Vraag

Internetverbinding valt weg

  • 21 February 2024
  • 2 reacties
  • 28 keer bekeken

Ik heb een mesh-systeem achter mijn Experia-box gehangen, alles werkt, alleen valt op onregelmatige momenten de internetverbinding weg gedurende een paar minuten. Ik heb dan nog steeds gewoon verbinding met het draadloze netwerk, ontvangst is prima, maar geen internet. Ik heb het mesh-systeem gekoppeld zoals hier is beschreven:

als bridge en router. Mijn eerste gedachte was dat het aan het mesh-systeem lag, ik heb een ander systeem geleend van een vriend, maar ook daar hetzelfde probleem. TV blijft tijdens de uitval wel werken, ik heb wel verbinding met internet via de wifi van het modem. Ik kan op dat moment ook het modem niet benaderen via het mesh-systeem, als de internetverbinding weer terug is, kan dat weer wel.

Ik heb al van alles geprobeerd, reset, kabels etc. maar zou niet weten wat de oorzaak zou kunnen zijn.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @RonaldT72, uit jouw verhaal begrijp ik dat er dus wel altijd een wifi verbinding is vanuit de KPN Experiabox en dat jouw eigen mesh systeem dus hapert? Dan zal je het toch moeten zoeken in de instellingen van de apparatuur die achter de Experiabox gebruikt wordt. Je kunt nog proberen in het door @wjb gestarte topic: 

 jouw vraag stellen aan andere community leden. 

Het op deze manier gebruik van eigen apparatuur valt buiten de ondersteuning vanuit de KPN moderators. 

Hallo Jeroen,

ik snap dat jullie dit niet kunnen ondersteunen. Het gekke is, gisteren toen er weer een uitval was, heb ik ingelogd in het mesh-systeem en dat geeft aan dat er gewoon verbinding is met de Experiabox, maar zoals ik al aangaf, kan ik niet inloggen in de Experiabox. Er valt in het mesh-systeem weinig anders in te stellen dan de SSID en de kanaalbreedte. Het systeem staat nu in bridge-mode, maar in router-mode gebeurt hetzelfde. Misschien zie ik toch iets over het hoofd, zoiets als je gaat het pas zien als je het door hebt. 😉

Reageer