Beantwoord

IP van eigen Mailserver komt steeds op Spamhause

  • 17 January 2023
  • 5 reacties
  • 111 keer bekeken

Hallo

Ik heb Glas van KPN en draai mijn eigen mailserver (81.204.x.x)

Deze mailserver is volledig secure, juiste MX, SPF, Dmarc etc.

Bij MXlookup komt de check er ook perfect uit.

Nu zet spamhause me recent steeds op de Spamlist omdat mijn IP van KPN is en niet van mij.

ja dat klopt idd! Spamhaus doet dit als enige, andere accepteren dit gewoon.

 

Ik voer iedere keer een request in om van de lijst af gehaald te worden by spamhause. 

De spamhause Bot doet dit ook , maar zet mij er gewoon weer op :-)

 

Hoe kan ik regelen dat dit niet meer gebeurd, jullie hebben mij gemigreerd vanaf xs4all naar KPN en daar had ik nooit problemen.

 

Hoor graag!

Dank Pieter

icon

Beste antwoord door GeSp 18 January 2023, 15:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat kan niet volgens mij.

Er is bij spamhaus een bepaalde list die officieel geen blocklist genoemd mag worden geloof ik. Dat is een lijst met particuliere ip adressen. Klanten van internet service providers. En daar staat uw ip ook op? 

Edit: de zogenaamde "PBL".

https://www.spamhaus.org/pbl/

Bedoelt u die lijst?

Hi

ik kan het ff niet meer zien omdat ik weer een removal request heb ingediend. Maar volgens mij pbl idd

ik krijg de mail zo terug die ik bijvoorbeeld verstuur naar een @kpn.com adres

Client host [81.204.x.x] blocked using Spamhaus. To request removal from this list….

Reputatie 7
Badge +24

Als het de PBL list is, dan is er niets aan te doen. Uw ip hoort daar op te staan. Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat KPN er zelf voor gezorgd heeft dat alle ip adressen van zijn klanten daar op staan.

Reputatie 7
Badge +18

Dat KPN ze zelf aanmeld op de PBL klopt, maar je kan en mag je ‘eigen’ IP adres verwijderen van die lijst bij Spamhaus, ik heb dat voor diverse omgezette xs4all verbindingen ook gedaan, ergens halverwege vorig jaar, tot nu toe zijn die IP adressen er niet terug opgezet.

Waarom dat bij @Bwired nu wel steeds gebeurt vind ik dan ook vreemd.
Misschien is dat bij abuse@kpn.com na te vragen?

Thanks ga ik doen!