Vraag

Kan geen verbinding meer maken met Nefit Easy

  • 3 December 2021
  • 10 reacties
  • 560 keer bekeken

Hallo, na een servicebeurt aan de CV geen internet verbinding meer met internet. Wel verbinding met de ketel en ook bij de Wifi geen problemen. Echter...verkrijgt de Easy geen verbinding met internet. Alles al geprobeerd.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +12

Hallo @Vicount , bedoel je dat alles werkt maar dat je een rood kruis krijgt bij de ‘wereldbol’?

 

Reputatie 7
Badge +24

Dan moet je die monteur die die servicebeurt gegeven heeft denk ik even terug roepen? Of niet? 🤔

Exact. 

Badge +12

Je ziet het wel vaker. Ik heb het ook wel eens terwijl mijn verbindingen allemaal in orde zijn.  Soms ligt het aan de servers van Bosch en kan het even duren voordat hij online komt. Ik zou hem een keer loskoppelen, opnieuw verbinding laten zoeken met wifi en dan even geduld hebben. Ik heb wel eens gelezen dat het 24 uur kan duren. 

Ja..zou je wel zeggen maar die beste man kwam er ook niet uit. (bijna alles) werkt. Verbinding met de keten en ook bij het Wifi icoontje op de (not so)Easy ook een groen vinkje. Echter verkrijgt deze geen verbinding met het internet. 

alle andere apparaten werken uitstekend 

Reputatie 3

Bedoel je de app op je telefoon/tablet die kan soms erg traag zijn soms zo traag dat je een time out van de server krijgt dan duurt het te lang voordat er antwoord komt van de bosch server ,ik heb hem zelf ook , voor de update werkte het prima maar daarna 1 groot drama ze kunnen beter van Nefit beter Netnix maken ,ik overweeg om over te stappen naar honeywell home ,dat een firma als bosch en nefit dit niet voor elkaar hebben anno 2021 is mij een raadsel.

De ketel is waarschijnlijk even stroomloos geweest, althans de module om de CV mee aan te sturen? Misschien een IP conflict en helpt het om de router even te restarten?

Reputatie 6
Badge +7

Inderdaad lost een reset van je experiabox het (vrijwel altijd) op.

Dag allen,

Heb werkelijk van alles geprobeerd. Ketel reset- router reset, andere Wi-Fi kanalen, you name it.…

Enige dagen zonder Wifi verbinding op de (not so Easy) gedraaid = handbediening.

Alles weer teruggezet naar de begin instellingen van voor de spanningsonderbreking door de servicebeurt.

En wat scherts onze verbazing: 48 uur later komt de thermostaat online!

Heeft dus nu zo’n 5 dagen geduurd voordat e.e.a. weer werkt.

Er moet dus íets’ zijn bij de Bosch servers die de aansturing voor deze easy thermostaten regelt.  

Allen bedankt voor het meedenken en aandragen van mogelijke oplossingen! Top.

Badge +12

Dag allen,

Heb werkelijk van alles geprobeerd. Ketel reset- router reset, andere Wi-Fi kanalen, you name it.…

Enige dagen zonder Wifi verbinding op de (not so Easy) gedraaid = handbediening.

Alles weer teruggezet naar de begin instellingen van voor de spanningsonderbreking door de servicebeurt.

En wat scherts onze verbazing: 48 uur later komt de thermostaat online!

Heeft dus nu zo’n 5 dagen geduurd voordat e.e.a. weer werkt.

Er moet dus íets’ zijn bij de Bosch servers die de aansturing voor deze easy thermostaten regelt.  

Allen bedankt voor het meedenken en aandragen van mogelijke oplossingen! Top.

Precies wat ik eerder zei dus:

Je ziet het wel vaker. Ik heb het ook wel eens terwijl mijn verbindingen allemaal in orde zijn.  Soms ligt het aan de servers van Bosch en kan het even duren voordat hij online komt. Ik zou hem een keer loskoppelen, opnieuw verbinding laten zoeken met wifi en dan even geduld hebben. 

 

De servers liggen er wel vaker uit en komen vanzelf weer online. Soms duurt het alleen wat alnger dan gewenst.