IPTV probleem via Draytek Vigor 2927

  • 28 April 2021
  • 3 reacties
  • 236 keer bekeken

Goedemiddag allen,

 

Afgelopen week zijn we overgestapt naar een Draytek Vigor 2927 router om alles intern te beheren. Over het algemeen in 1ste instantie weinig problemen met alles, internet en IPTV werkt. Alleen is het bij ons niet mogelijk om op het moment gebruik te maken van meerdere TV kastjes, omdat dan het signaal verstoord wordt. Ook bij opnames komt de foutmelding regelmatig naar voren na paar seconde dat de verbinding met de server verloren is..

 

Heeft iemand toevallig een idee waar dit aan kan liggen en/of we misschien over een instelling gekeken hebben dat dit probleem kan veroorzaken ?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Tim, welkom hier. 

Om eerlijk te zijn weet ik hier weinig van. Wel heeft een van onze leukste huisvrienden @wjb  een topic hierover aangemaakt. 

Heb je dat topic  al eens doorgenomen? 

Reputatie 7

Welke foutmelding krijg je dan te zien?

Reputatie 3
Badge +1

Ben van een 2132 naar de 2927AX overgestapt met IPTV.

Het enige nadelige verschil is dat, als ik de IPTV kastjes achter een ubiquiti switch hang, de kastjes niet goed opkomen als ik de router reset. Moet dan het IPTV kastje Uit en Aan zetten.

Heb nu de IPTV kastjes direct op de Draytek geplugt, hiedoor verdween dit fenomeen. Was een tip van Draytek support.

 

Met de 2132 en de ubiquiti switch had ik dat probleem niet. 5jaar gebruikt in Routed mode.

Firmware 4.4.3_RC3 (is een beta met Wireguard ondersteuning)