Vraag

installatie Home assistant Rasberry Pi 4 op KPN box 12 lukt niet

  • 22 June 2023
  • 2 reacties
  • 141 keer bekeken

Hi,

 

Heb een Raspberry Pi 4 gekocht om hier home assistant op te draaien. Bij mijn vorige provider is het gelukt dit te draaien op de router. Nu ik ben overgestapt lukt de installatie echter ineens niet meer. Ik gebruik de KNP box 12.

Ik heb de SD kaart van de RP helemaal gewiped en opnieuw HA erop gezet met Balena etcher. Wanneer ik de RP in de router plug lukt het me echter niet om de server te benaderen via mijn browser. 

Wat me opvalt is dat het linker lampje van de LAN poort niet brand. Het rechter lampje knippert af en toe.

Wanneer ik op de modem inlog zie ik ook geen extra apparaat verbonden onder My devices.

 

Ik ben er nu al een tijdje mee bezig en het lukt me maar niet om het werkende te krijgen. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Heb je al een andere poort op de Box geprobeerd?

Of heb je een ander device getest op de port van de Pi?

Als je de mogelijkheid heb zou ik die kabel van de PI eens in een ander device stoppen om te testen of de kabel wel heel is.

Hi Menno,

 

Ja ik heb beide al geprobeerd. Mijn PC zit in poort 2. Die heb ik gewisseld om te kijken of het aan de poort lag. Dat was het niet. Vervolgens heb ik de kabel van mijn PC gebruikt om te kijken of het aan de kabel lag. Maar dat was het ook niet.

Ik vraag me af of het iets met de firewall kan zijn. Al heb ik mijn firewall uitgeschakeld en het weer geprobeerd. Dat mocht helaas ook niet baten.