Instellingen VOIP voor Yeastar S20

  • 4 February 2023
  • 6 reacties
  • 155 keer bekeken

Hi,

 

Ik heb een S20 centrale van Yeastar, met 4 telefoonnummers. Dit werkt prima met de instellingen.

 

Ik zou alleen willen dat het uitgaande telefoonnummer het hoofdnummer is voor alle vier de lijnen. Deze hebben allemaal een eigen SIP trunk via KPN (ex xs4all).

 

Ik heb een aantal settings geprobeerd.

Ik heb een DOD aangemaakt met het +31xxxxxxxxxx nummer (en de naam is hetzelfde).

 

Ik heb geprobeerd om deze DOD te koppelen aan de Advanced settings in de specifieke trunk.

Outbound - P Asserted Identity of
Outbound - P Preferred Identity

Outbound - Remote Party ID

 

En ik heb onder de basic instellingen de Caller ID Number en ook de Caller ID Name proberen aan te passen.

 

Daarnaast heb ik gespeeld met de UserName en de User From, maar als ik die aanpas heb ik een Busy lijn, dus dat lijkt het ook niet te zijn.

 

Staat KPN dit wel toe? Is het misschien een setting op mijn kpn (ik kon daar niet zo veel vinden eerlijk gezegd).

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7

Hoi @Chielos, ik moet bekennen dat ik het antwoord daarop ook niet weet. Voor dit soort vragen is het telefoonnummer van XS4ALL nog steeds in gebruik. Je kunt dat hiervoor bellen, zodat zij met je mee kunnen kijken: 020-3987666.

Bedankt voor de reactie. Ik had al gebeld voordat ik deze post maakte. Maar ik werd afgescheept met “het is een eigen telefooncentrale, dus ik kan niet helpen, antwoord”.

Wat erg jammer is.

Overweeg nu om weg te gaan van KPN, want dit is niet te verkopen aan mijn gebruikers.

Reputatie 7

Had je het XS4ALL nummer gebeld of het KPN nummer? Als je hier voorheen bij XS4ALL mee geholpen kon worden, kan dat nummer dat nu nog steeds. Dat is niet veranderd. Bij het KPN nummer heeft men die mogelijkheid (net als mij) niet.

xs4all nummer, zoals hierboven. ik ga het vandaag nog opnieuw proberen. misschien heb ik vandaag meer geluk.

Vragen bij de leverancier van de centrale ?

Maar werkte dit eerder wel goed, en nu met overgang naar kpn niet meer ? of ?

Ik stel mij zo voor dat kpn (nu) 4 lijnen levert met een eigen nummer en verder geen “gedoe” toe laat.

Ik zou de oplossing wel weten.
Er zal vast nog iemand reageren hier op, ik ben benieuwd.

Nee, het heeft nooit gewerkt. Ik dacht altijd dat het verkeer zo liep. Maar na onderzoek met een xs4all medewerker zagen we het verkeer over 1 sip trunk lopen

 

wat zou jou oplossing zijn dan?