi 6. KPN had beter mij een KPN box 12 kunnen geven.

Reputatie 7
Badge +24

Wat is er met het tp-link setje gebeurt? Waarom heeft u dat niet gehouden?

Die had ik aan iemand anders gegeven. Misschien ga ik die weer kopen om het probleem op te lossen.

Reputatie 7
Badge +24

Dat klopt ze zijn standaard te bereiken via 192.168.2.150 maar het webpassword wat achter staat klopt gewoon niet. 

Het staat onderop, niet achterop...

Probeer eens 1 Experia WiFi aan te sluiten, de rest uit. Misschien deze ene nog een keer resetten, knopje 15 seconden vasthouden. Daarna proberen in te loggen. Lukt dat misschien? 

Badge +19

Nee hoor de 12 is zeker niet beter dan de v10. Je probeert toch wel in te loggen met een bekabelde pc of laptop? Wat jij wil werkt hier namelijk perfect dus het kan wel.

Reputatie 7
Badge +24

Die had ik aan iemand anders gegeven.

 

Omdat het niet lukt en KPN kon ook niet fixen vanuit afstand sturen ze morgen een monteur.