Beantwoord

Kan ik een Zyxel VMG4005-B50A aansluiten op pairbonding, i.c.m. een FRITZ!Box?

  • 5 March 2024
  • 5 reacties
  • 72 keer bekeken

Goedendag, 

 

Ik kan niet helemaal wijs worden in het volgende.

Als ik een Zyxel VMG4005-B50A plaats op een pair bonding lijn , icm een Fritzbox. 

Kan hier elke Fritzbox (welke ook KPN iptv ondersteund) op aangesloten worden, gezien de pair bonding al in de Zyxel VMG4005-B50A plaats vind ? 

Of kan er na de Zyxel VMG4005-B50A alsnog alleen de Fritzbox 7583 gekoppeld worden ? 

 

Gr Barry 

icon

Beste antwoord door Nick83 5 March 2024, 14:00

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt elke Fritzbox die je wilt achter de Zyxel hangen.

@Nick83 

Dank voor je reactie .

Dus na de Zyxel kunnen alle Fritzboxen? Ongeacht de pair bonding voor de Zyxel? 

Uiteraard een modem met Iptv  :). 

 

Gr Barry 

Reputatie 7
Badge +8

Als je de Zyxel alleen gebruikt vanwege de pairbonding, kan je eventueel ook een Fritz aanschaffen die pairbonding ondersteunt 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83

Dank voor je reactie .

Dus na de Zyxel kunnen alle Fritzboxen? Ongeacht de pair bonding voor de Zyxel? 

Uiteraard een modem met Iptv  :). 

 

Gr Barry 

Ja. Na de Zyxel heeft u niets meer te maken met pairbonding. Dat handelt de Zyxel af. Tv werkt ook gewoon.

De gele poort op de Zyxel is eigenlijk gewoon hetzelfde als de poort op een glasvezelkastje bij iemand die glasvezel heeft.

In theorie zou u er zelfs gewoon een Experiabox aan kunnen hangen waarbij u bij de Experiabox dan de WAN poort gebruikt. Net als dat iemand met glasvezel dat doet. Nutteloos om dat zo te doen, maar ik denk dat da zou moeten werken. Wat denk jij @wjb? Wel grappig om dat een keer uit te proberen. Ter lering en vermaak.

Er is volgens mij 1 model fritzbox wat ook pairbonding ondersteund. Als u die zou gebruiken, dan zou u de Zyxel niet nodig hebben. U word dan wel erg beperkt in uw keuze. Misschien heeft dat model Fritzbox bijvoorbeeld geen WiFi 6 en wilt u wel heel graag hebben bijvoorbeeld...

@Nick83 @Berteman 

 

Met pair bonding ben je idd beperkt in keuze. 

Vandaar de Zyxel en daarna meer mogelijkheden. 

 

Ik zal is testen de Experiabox op de Zyxel  :).

 

Gr Barry 

Reageer