Beantwoord

Is het mogelijk dat, als er een (kleine) verstoring is op het internet, dat het geluid van mijn home cinema set wegvalt?

  • 22 January 2021
  • 7 reacties
  • 101 keer bekeken

Goedendag,

Mijn probleem is dat soms het geluid van mijn home cinema set wegvalt. Een week geleden viel op vrijdagavond het geluid weg van zowel tv, radio, dvd/cd en draaitafel. Dit is allemaal aangesloten op de home cinema set. De hele avond geen geluid meer. Zaterdag weer aangezet en tot mijn verbazing was er weer geluid. Zou dat te maken kunnen hebben met een verstoring op het internet? Alles is op elkaar aangesloten dus ik vroeg me af of dat mogelijk is. De afgelopen week viel het geluid een paar keer ook heel kort uit. Vanavond had ik geen geluid meer van mijn dvd/cd speler. Tijdens het laatste nummer was er geen geluid meer. Heeft iemand hier een idee over of ervaring mee?

Vriendelijke groet,

Chris

icon

Beste antwoord door Reindje 19 February 2021, 18:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Reindje. Leuk dat je je vraag hier stelt. Het is hier erg druk, vandaar mijn late reactie. Excuses daarvoor. Welk merk Home cinema heb je staan en hoe is die aangesloten op de tv, radio, dvd/cd en draaitafel? 

 dvd/cd en draaitafel

Als je ook geen geluid hebt via die bronnen kan dat niet in het internet zitten. Maar in de versterker.

tv, radio

Deze 2 via de ontvanger van KPN? Als ook bovenstaanden het niet deden: :point_right_tone2: de versterker.

Beste Lisa,

Bedankt voor je reactie. Ik heb een Harman Kardon set met JBL luidsprekers. Deze combinatie heb ik al heel veel jaren in gebruik. Alles is conform de beschrijvingen aangesloten en heb ik niet veranderd. Het probleem diende zich spontaan aan. Op het moment van schrijven is er weer geluid van mijn TV, radio, draaitafel en mediaspeler. Afgelopen zaterdagavond had ik geen geluid meer van mijn cd/dvd speler. Dat is er nog steeds niet. Ik heb inmiddels contact gezocht met Harman Kardon die mij hebben gevraagd om extra info te sturen over de versterker. Dat ga ik maar doen.  Er is hoogst waarschijnlijk zeker een probleem met de versterker. 

geen geluid meer van mijn cd/dvd speler. Dat is er nog steeds niet.

Al op andere ingang geprobeerd?

Beste Peter,

Gezien het feit dat ik al vele jaren deze set heb en ik er niets aan de aansluitingen veranderd heb, denk ik dat er iets met de versterker zelf is. Afgelopen zaterdag wel beeld maar geen geluid van mijn cd/dvd speler. Het geluid viel na twee nummers uit. Vorige week had ik wel beeld en geluid. Het geluid valt spontaan weg zonder enige aanleiding. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +17

Hopelijk is het iets kleins en valt het te repareren. Veel succes!

Goedendag,

Bij deze wil ik nog even een terugkoppeling geven over mijn geluidsprobleem. Sinds ik een nieuwe TV-ontvanger heb ontvangen van KPN, i.v.m. het niet meer kunnen ontvangen van updates vanaf maart, zijn er geen problemen meer. Ik heb van iedere geluidsbron geluid en het valt niet meer spontaan uit. Volgens een medewerker van Harman Kardon zou het goed kunnen dat de oude TV-ontvanger voor het probleem heeft gezorgd. Het is inderdaad wel opmerkelijk dat het geluid er weer compleet is sinds de nieuwe TV-ontvanger. Ik geniet weer volop van de muziek van mijn CD/DVD speler, draaitafel, radio, tv, koptelefoon en mediaspeler.