Vraag

kan je netwerkkabel aansluiten vanaf superwifi punt naar omvormer (of wat dan ook)?

  • 12 November 2020
  • 4 reacties
  • 1195 keer bekeken

Hallo,

 

wij hebben een omvormer voor zonnepanelen. Om deze op internet aan te sluiten zou ik deze graag bekabeld aansluiten. Er staat een superwifi punt in de buurt, kan ik deze koppelen met een netwerkkabel? Geeft het superwifi punt dan via de kabel het signaal door? 

 

alvast bedankt!

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Roel83! Het is zo dat deze de verbinding gewoon moet werken. Tegelijkertijd is het niet iets dat we volledig ondersteunen. Beste optie blijft uiteraard bekabeld maar zolang de verbinding sterk genoeg is moet het geen probleem zijn.

 

Alle vaste apparaten zitten hier via een kabel aangesloten op internet, behalve de omvormers, want dan kan de eventuele blikseminslag niet via die route schade veroorzaken.

Ik zeg “via die route” want via het elektriciteits net kan dat nog wel natuurlijk, maar goed.

Reputatie 7
Badge +10

@Roel83

Je kunt het ene overblijvende poortje van een draadloze SuperWifi gebruiken om van daaruit bekabeld weer verder te gaan. Dus ook prima om daar de bekabelde aansluiting van een omvormer in te steken.

Mocht je nog meer bekabelde aansluitingen willen gebruiken, ook dat kan, door een switch achter het poortje van een SuperWifi te hangen, en van daaruit meerdere bekabelde apparaten.

@KeesYagi 
Bij blikseminslag heeft een bekabelde verbinding van een omvormer via het “netwerk” nauwelijks effect.
Het ding is namelijk “draadloos”  Je blaast er hooguit die draadloze SuperWiFi mee op.
(Afgezien van de effecten direct of indirect via het elektriciteitsnet).

Dat bedoelde ik ook, een stukje draadloos, in geval van de vraagsteller via die “super”wifi.

In mijn geval, ik heb 2 omvormers, de wifi module moet je er bij kopen voor een fors bedrag  dus nam ik een “oud” netgear wifi punt ( alleen 5GHz ) die ook omgekeerd kan werken en 2 ethernet aansluitingen heeft :-)

Na wat installatie perikelen werkt dat nu perfect.

En de aluminium delen op het dak heb ik aan de bliksemafleiders verbonden.

Nu nog de overspanning beveiliging aan de net kant afmaken  :-/

Maar ik haal het gewoon los als er onweer dreigt, op die momenten is er toch geen opbrengst :-)