Vraag

Kan ik een ER707-m2 inzetten als wireguard VPN router?

  • 15 April 2024
  • 9 reacties
  • 50 keer bekeken

Reputatie 1

Beste KPN gebruikers,

 

Wie heeft er net als ik een TPlink ER707-m2 wired router. Ik wil die inzetten als wireguard vpnclient voor mijn backend zodat het router voor de vpn verbinding zorgt en ik het niet steeds lokaal hoef te doen. Op dit moment gebruik ik lokaal op al mijn apparaten Surfshark. Ondanks dat ik het voor alle apparaten lokaal kan zou ik dit toch via mijn router willen doen.

TP link geeft mij aan dat mijn verbinding goed is aangemaakt maar vervolgens dat ik geen toegang naar buiten (het internet) heb. Ergens maak ik dus zelf in de configuratie een fout denk ik.

 

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels


9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Als je in Wireguard internettoegang op een specifiek apparaat regelt, moeten er twee dingen goed staan:

Als je alles door het VPN wil leiden moet je dat expliciet opgeven en eventueel ook IP forwarding aanzetten. Ik ken niet het specifieke config-gedeelte van jouw router, maar de meeste beheerpagina’s gebruiken daar een vinkje voor. Als je in de shell kan komen kan je onder [Interface] de PostUp en PostDown commando’s aanpassen voor je firewall regels.

Verder moet je in de client config onder [Peer] deze regel aan hebben:

AllowedIPs = 0.0.0.0/0

 

Reputatie 1

ik zal vanavond kijken of ik ergens een ip forwarding optie heb. Dat van de allowed IPs heb ik inderdaad ook zo. Ik zal in mijn volgende post screenshots posten. 

Reputatie 7
Badge +13

ik zal vanavond kijken of ik ergens een ip forwarding optie heb. Dat van de allowed IPs heb ik inderdaad ook zo. Ik zal in mijn volgende post screenshots posten. 

 

Is het allemaal nog gelukt Jerrill? Ik was even nieuwsgierig 😄 

Reputatie 1

Helaas nog niet Remco van KPN. Ik was er gisteravond weer ff mee bezig maar niet geslaagd. Ik zal ff kijken of ik screenshots kan posten

Reputatie 7
Badge +24

Waar bent u nu mee bezig? Bent u aan het stoeien met wireguard? Of werkt heel internet überhaupt nog niet op dat ding?

Heeft u hem rechtstreeks aan het glasvezelkastje hangen? Of achter de Experiabox/KPN Box? 

Reputatie 1

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Al dat zwart, het lijkt wel alsof er iemand dood gegaan is...

Vertel eens wat. Werkt internet achter de TP-Link? Heeft u de TP-Link rechtstreeks aan het glasvezelkastje hangen? Of achter de router van KPN? 

Reputatie 1

Die hangt rechtstreeks op de glasvezelkast. Thema zwart, al dat wit doet zoveel pijn op mijn netvlies. Het gaat mij erom om de Wireguard optie werkend te krijgen. Het via VPN of VPNuser werkend krijgen zal wel lukken gebasseerd op mijn eerdere ervaring via DD-wrt en Openwrt maar heb er ff geen tijd voor gehad. Morgen ff een uurtje aan besteden. Ik lees de adviezen dan wel

Reputatie 1

Nick83 dit gaat inderdaad om stoeien met Wireguard

Reageer