Vraag

Internet radio aan mijn KPN wifi netwerk aansluiten

  • 19 May 2020
  • 14 reacties
  • 1475 keer bekeken

Ik heb net een internet radio aangeschaaft, Tangent Quattro Reciva, maar hoewel hij mij netwerk herkent, als ik dit selecteer, dan pakt de radio het niet en ik krijg het bericht: “Network not supported”.

Zijn er misschien bepaalde instellingen van mijn wifi modem die mijn radio bereik tot mijn wifi kunnen toestaan?

Alvast bedankt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Bartou, welkom. Ik heb geen ervaring met internetradio's, maar volgens mij werkt het verbinden op de dezelfde manier als andere dingen die met WiFi verbinden. Heb je instellingen aangepast in het modem? Of staat alles nog helemaal standaard ingesteld? Heb je de trouble shoot in de handleiding bij langs gelopen?

Reputatie 3
Badge +2

@Bartou Zou het kunnen zijn dat de radio probeert te verbinden met een 5 GHz netwerk terwijl de radio alleen een 2.4 GHz netwerk ondersteunt ?

U kunt dat hopelijk in de handleiding van de radio vinden.

Je zou toch zeggen dat een Experiabox wifi 802.11b/g ondersteund.

Dit model is wel beperkt. Één speaker bovenop dus mono. Geen aansluitmogelijkheid op stereo-installatie of zelfs maar koptelefoon.

Reputatie 3
Badge +2

@PeterG De Experiabox V9, die ik heb, ondersteunt dat in ieder geval wel. Maar je kan dat wijzigen.

Reputatie 7
Badge +25

We hebben niets meer van je gehoord @Bartou dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

hallo, ik heb gelijksoortig probleem met mijn revo mundo wifi radio. ik krijg de message ‘network error timeout connecting to Reciva Gateway check firewall port  5000’

dit heeft jarenlang goed gewerkt maar sinds een aantal maanden niet meer.

heeft iemand een oplossing?

bedankt johan

Reputatie 7
Badge +24

hallo, ik heb gelijksoortig probleem met mijn revo mundo wifi radio. ik krijg de message ‘network error timeout connecting to Reciva Gateway check firewall port  5000’

dit heeft jarenlang goed gewerkt maar sinds een aantal maanden niet meer.

heeft iemand een oplossing?

bedankt johan

Dat is een ding van 10 jaar oud? Heeft de fabrikant niet de stekker uit die "Reciva Gateway" getrokken? Bestaat die fabrikant nog wel? Google eens op "Reciva Gateway". Ik kwam dit tegen:

"Reciva originally announced that their services would close permanently on January 31, 2021. That date was then pushed out to April 30, 2021, after pressure from WiFi radio manufactures like C.Crane and Grace Audio.

April 30th came and went, though, and there was no change. Many here have been commenting since that date feeling pretty happy their radios were still working.

It appears that at some point on September 13th or 14th, 2021, the service finally shut down."

Reputatie 5
Badge +5

Een voorbeeld van een aan een fabrikant gebonden apparaat dat in elektroschroot verandert als de fabrikant belsluit de stekker eruit te trekken. Voor de echte nerds: op github staat een recept om zo’n radio  om te bouwen naar een internetradio waar je de voorkeuzes via de webbrowser kunt instellen. Wel met het idee: je hebt toch niets te verliezen, want er komt nogal wat bij kijken…

 

Reputatie 7
Badge +24

Een voorbeeld van een aan een fabrikant gebonden apparaat dat in elektroschroot verandert als de fabrikant belsluit de stekker eruit te trekken.

Zo zijn er nu heel veel apparaten op de markt, en het lijkt wel alsof het alleen maar meer word. Je moet tegenwoordig oppassen als je iets koopt. 

Al die slimme lampen bijvoorbeeld. En andere slimme schakelaars enzo. Bijna allemaal via een online server ergens in ... weet ik veel waar. Trekt men de stekker uit de server, dan doet de meuk het niet meer.

Hallo @Nick83 , ruim 12 jaar terug kocht ik een dure Denon-radio, geschikt voor internetradio, kabelradio en MG/FM.

Een paar jaar terug ineens geen internetradio meer. Dit nagezocht, is de ondersteuning voor internetradio gestopt en kun je het alleen in stand houden door een abo nemen te nemen op internetradio bij een dienst in the US à $2 per jaar.

Toen ik daarover klaagde bij mijn leverancier gooide hij de hoorn er op, na mij eerst te verstaan te hebben gegeven waar ik mij druk over maak en wat nu $2 per jaar is.

Ik heb de radio inmiddels ingeleverd bij aankoop van een eenvoudige soundbar, die ik aangesloten heb op de digitale uitgang van de VIP5202 en kan zo ook mooi radio luisteren.

 

Reputatie 5
Badge +5

Helaas onvermijdelijk, vrees ik, nu de consumenten alles via apps, eventueel van buiten,  willen bedienen. Als je je moet gaan verdiepen in het IP adres van de schemerlamp en daarvoor port forwarding moet gaan instellen haken denk ik toch veel mensen af. Dus een externe server is onvermijdelijk. Krijgt de fabrikant meteen info over gebruik + ??????  ….  In het geval van een radio is het natuurlijk veel gemakkelijker om “NPO Radio 5” te kiezen dan “http://icecast.omroep.nl/radio5-bb-mp3”, en dat kan  alleen via een externe provider. Het zou de fabrikant van een duur toestel sieren om een lokale webpagina in te bouwen om als laatste mogelijkheid URL’s van de favoriete stations in te voeren.

 

Reputatie 7
Badge +24

In het geval van een radio is het natuurlijk veel gemakkelijker om “NPO Radio 5” te kiezen dan “http://icecast.omroep.nl/radio5-bb-mp3”, en dat kan  alleen via een externe provider. Het zou de fabrikant van een duur toestel sieren om een lokale webpagina in te bouwen om als laatste mogelijkheid URL’s van de favoriete stations in te voeren.

Niet als laatste mogelijkheid. Maar gewoon standaard zo te laten werken. En dat er dan een knopje zit met "Update zenderlijst". En dat dan de lijst met zenders vanaf de server van de fabrikant geüpdate word. Haalt de fabrikant de server down, jammer dan, het knopje werkt dan niet meer, maar verder blijft het apparaat gewoon werken.

Inerdaad @Nick83 , ‘update zenderlijst’ werkte bij mij niet meer, dat is het woord dat ik in een eerdere reactie zocht. Kan dus alleen nog per abo zoals ik eerder schreef.

 

 

Ik heb nog een oude Zolid staan, van voor de tijd van de smartphones. Daar kan je met een draai-drukknop een media URL invoeren, b.v. die van de eerder genoemde Radio5. Is niet erg gebruiksvriendelijk, maar werkt nog wel, ook al is de server waar standaard de playlist enzo vandaan komt allang offline. Met een eigen lokale icecast server kun je er dan in principe ook je eigen mp3’s enzo op laten horen, dat kon nog wel nuttig zijn al je op een te krappe 4G mobile databundel zit.