Beantwoord

Instellen van een Unifi netwerk

  • 14 December 2021
  • 7 reacties
  • 6436 keer bekeken

Halloo iedereen,

 

Ik ben overgestapt van ziggo naar KPN en ben in het bezig van een unifi netwerk (USG3, US-24 en 2x U6lite)

bij ziggo had in het modem in bridge modus werken maar dat staat de experia v12 niet toe, ook kan ik de DHCP niet uitschakelen.


ik had via dit forum deze handleiding reeds gevonden

https://www.vanachterberg.org/usg-kpn-ftth/posts/unifi-security-gateway-kpn-ftth-iptv-ipv6/

 

maar is er een “quick-fix” waarmee ik alles weer kan laten werken als voorheen?

of moet ik die handleiding volgen en de experiabox de deur uit doen?

 

ik kan nu amper verbinden met de WiFi en alle apparaten op het netwerk krijgen de meest uiteenlopende IP adressen die niet herkend worden door de USG

m’n pc heb ik werkend gekregen door hem een vast IP te geven en de DNS over te nemen van de USG maar dat werkt niet op m’n iPhone, en zeker niet op m’n roomba

 

kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Tiunkabouter 15 December 2021, 09:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

 

Probleem is inmiddels opgelost.

Lijkt erop dat DHCP snooping op de unifi controller roet in het eten gooide

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Tiunkabouter, welkom op ons forum!
Bedankt dat je ook meteen de oplossing met ons deelde!

Voor meer informatie over het gebruik van een eigen router kun je ook terecht in het onderstaande topic!
 

 

Hoi @Tiunkabouter, welkom op ons forum!
Bedankt dat je ook meteen de oplossing met ons deelde!

Voor meer informatie over het gebruik van een eigen router kun je ook terecht in het onderstaande topic!
 

 

Dankje, die had ik reeds gevonden.

ik ga zodra ik weer wat meer tijd heb de USG voorzien van de juiste configuratie zodat de experiabox ertussen uit kan, scheelt weer kastjes :)

gezien ik glasvezel heb is de modem functie van de experiabox overbodig 

Hi, Ik wil hetzelfde heb geen iptv en telefoon wil de experiabox er tussen uit halen. welke instellingen moet ik overnemen. ;)

Reputatie 7
Badge +18

Hi, Ik wil hetzelfde heb geen iptv en telefoon wil de experiabox er tussen uit halen. welke instellingen moet ik overnemen. ;)

 

Als je alleen internet wilt is het vrij simpel in te stellen via de UniFi controller, deze instellingen gebruiken bij je WAN instellingen:

Technische details Internet
•  PPPoE via VLAN 6 (802.1q).
•  PPPoE authenticatie PAP met een gebruikersnaam en wachtwoord (bijv. internet / internet).
•  Maximale pakket grote (mtu) 1500 bytes (rfc4638)
•  IPv4 adres + DNS servers via PPPoE verkrijgen
•  IPv6 adresreeks + DNS servers (IPv6) via DHCPv6-PD verzoek (in PPPoE). Een adres gebruiken uit reeks voor router.

 

Bron: Het Glasvezel Internet (PDF) document op deze pagina: https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm

Bedankt voor de snelle reactie