Vraag

IP-adres van omvormer controleren/wijzigen

  • 30 April 2022
  • 18 reacties
  • 337 keer bekeken

Goedemorgen,

ik wil inloggen op 192.168.1.79 om server ip van mijn omvormer zonnepanelen te controleren en/of te wijzigen.

de server ip moet 47.91.67.66 zij.

hoe kan ik dir controleren cq wijzigen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Hallo @Amgroe 51 , de IP-range bij KPN is standaard 192.168.2.X, daar zul je de devices op aan moeten passen, bij voorkeur DHCP gebruiken.

Succes.

 

 

Reputatie 7

Kan je niet inloggen op http://192.168.1.79 of vind je niet waar je de server IP in kunt stellen?

Ik kan niet inloggen, pas dan moet ik zoeken waar en hoe 

Reputatie 7

Krijg je de inlogpagina wel te zien?

Nee, als ik adres intyp krijg ik een foutmelding. 
 

Reputatie 7

Weet je zeker dat je het juiste IP adres gebruikt? 

Ja, dit schijnt een ip te zijn voor externe apparaten 

Reputatie 7

Ja, dit schijnt een ip te zijn voor externe apparaten 

Ik bedoel het IP adres 192.168.1.79.

Dat is gewoon een LAN IP adres, maar heeft jouw omvormer wel dat IP adres?

Ze schrijven dat ik moet inloggen in de datalogger. Op genoemd ip adres. Daar moet ik bij netwerksettings de Growatt server ip controleren. Dit zou 47.91.67.66 moeten zijn 

Reputatie 7

Maar je zegt in het openingsbericht van dit topic dat je wilt inloggen op 192.168.1.79 om iets te controleren.

Lukt je dat nu wel of niet?

Wat krijg je dan te zien?

Weet je zeker dat jouw omvormer IP adres 192.168.1.79 heeft, dat hoeft namelijk helemaal niet?

Ik neem eigenlijk ook aan dat het IP adres van jouw datalogger met 192.168.2. zal beginnen tenzij jij een zakelijk abonnement bij kpn hebt?

Nu weet ik het niet meer… ik zie aan de datalogger dat het WiFi lampje knippert ipv constant branden. Dat zou volgens de handleiding betekenen dat er wel verbinding is maar dat er geen communicatie mogelijk is. 
Dan zou ik 192.168.1.79 moeten gebruiken om in de interne pagina van de datalogger te komen.

daar zou ik moeten kunnen zien wat het opgegeven ip adres van de server Growatt is.

anders neem ik maandag wel nogmaals contact met Growatt op. Het werkt al vanaf het begin niet….

Reputatie 7

Is de wifi dongle dan überhaupt wel gekoppeld met jouw wifi netwerk?

Reputatie 7
Badge +12

Hoe weet je welk IP adres de omvormer heeft gekregen van KPN? Heb je dit al gecontroleerd in het modem van kpn? Anders even kijken op mijnmodem.kpn of 192.168.2.254

WiFi dongle is gekoppeld. 
voor  de omvormer ga ik kijken. 
alvast bedankt allemaal voor de reacties. 
morgen ga ik verder. Moeders wil nu even weg…

Reputatie 7
Badge +20

Ben je er nog uitgekomen? Want ik zie dat je al flink op weg bent geholpen. Zo niet, waar loop je nog tegen aan?

Ik heb de datalogger de status dmz  meegeven.

werkte nog steeds niet. Contact met Growatt opgenomen en die stuurt mij, als het goed is, een andere datalogger. Dan op opnieuw installeren en afwachten of het dan werkt…. 

Reputatie 7

Ik heb de datalogger de status dmz  meegeven.

Dat moet je niet willen.

Ik heb het weer teruggezet. Nu even afwachten op de post…