Beantwoord

Irobot verbindt opeens niet meer

  • 2 November 2021
  • 3 reacties
  • 532 keer bekeken

WIj maken nu bijna een jaar gebruik van een Irobot en opeens verbind deze niet meer met het internet.

Voor zover als ik kan nagaan is er nergens in het netwerk iets veranderd, telefoons, smart lampen en google nest werken ook nog steeds gewoon.

Nu moet ik kijken of er verschillende poorten goed openstaan

“Raadpleeg voor de beste verbinding uw Internet Service Provider (ISP) of vraag uw routerfabrikant voor hulp om de firewallinstellingen te controleren en ervoor te zorgen dat de volgende poorten zijn geopend.

Intern netwerkverkeer
UDP-poort 5353/5678 voor detecteren
TCP/HTTPS 443 voor gegevensverkeer
TCP/MQTT 8883 voor gegevensverkeer

Uitgaand verkeer naar het internet
UDP/SNTP-poort 123 voor de tijd
TCP/HTTPS 443 (/80) voor gegevensverkeer
TCP/MQTT 8883 voor gegevensverkeer

Ook wordt er gevraagd om te controleren de W-lan frequentie en of de firewall poorten wel open staan.

Hoe kan ik dit alles controleren en heeft het uberhaupt zin om deze te controleren aangezien alles behalve de iRobot nog goed werkt, en de iRobot opeens niet meer werkt.

 

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 3 November 2021, 14:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Met allerlei “smart” devices (smart lampen), Google Nest… kan er van alles meespelen.

Uitgaand naar internet wordt er niets geblokt, tenzij je dat zelf in zou stellen.
Intern netwerkverkeer blijft binnen je netwerk, en zijn er ook geen blokkades.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @jelleenmargreet, welkom op ons forum!
Misschien een overbodige vraag, maar heb je je irobot ook al een fabrieksreset gegeven?

Als ook dat het niet opgelost heeft, kun je dan toelichten hoe je alles aangesloten hebt zitten en wat voor netwerkapparatuur je gebruikt?

Reputatie 7
Badge +20

@jelleenmargreet heb je bovenstaande nog kunnen proberen?

 

Edit: We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het opgelost is.  Anders weet je ons te vinden!