Beantwoord

Interactieve TV - deels Experia V10, deels achter Ubiquiti USG

  • 16 September 2019
  • 30 reacties
  • 3223 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7

Heb je een USG-3?

Heb je een USG-3?

Nee, geen USG-3. Ik heb een andere router ( TP-Link Archer C6 v2 ), waarop ik OpenWRT heb gezet. Het ging mij om het idee, als je het met 1 apparaat kan oplossen, dat dan weer 1 extra switch scheelt.

Ik weet toch bijna zeker, dat het met software op te lossen moet zijn.

Dus het subnet(192.x.x.x) van kpn bridged naar lan (vlan-tagged), en een nieuw subnet(10.x.x.x) ook op diezelfde lan-poorten, en die dan zonder vlan-tagging.

Ik ben al een paar dagen bezig om mijn 3 iTV boxen werkend te krijgen in combinatie met een Ubiquiti Unify Security Gateway 3P, maar krijg het niet helemaal voor elkaar. Of helemaal niet.
Alle oplossingen die ik hier of elders lees, bieden vooralsnog geen uitkomst... deze gaan meestal over het vervangen van de Experiabox door de USG maar met verlies van telefonie, en dat wil ik graag behouden.
Vandaar dat ik mijn vraag hier stel:

Wie kan mij helpen mijn 3e iTV box werkend te krijgen?

Aansluitschema en situatie als volgt:

56a3cbec-df3b-433e-bb70-240f09c2dadd.png


Verder geldt onderstaande:

  • Twee iTV boxen (rechtsboven) zijn direct op de Experia Box aangesloten, krijgen IP adres via DHCP van de Experia Box en werken zonder problemen. Inclusief Netflix. Groende vinkjes.
  • De rest van het netwerk zit achter de USG, krijgen IP adressen via DHCP vanuit de USG uit een afwijkend subnet.
  • De USG heeft een vast IP adres via DHCP binding op Mac adres vanuit de Experia V10
  • De USG staat ingesteld als doel voor DMZ op de Experia V10 op basis van het Mac adres.
  • Alle apparaten achter de USG hebben volledig functioneel internet.
  • De NAS functioneert ook als VPN server en is vanaf de buitenwereld benaderbaar door forwarding rules ingesteld in de USG.
  • Via de USG, Gb-switch en Powerline loopt 1 lijn naar een Gb-switch op zolder, waar iTV box 3 staat (naast nog wat ander spul, zoals een pc en een Ubiquiti access punt).
  • Kopieren van 1 bestand (500 Mb) van de NAS naar een werkstation die aan dezelfde switch achter de powerline hangt gaat met 11-12 Mb/s (ong. 80-100 Mbit/s).

Het probleem:

  • De iTV box 3 heeft verbinding en start goed op, krijgt ip adres van de USG en geeft beeld. Gedurende 1 seconde, en dan hangt hij. En dan weer even beeld. En geluid. En dan hangt hij weer. en na een paar keer krijg ik de melding dat de verbinding verloren is.
  • Systeemdiagnostiek test 7 (SD), 8 (HD), 9 en 10 verlopen stotterend. Zelfde als bij TV kijken. Overige tests lopen wel goed, inclusief verbindingstest.
  • Netflix werkt, maar brokkelig, alsof de bandbreedte niet voldoende is.
  • Port forwarding rules die de Experiabox voor iTV1 en iTV2 automatisch aanmaakt, zijn voor iTV3 niet beschikbaar. Handmatig aanmaken levert geen verbetering op (poort TCP9002 forwarden naar USG en vandaar forwarden naar iTV 7547)...

Haal ik de USG er tussen uit, werkt alles weer vloeiend op HD resolutie, inclusief Netflix. Maar dat wil ik niet, omdat ik een aantal dingen wil doen waar ik de USG voor nodig heb...
De eerste 2 iTV boxen (die het wel doen) hangen nu aan de Experiabox, omdat ik directe kabels heb liggen. Bij de 3e box is dat niet. De twee andere boxen mogen ook achter de USG, alleen zolang het niet werkt doe ik het even zo.

Kan iemand mij helpen mijn 3e iTV box goed werkend te krijgen?
Alvast bedankt voor de hulp...

Hoe heb je überhaupt je USG werkend gekregen, ik tracht het al een aantal dagen, maar als ik hem ertussen zet dan heb ik geen netwerk meer. Wat heb je ingesteld in de experiabox (eventueel screenshot). Heb al zoveel forums afgelopen maar kan nog niet de oplossing vinden.

Hoi Deeny,

De USG is aangesloten op een van de poorten van de Experia Box en krijgt via DHCP Bindings een vast IP adres gebaeerd op het mac-adres, maar dit zou ook met een dynamisch ip adres moeten werken.

Daarnaast heb ik op de Experia box ingeschakeld dat als DMZ-IPv4 het mac-adres van de USG gebruikt moet worden.

Op de USG heb ik ingesteld dat deze internet via de WAN krijgt met een door de server toegewezen IP adres.

Daarnaast op de USG ingesteld dat aan de LAN kant de USG als DHCP server functioneert, met alle bijbehorende instellingen voor IP-bereik, gateway en DNS.

De truc is het stap voor stap opzetten. Probeer eerst met een laptop of computer verbinding te krijgen met de Experia box. Als dat werkt, probeer je de USG aan te sluiten op de laptop en daar of je verbinding met de USG krijgt. Als dat allebei werkt, is het verbinden van die 2 niet zo moeilijk meer.

Reputatie 1

 

Ik heb sinds gisteren glasvezel van KPN en liep tegen de volgende foutmelding aan op mijn tv-receivers : STB-NMC-40 --> connectie-problemen.

Wanneer de tv-receivers worden aangesloten op een netwerk met een ubiquiti-switch ontstaat de foutmelding.

Voorlopig heb ik hier een fritzbox aangesloten en de 2 receivers op lan 4(gasten-port) aangesloten met een kleine switch er tussen. Functioneel is hiermee het probleem opgelost, echter vind ik dit geen ideale situatie.

Als er iemand weet hoe ik de tv-receivers in een apart vlan kan plaatsen op mijn ubiquiti switch i.c.m. de router hoor ik het graag.
Misschien even goed om te weten, ik heb geen ubiquiti usb-router.
Ik hoop dat iemand hier een een oplossing heeft welke ik kan toepassing op mijn ubiquiti-switch. Hopelijk zonder extra apparatuur aan te schaffen :-)