Beantwoord

Internet (WiFi) valt regelmatig weg

  • 29 January 2021
  • 7 reacties
  • 135 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties

Vraagje..

Inmiddels ben ik al een aantal maanden thuis aan het werk wegens de coronamaatregelen. Sinds 3 weken valt de internetverbinding meerdere keren per dag weg. De Experiabox V10A start opnieuw op en vervolgens doet internet het weer. Hierdoor worden verschillende videocalls onderbroken en kan ik niet fatsoenlijk thuis werken. Klantenservice beaamde dat internet niet goed werkte en na verschillende standaardoplossingen geprobeerd te hebben was hij overtuigd; met de V10A moet je een andere naam geven aan de 2.4GHz en 5.0GHz verbinding en dan is het opgelost. Na lange tijd zelf zoeken toch maar op internet gekeken hoe het werkte, blijkt dat dit niet eens mogelijk is met deze box... 


Mocht dit niet de oplossing zijn dan moest ik terugbellen en zou er een storingsmonteur langs moeten komen, prima… Klantenservice geeft aan dat hij het in gaat plannen, de monteur een factuur geeft en dat ik die zelf moet betalen als het niet direct aan het KPN product ligt. Aangegeven dat ze de moeite niet meer hoefde te doen, want een beetje service mag wel en ik ga het niet betalen voor ze.. Nu gaan ze het alsnog proberen met een nieuwe Experia Box en krijg ik mobiel internet voor de moeite..

 

Eerst de TV lange tijd mega traag en nu dit.. Merken jullie ook dat de service van KPN de laatste maanden heeeeeeeeeeeelemaal drama is?! Wanneer het internet met de nieuwe box weer uitvalt dan weet ik het in ieder geval zeker, dan verdient Ziggo een kans en ben ik weg!

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Jose_ 4 February 2021, 10:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @LSS , ik ga er vanuit dat als je thuis werkt (semi-zakelijk dus), je dit bekabeld doet en niet via WiFi?

 

@JanD Nee ik werk via WiFi, mag toch ook wel verwachten dat internet gewoon werkt? Het is niet zo dat er enorm veel data verwerkt moet worden.

Hallo @LSS als jij merkt dat internet weg valt, is dat dan alleen de wifi of het complete (bekabelde) internet?

 

Badge +19

Nee ik merk niet dat de service van kpn drama is. Ik merk wel dat de mensen steeds aan het klooien zijn met hun eigen netwerk en te hoge verwachtingen hebben. En er vooral geen cent aan uit willen geven om het goed te krijgen. Zo zijn er nog steeds mensen die denken met een modem in de meterkast een wifisnelheid op de 1ste etage van rond de 100 te halen. Als je netwerk zoals hieronder omschreven heb je nooit problemen.

@JanD Nee ik werk via WiFi, mag toch ook wel verwachten dat internet gewoon werkt? Het is niet zo dat er enorm veel data verwerkt moet worden.

Helaas mag je dat met Wi-Fi niet altijd verw88. Wi-Fi is niet het meest betrouwbare transportmedium: het is erg afhankelijk van allerlei omgevingsfactoren (zoals Wi-Fi bij de buren, magnetrons, LED-lampen, (gewapend) betonnen muren/vloeren, etc.). Daar hebben internetproviders als kpn geen invloed op. En zeker voor videostreams is Wi-Fi minder geschikt: als 't werkt mooi, als het niet werkt: pech!

Ik werk ook al bijna een jaar thuis maar heb m'n (werk)laptop altijd via een kabel aangesloten en heb dan ook geen centje pijn.

Reputatie 7
Badge +10

Goedemorgen @LSS!

Vervelend dat de wifi thuis niet goed werkt, zeker als je veel thuis moet werken in verband met Corona. Ik zie dat de community al wat uitleg heeft gegeven over wifi, mooi om te zien! :blush:

Ik zal nog even wat extra toelichting geven: Als provider kunnen wij geen goed werkende wifi garanderen, want zoals @Henk2304 ook al aangeeft: de verbinding is erg afhankelijk van omgevingsfactoren en dat komt doordat het een draadloos signaal is. We willen natuurlijk wel altijd meedenken met oplossingen om de wifi-verbinding te verbeteren.

Zo hebben we bijvoorbeeld de Wifi Manager die je kunt doorlopen. Deze online tool gaat samen met jou de instellingen van de wifi-verbinding bij langs om het signaal te verbeteren. Lukt dit niet en blijft de snelheid van de wifi onder de 20 Mbit/s, dan wordt er een gratis oplossing aangeboden. Je kunt dan bijvoorbeeld kiezen voor 2 gratis Experia Wifi's t.w.v. € 98,-. Hiermee kun je meerdere wifi-punten in jouw huis creëren, waardoor de verbinding verbeterd kan worden! Ook vindt je hier op het forum veel tips om de wifi-verbinding te verbeteren, bijvoorbeeld: Oplossingen voor trage en wegvallende wifi.

Daarnaast zijn hier heel veel andere forumgebruikers die goede tips hebben om je thuisnetwerk te verbeteren! Ik hoop dat je zo verder komt.

De modem viel vaak uit en startte dan weer opnieuw op. Alles was al nagelopen en daarvoor heb ik nooit problemen met de WiFi gehad. Gelukkig is het nu opgelost met een nieuw modem en doet internet het weer. Neemt niet weg dat er ik nog steeds een mindere klantbeleving heb dan een jaar terug.

Bedankt voor het meedenken en de terugkoppeling @JanD @Henk2304 en @Jose_ . 

@Joep1965 vooral jouw bijdrage was enorm interessant en voegde echt iets toe!