Vraag

Ip adres niet gevonden

  • 24 July 2020
  • 3 reacties
  • 169 keer bekeken

Hallo,

 

Ik wil mijn Arduino aansturen via een Ethernet shield. Het probleem is dat het lijkt of mijn experiabox V10 geen ip adres via de dhcp server uitgeeft aan mijn apparaat wanneer ik mijn arduino hierom laat vragen. 

 

Dus heb ik geprobeerd een vast ip adress te geven in op de arduino zelf namelijk 192.168.2.111. Geen succes, staat niet tussen mijn lan instellingen en kan ik het mac adress ook niet vinden. 

 

Vervolgens wijzig ik mijn adapter instellingen van mijn laptop naar 192.168.2.110 dus bedraad vanaf de arduino los van de router direct naar mijn laptop en dit lukt wel. Vandaar dat ik dus ook denk dat het mis gaat ergens tussen de router.

 

Ben benieuwd of iemand dit probleem herkent. 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


3 reacties

Pinging 192.168.2.111 with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 192.168.2.111: bytes=32 time=3ms TTL=128
Request timed out.

Ping statistics for 192.168.2.111:
    Packets: Sent = 4, Received = 1, Lost = 3 (75% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 3ms, Maximum = 3ms, Average = 3ms

 

Dit is weer aan de router zelf met een static ip ingesteld op het apparaat

Ik denk dat er op en laag niveau iets mis gaat tussen de ethernet controllers van de shield en de V10. Waarschijnlijk dat 1 van beide de linedriver van de ander niet OK vindt en dat dat met je laptop niet het geval is. Ik heb een keer iets dergelijks gehad met een switch, workaround wat toen om de poort in de switch op 10Mbit/s te zetten (en ook nog half duplex dacht ik). Dit omvat dan ook gelijk een advies: Probeer er een switch tussen te zetten, en e.v.t. met portmirroring en/of monitoring te kijken wat er aan de hand is.

Bedankt voor je antwoord, zal eens kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen…

Wat ik in de tussentijd zelf nog heb gedaan is er een router naast te zetten los van de v10 en alleen gebruik te maken om via het wifi signaal toegang te krijgen tot deze router en zo het apparaat te besturen. Beetje omslachtig maar voldoet op korte termijn wel, nadeel nu is alleen dat ik er buitenom mijn lan nog steeds niet bij kan...

 

 

Reageer