Beantwoord

Internet radio geen DNS server fout

  • 23 December 2023
  • 9 reacties
  • 159 keer bekeken

Hallo,

 

Ik ben overgestapt van Ziggo naar KPN glasvezel, echter nu werkt mijn internet radio Lenco IR 2100W niet meer.

 

Als ik draadloos selecteer vind de radio wel mijn netwerk naam, zowel de 5 GHZ als de 2,4 GHZ naam.

Ik heb een KPN Box 12 en heb daarin voor de zekerheid een extra 2,4GHZ punt aangemaakt.

Echter daarna gaat het fout:

KPN 2,4GHZ : netwerk error time out getting ip adress.

KPN 5 GHZ: netwerk error dns servers invalid

 

Als ik de internet radio rechtstreeks aansluit op de RJ 45 aansluiting komt de volgende melding:

Ik heb de keuze uit Auto DHCP, ja / nee indien ik ja kies gebeurt er niets, ook geen melding

Indien ik nee kies:

Ip adres: hier heb ik mijn eigen ip adres ingevuld

Netmasker moet ik invullen: ingevuld 255.255.255.0

Gateway adres moet ik invullen: ingevuld 192.168.2.254

DNS server 1 moet ik invullen: ingevuld 195.121.1.34

Helaas nog steeds ook hier de melding DNS server onjuist.

 

Iemand een oplossing?

 

Lenco geeft alleen het advies, modem herstarten en anders een nieuwe kopen

 

icon

Beste antwoord door Colargol 30 December 2023, 11:44

Bekijk origineel

9 reacties

KPN maakt gebruik van een andere IP-range dan Ziggo.

Reset je internetradio eens en sluit dan aan als nieuw uit de doos @Colargol 

KPN werkt niet met het getal 1 in het derde octet van de IP-range, maar met het getal 2.

Gewoon met DHCP werken en dan moet het lukken na de reset.

 

 

Bedankt voor je reactie.

 

Ik heb de radio al 3x gereset naar de fabrieksinstellingen, helaas daarna nog steeds bovenstaande resultaten.

Ik heb speciaal een 2,4 GHZ toegang aangemaakt, omdat deze radio waarschijnlijk niet op 5GHz werkt.

Maar dit maakt ook geen verschil evenals bedraad.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Colargol, wat gek dat het na een reset nog niet lukt. Dat zou toch moeten werken. Alleen waar gaat het nu mis. Want je zou zeggen dat het na een reset als nieuw gewoon moet werken. 

Ik durf het niet te zeggen waar het mis gaat. Hopelijk komt er nog iemand langs met een idee. 

 

Reputatie 7
Badge +9

 

Gateway adres moet ik invullen: ingevuld 192.168.2.254

DNS server 1 moet ik invullen: ingevuld 195.121.1.34

 

Vul bij DNS1 server 192.168.2.254 in, of een ander DNS servers. B.v DNS1 1.1.1.1 DNS2 8.8.8.8

Helaas TDS dat werkt ook niet.

 

Alles weer gereset. Het KPN netwerk wordt totaal niet meer gevonden, terwijl ik naast het modem zit.

Alleen het netwerk van de bovenburen wordt gevonden.

 

Ik heb de internetradio weer rechtstreeks op de Lan poort aangesloten, geeft ook geen resultaat met dezelfde foutmelding.

 

Ik heb nog een wifi punt Ziggo modem / TP-link gevonden, deze aangesloten op de LAN poort en nu wordt dit "modem” wel herkend, maar nog steeds dezelfde foutmelding dns servers ongeldig.

Ik weet de oorzaak. Het blijkt een Reciva internet radio te zijn. Dit wordt niet meer ondersteund.

 

Na lang zoeken op diverse Reciva forums stond daar ook mijn Lenco 2100 bij.

 

Jammer maar het is niet anders.

 

Bedankt voor de reacties, fijne jaarwisseling.

Oeh, dat is zuur. Maar die radio is dan ook al uit 2009. Inmiddels is de techniek, ook zeker de digitale, 14 jaar verder.

Reputatie 7
Badge +9

@Colargol Je kan zelfs een playlist hosten op PC en jouw Lenco verder gebruiken

https://swling.com/blog/2021/03/how-to-give-your-reciva-wifi-radio-a-second-life-before-the-service-closes-on-april-30-2021/

Reputatie 7
Badge +20

Dat is zeker balen ja. Begrijp ik heel goed. :(

Jij ook een hele fijne jaarwisseling gewenst!

Reageer