Vraag

Internetradio kan WiFi niet vinden

  • 10 May 2024
  • 13 reacties
  • 92 keer bekeken

Bij het instel van mijn nieuwe KPN pakket kan in mijn internetradio niet meer instellen.

bij begin ziet die alle netwerken, ook de mijne, en als dan moet gaan verbinden kan die geen verbinding maken.

 


13 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Akiplay ,

Heb je al geprobeerd om jouw radio wat dichter bij het modem te plaatsen? 
 

Wat sowieso gaat werken is een bedrade verbinding tussen het modem en jouw radio. 

Heeft vroeger altijd gewerkt. Nu bij KPN niet meer

Reputatie 7
Badge +28

Heeft vroeger altijd gewerkt. Nu bij KPN niet meer

Wat voor type modem heb je?

Box 12b

Reputatie 7
Badge +28

OK @Akiplay ,

Mogelijk is het aanmaken van een 2,4 GHz-netwerk de oplossing. 
 

Hier staat de instructie:

 

Het kan ook aan de WPA-instelling liggen @Akiplay en @Noordzee , bij de laatste updates is/wordt de WPA-instelling standaards gezet op WPA2/WPA3 en daar kunnen veel apparaten niet mee overweg.

Zet de WPA eens alleen op WPA2, grote kans dat het weer werkt.

 

En hoe zet ik dat naar WPA2?

Reputatie 7
Badge +28

Dan zul je moeten inloggen op jouw webinterface. 
 

Inloggen webinterface KPN Box 12

De webinterface kun je gebruiken om bij de verschillende instellingen van de Box 12 te komen. Je kunt deze naar wens aanpassen.

Zo kom je in de webinterface:

  1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Log in met gebruikersnaam en wachtwoord
    De gebruikersnaam voor de Box 12 is Admin. Het standaard wachtwoord staat op de sticker achterop de Box [rood]. Na eerste keer inloggen moet je een nieuw, zelf gekozen, wachtwoord instellen.

 

Ben je jouw wachtwoord vergeten? Geef jouw modem een reset om het Admin wachtwoord terug te zetten naar de fabrieksinstellingen

Admin password werkt niet

Is er bij KPN een automatische Firewall ingesteld?

Reputatie 7
Badge +17

Admin password werkt niet

Goed letten op tekens, cijfers en hoofdletters. Als je inlogt via een laptop/PC en je hebt een ‘ of ^ in het wachtwoord hebt staan, zorg dan dat je na het invoeren van deze tekens eerst op spatie drukt. Anders krijg je bijvoorbeeld áû in plaats van ‘a^u.

Ik heb het probleem al gevonden, internet radio doet het weer. Heb op WPS knop gedrukt en alles is weer oké

Reputatie 7
Badge +17

Ah, kijk, dat is fijn om te lezen!

Reageer