Vraag

IPV6 op Netgear XR500 instellen, lijkt niet door te worden gegeven door de V10A

  • 19 December 2021
  • 11 reacties
  • 169 keer bekeken

Vandaag geconstateerd dat mijn IPV6 instellingen van de KPN router 10A niet worden doorgegeven aan mijn Netgear XR500.

Nu ben ik gaan zoeken naar de juiste instellingen en heb ik gevonden dat IPV6 aanstaat binnen KPN router en ook werkt als ik connect met wifi KPN. Echter gebruik ik deze wifi niet en gebruik ik eigenlijk alleen maar mijn XR500 modem voor wifi. Binnen mijn XR500 heb ik de IPV6 pagina gevonden.

Alleen welke setting moet ik aanzetten, zodat de juiste KPN router 10A IPV6 instellingen doorgegeven worden aan mijn XR500? Netgear geeft deze adviezen:

  • If your ISP did not provide details, select IPv6 Tunnel.
  • If you are not sure, select Auto Detect so that the router detects the IPv6 type that is in use.
  • If your Internet connection does not use PPPoE, DHCP, or fixed, but is IPv6, select Auto Config.
Hopelijk kan iemand mij helpen bij het opzetten van mijn IPV6 op de XR500.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7

Helaas gaat dat niet echt werken. De V10a ondersteunt geen IPv6 prefix delegation en daarmee wordt het zo ongeveer onmogelijk om IPv6 op een router achter de Experia Box te activeren.

De V10 (zonder a) is de Experia/KPN Box die IPv6 prefix delegation ondersteunt.

Reputatie 7
Badge +24

De V10 (zonder a) is de Experia/KPN Box die IPv6 prefix delegation ondersteunt.

Op de v9 werkt prefix delegation ook. Dat heeft iemand hier op forum al eens bevestigd, vorige week nog. Wie wat was weet ik niet precies meer. 

Maar op de KPN Box 12 niet. En blijkbaar op de v10a ook niet. 

Op de v9 werkt prefix delegation ook. Dat heeft iemand hier op forum al eens bevestigd, vorige week nog. Wie wat was weet ik niet precies meer. 

 

Ik( @martijn197108 )!

V8 en ouder ondersteunen dit ook niet,want die hebben helemaal geen ipv6.

Dus echt alleen de V9 en V10.

 

Bedankt voor al jullie reacties. Wat jammer. Denken jullie dat 10A ooit deze mogelijkheid krijgt? Mijn schoonvader heeft een 10, als we ruilen en hij wilt dat ook. Wat moet ik dan doen in mijn Netgear router? 

vermoedelijk niet.Maar je weet het nooit.Overigens kan je hem niet met je schoonvader ruilen als hij pairbonding heeft,Anders kan het wel.Pairbonding herken je aan een '’y'’ kabel.

vermoedelijk niet.Maar je weet het nooit.Overigens kan je hem niet met je schoonvader ruilen als hij pairbonding heeft,Anders kan het wel.Pairbonding herken je aan een '’y'’ kabel.

Dat is even scherp! Niet aan gedacht, hij heeft pairbonding. Dus dat gaat dan niet werken… 
 

Is de conclusie dat mijn plannetje niet gaat werken of kan Webcare nog iets betekenen? 

Reputatie 7
Badge +24

Van ruilen komt huilen. Ik zou dat niet doen. Koop er dan maar 1 op marktplaats. Dat is een betere optie denk ik.

https://www.marktplaats.nl/v/computers-en-software/routers-en-modems/m1767394168-modem-experiabox-v9

Deze is niet duur en dan heb je meteen een gloednieuwe!

En de V9 is ook nog eens een heel goed modem,Ik ben er echt heel tevreden mee!

En @Nick83 had hem ook en bij hem deed hij het ook goed heeft hij ooit gezegd.

Reputatie 7
Badge +24

Jep. De v9 deed het prima. Maar ipv6 achter de 2de router heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik nog wel een keer doen. En wellicht laat ik hem dan gewoon hangen. Dan gaat de KPN Box in de doos 😉

Totdat ik glasvezel krijg natuurlijk, dan kunnen ze beide in de doos 😁

Heb de V10 router nu en wat moet ik nu instellen bij Netgear?

Zoals eerder aangegeven:

Netgear geeft deze adviezen:

  • If your ISP did not provide details, select IPv6 Tunnel.
  • If you are not sure, select Auto Detect so that the router detects the IPv6 type that is in use.
  • If your Internet connection does not use PPPoE, DHCP, or fixed, but is IPv6, select Auto Config.
Reputatie 7

Selecteer "Auto Config".