Beantwoord

Internetradio Hama DIR 3600 MBT doet het niet meer via de kabel. Wel via Wifi

  • 12 February 2021
  • 8 reacties
  • 116 keer bekeken

Breedband werk niet op mijn internet radio normaal is deze aan gesloten met een kabel

Heb al heel lang steeds problemen met de KPN met met internet radio messchien een keer tijd dat dit eens na gekeken word 

icon

Beste antwoord door Henk2304 18 February 2021, 09:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Voor het geval u straks gaat reageren heb de modem al uit en aan gedaan en nu het kabeltje uit mijn radio getrokken heb wel geluid maar wil gewoon die kabel in die radio doen en het word een keer tijd dat dit een keer opgelost word door de kpn

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @snoety12, welkom terug! 
Dat is wel merkwaardig zeg! Meestal doet hij het juist met de kabel beter dan met Wifi.
Zou je eens een andere kabel kunnen proberen? En kun je deze ook eens in een andere aansluiting van je experiabox proberen?

Reputatie 1

Dit heeft niets met KPN te maken maar met de instellingen in je Hama.

Hama is gewoon low budget bagger 😄

Hoi @snoety12, welkom terug! 
Dat is wel merkwaardig zeg! Meestal doet hij het juist met de kabel beter dan met Wifi.
Zou je eens een andere kabel kunnen proberen? En kun je deze ook eens in een andere aansluiting van je experiabox proberen?

Hey bedankt voor je reactie  ik  heb niet zomaar even een nieuwe kabel liggen en aangezien de winkels gesloten zijn is het moeilijk om dat uit te proberen of stuurt de kpn een nieuwe kabel, 20 meter graag wat een goede service van de kpn

 

kpn levert kabels voor het aansluiten van de ExperiaBox en voor het daarop weer aansluiten van iTV-ontvangers, (één van 10 m per ontvanger, langer levert kpn standaard niet). Voor het aansluiten van andere apparatuur zul je zelf moeten zorgen, dat valt buiten de verantwoordelijkheid van kpn. Ook het vervangen van zo'n kabel is je eigen verantwoordelijkheid.

Heb je al een andere poort van de ExperiaBox geprobeerd, zoals Thomas ook suggereerde? Verder kun je ook nog eens proberen een ander apparaat (PC/laptop) aan te sluiten op de plaats van de radio om te kijken of die wel normaal werkt via die kabel. Als het dan wel werkt vrees ik toch een defect aan je radio.

En tenslotte, Wi-Fi is weliswaar niet het meest betrouwbare transportmedium voor internetstreams maar geluidsstreams zijn veel minder veeleisend dan videostreams, dus als het via Wi-Fi wel werkt: tel je zegeningen!

Bedankt voor de tip ,maar het lijkt mij sterk dat bv voor de 2de keer mijn radio stuk zou zijn de vorige internet radio heb ik terug gestuurd en vervolgens een nieuweaangeschaft

Als je het niet probeert weet je ‘t ook niet zeker. 

Hey Henk 

Sorry voor de vertraagde reactie maar hier ben ik weer ik heb geluid via de radio vd week deed ik radio aan maar hij gaf steeds aan laden en dat duurde zo lang dat ik daarna de stekker uit getrokken en daarna had ik weer geluid heel vreemd 

Ik ga de optie pc aansluiten via het kabeltje proberen

Bedankt Henk

Fijne dag