Beantwoord

Internet valt weg of is traag

  • 15 June 2021
  • 8 reacties
  • 66 keer bekeken

Internet Traag, valt soms weg.  Verwacht je niet met 200mb.  Download 84mb Upload 56mb maar tijdens de test is mijn scherm ook 2 keer stilgevallen met geen internet sluiten of wachten.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 16 June 2021, 12:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat is op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @friesche, je verbinding hoort natuurlijk snel en stabiel te zijn!
Ik heb de lijn uitgelezen met de gegevens uit je profiel en de verbinding tot aan je experiabox is uitstekend!
Vermoedelijk heb ervaar je dit dan via een draadloze verbinding?

Kun je onze wifimanager eens volledig doorlopen tot aan de laatste stap?
Via wifi zul je altijd wat verlies blijven hebben dus de volledige 200Mbit/s zul je daarmee waarschijnlijk niet halen. Als de uitkomst van de wifimanager is dat je érgens in huis onder de 20Mbit/s blijft hangen biedt deze ook wifiversterkers of een monteur aan.

Niks is anders is internet/draadloos was altijd goed. Ik heb vanochtend 57mb download en 56mb up, dat is niet goed.  Wifi Manager is meerdere keren gebruikt zonder resultaat.  Erg dit want ik kan niet werken.

Reputatie 7
Badge +20

Via wifi zul je altijd wat verlies maken vrees ik. Alles boven de 20Mbit/s zou echter gewoon een werkbare verbinding moeten zijn voor de meeste applicaties. Hierom kan ik ook geen gratis wifiversterkers of monteurs aanbieden helaas.
Als je meer snelheid dan 60Mbit/s nodig hebt voor je werk kun je ook een bekabelde verbinding overwegen.

Dat gezegd hebbende moet er met de wifimanager nog wel een hoop winst te maken zijn door hem vaker te doorlopen.

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Internet zeer traag en niet volgens contract.  Modem is herstart.  Wifi is okay. Meerdere speedtests gedaan https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/b93db780-5d71-11ec-948b-472ff4995cf2

Dit is onmogelijk om zo te moeten werken vanuit huis.  Graag snel een verbetering aub.

Hallo @friesche met die gemeten snelheid moet je prima kunnen werken.

Heb je een koper- of een glasvezelverbinding? 

Wat is je contractuele snelheid? Dus niet de gemeten snelheid?

Internet zeer traag en niet volgens contract.  Modem is herstart.  Wifi is okay. Meerdere speedtests gedaan https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/b93db780-5d71-11ec-948b-472ff4995cf2

Dit is onmogelijk om zo te moeten werken vanuit huis.  Graag snel een verbetering aub.

Dat je WiFi weg valt komt omdat je buren storen.

durf erom te wedden als je een RF scan uitvoert dat het overgrote deel een bandbreedte heeft van 40MHz en dat bijna iedereen de kanaal instelling op auto heeft.

enige echte oplossing is al je buren langs gaan en iedereen een vast kanaal geven en de bandbreedte op 20MHz laten zetten.

wifi boosters etc maken het probleem alleen maar erger.