Beantwoord

Kabels in tuin

  • 24 July 2019
  • 17 reacties
  • 985 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een kabelaansluiting aangetroffen aan de zijkant van mijn hoekwoning en ik weet niet waar deze voor dient. Het lijkt te gaan om een T-splitsing. De kabels zijn groen van kleur en de splitsing wordt bewust boven de grond gehouden. Dat is oa te zien aan de speciale kap. De voormalige bewoners weten ook niet waar de kabels afkomstig van zijn.

Kan iemand mij vertellen waar de kabels voor dienen en of de aansluiting te verplaatsen is?

Gr Dennis

icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 24 July 2019, 16:11

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Ik denk coax. Van Ziggo dus. En dat kan / mag niet zomaar verplaatst worden.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @DennisVanDijk gezien de kleur en type kabels (Coax?) lijkt me dit iets van een kabelbedrijf, dus wellicht Ziggo (afh. van de regio)
Reputatie 7
Badge +22
Beste @DennisVanDijk

Ik denk dat dit inderdaad van Ziggo is, en wat @Nick83 al heeft gemeld mag je dit niet verplaatsen. Dan kun je beter contact opnemen met Ziggo, en stuur eventueel de foto's erbij.

Contact met Ziggo:
Ik hoop je zo genoeg te hebben geïnformeerd.
De kabels lijken wel op die van dit onderwerp :
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/kastje-op-buitenmuur-475814
Groene kabels zijn altijd van een kabelboer zoals blauwe kabels altijd van KPN of een hieraan gelieerd bedrijf zijn.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @DennisVanDijk
Als je niet weet, wat het kabelbedrijf in jouw gemeente is, dan kan je dit hier opzoeken:
https://www.kabelkiezer.nl/kabelbedrijf/
Reputatie 7
Hallo @DennisVanDijk, welkom op het KPN forum. Goed dat je hierover navraag doet. Zou er zelf ook wel benieuwd naar zijn. Zoals velen hier voor mij, heb ik een vermoeden dat deze kabels van onze oranje vrienden zijn. Bedankt @Dennis Schreve voor het plaatsen van de contactgegevens. Kun je hiermee uit de voeten?
Reputatie 7
Badge +22
heb ik een vermoeden dat deze kabels van onze oranje vrienden zijn. Bedankt @Dennis Schreve voor het plaatsen van de contactgegevens.
Oranje vrienden??? Foei @Nadia! 😂😜

heb ik een vermoeden dat deze kabels van onze oranje vrienden zijn. Bedankt @Dennis Schreve voor het plaatsen van de contactgegevens.Oranje vrienden??? Foei @Nadia! 😂😜

Oranje mantelbuizen staan standaard voor glasvezel en niet voor een specifieke provider, dus dat kan van alles zijn.
Bedankt voor jullie reacties. Vanmiddag komt een monteur van Ziggo controleren of de kabels van hun zijn en de vervolg stappen bepalen
Reputatie 7
Badge +22
Bedankt voor jullie reacties. Vanmiddag komt een monteur van Ziggo controleren of de kabels van hun zijn en de vervolg stappen bepalen
Bedankt voor de terugkoppeling, laat je de nog even weten wat de stand van zaken zijn?
De Ziggo monteur herkent de kabel niet, waardoor die dus ook niet van Ziggo kan zijn volgens hem. Een kennis van me heeft er vandaag ook naar gekeken en hij zag de tekst Casema erop staan. Aangezien Ziggo Casema heeft overgenomen destijds kan het bijna niet anders dan van Ziggo zijn. Wordt dus vervolgd.
Ik mag toch aannemen dat ze bij ziggo een kaart hebben van de kabels en verdeelkasten.
Stel dat dit nog in gebruik is en het raakt beschadigd, dan moeten ze toch enig idee moeten kunnen krijgen waar de fout te zoeken is.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb in een ander topic al wel eens gekscherend gezegt: gewoon doorknippen, je ziet vanzelf of en zo ja welke monteur er op komt dagen 😄 maar als nu Ziggo de kabel ook niet herkent, dan zou je het toch bijna gaan doen 🙃
Je zou ook kunnen kiezen voor een minder destructieve manier om de boel tijdelijk te saboteren.
Kastje open schroeven en de aansluitingen losschroeven, of kortsluiten, met een krokodillen klemmen snoertje.
Zo'n T-splitter komt mij trouwens vreemd cq onbekend voor, of . . wie weet er meer.
Zou het ook nog een overblijfsel van een kleine centrale antenne inrichting kunnen zijn, zoals je die had voor een blok huizen of een flat.
De naam Casema zegt genoeg dat kan en zal inderdaad een oude verdeler van een CAI inrichting zijn.

Zoals velen hier voor mij, heb ik een vermoeden dat deze kabels van onze oranje vrienden zijn.
Vrienden vanuit de onstaans geschiedenis al de concurrent!!

Aanvankelijk was de aanleg van deze centrale-antennesystemen in strijd met de Telegraaf- en Telefoonwet: de PTT had het wettelijk monopolie op de distributie van omroepsignalen. In de praktijk werd de aanleg van particuliere cai gedoogd.

Bron
Reputatie 7
Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt @DennisVanDijk! Houd ons op de hoogte, we volgen het graag. Succes! 🙂

Reageer