Vraag

Instellingen Experia Box v12 en tips over eigen modem

  • 8 April 2021
  • 6 reacties
  • 1441 keer bekeken

beste mede gebruikers. ik heb van kpn de nieuwe box een tijdje geleden gekregen

nu ik iets meer thuis werk en veel van me netwerk moet vragen komen de problemen,ik heb een nieuwe desktop gebouwd met wifi 6 en wpa 3 ondersteuning alleen werkt dit niet in het modem is de optie is er niet alleen wpa2 

probleem 2.  wanneer ik apparaat een vast IP wil toewijzen laat het modem dit niet toe 

als ik het IP adres reserveer voor dat apparaat  blijft het werken tot er een apparaat bijkomt or herstart dan raakt het modem te weg kwijt  gaat zelf weer IP adressen toewijzen 

 

probleem 3

poorten forwarden.  als ik poorten open wil zetten in het modem werkt dit soms wel soms niet. modem sluit soms automatische de poorten dit zou niet mogen en is echt een bug in de firmware van het modem 

 

nu wil ik hier echt vanaf.  als ik zelf een goede modem wil kopen welke ondersteunen jullie iptv moet er ook op werken geen fritzbox etc  ik zat te denken aan een ¨draytek¨ modem maar de klanteservice kon mijn niet wegwijs maken  

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Jammer om te horen dat je issues hebt met het modem! Heb je al een volledige reset naar fabrieksinstellingen gedaan? Vaak wil dat softwareproblemen oplossen. Over WPA3 kan ik kort en bondig zijn: de Box12 ondersteunt geen WPA3 maar wel het nog steeds veilige WPA2.

 

Eigen modems zijn mogelijk maar vereist wel enige technische knowhow. Het is inderdaad zo dat KPN hier verder geen support op levert behalve de handleiding om dit in te stellen (zie https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/eigen-modem-instellen-en-gebruiken.htm). Het grote nadeel van een eigen modem gebruiken ten opzichte van het modem die KPN levert is dat je een deel van je ondersteuning vanuit KPN kwijtraakt. Als het bijvoorbeeld niet werkt dan kan KPN er weinig aan doen als geconstateerd wordt dat dit in huis zit.

 

Bij KPN kun je inderdaad een Fritzbox krijgen tegen een meerprijs (inclusief de juiste profielen voor DSL of glasvezel), de vraag is echter of het slim is om nu al te besluiten een ander modem aan te schaffen/huren, mogelijk zit er een defect in de Box12 die je nu hebt staan. Dat kan ik vanaf hier niet oordelen en het is aan de klantenservicemedewerker wat ermee gebeurd.

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Welkom op het KPN forum @BvanBeek, in het Thuisnetwerk board zijn er verschillende topics over het gebruik van een eigen modem. De beste en meeste informatie kun je vinden in een topioc van mede forumgebruiker @wjb

 

Reputatie 7

Welke versie van de firmware draait op jouw V12?

Je bent overigens niet de eerste die problemen meldt t.a.v. het niet correct werken van DHCP-reservations en port-forwardings op de V12. 

Reputatie 7
Badge +24

De KPN Box ondersteund nog geen wpa3. Dat is geen probleem, wpa2 werkt ook prima.

Een vast ip instellen werkt gewoon goed. Maar dat moet je wel doen op de KPN Box, niet op de pc.

 

ik heb die instellingen aan staan alleen raakt het modem soms de weg kwijt om het te onthouden denk een bug in de firmware soms werkt het meestal niet  

Reputatie 7

ik heb die instellingen aan staan alleen raakt het modem soms de weg kwijt om het te onthouden denk een bug in de firmware soms werkt het meestal niet  

Heb je ook naar mijn vraag gekeken?

Plaats ook eens een screenshot van zo'n DHCP reservation.