Vraag

Kan met mijn smartphone mijn IP camera's niet benaderen.

  • 20 June 2020
  • 2 reacties
  • 80 keer bekeken

Sinds afgelopen woensdag heb ik het volgende probleem; rondom mijn huis hebben we IP-camera's hangen die ik met mijn gsm (Sony Xperia XZ1 Compact) kan benaderen als ik thuis ben, via wifi, en ook kan benaderen als ik niet thuis ben (roaming). Tot en met afgelopen dinsdag kon ik nog meekijken ook al was ik niet thuis, sinds woensdag niet meer.

Wat er aan de hand is weet ik niet.

Heb met de leverancier van de IP-camera's de instellingen (Port Mapping) van mijn router KPN Experia Box V10A (Arcadyan) bekeken en die staan goed. Heb de router gereset als ook mijn telefoon. Geen verbeteringen. Nu komt ie; als ik mijn SIM-kaart (i.v.m. roaming) in een andere telefoon doe, dezelfde app installeer en dezelfde instellingen als IP-adres, poort enz gebruik dan kan ik de camera's wel benaderen. Alle overige apps enz werken goed, zo kan ik nog steeds op mijn gsm het functioneren van de zonnepanelen monitoren ook al ben ik niet thuis.

Nog wat aanvullende informatie; heb afgelopen woensdag ochtend de router even van de spanning gehad omdat we niet via de vaste lijn konden bellen c.q. gebeld worden. De reset (knopje achterop) daarna gedaan. Met KPN contact gehad maar ook geen oplossing kunnen vinden.

Ik weet niet of dit forum het juiste is maar ik moet toch ergens beginnen.

Graag suggesties/tips enz.

M.vr.gr.

Martin van Beek


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Er van uitgaande dat het een KPN SIMkaart met abonnement is, kan het verschil de soort/versie van het IP protocol zijn. De Sony zou dan een IPv6 met NAT64 en DN64 toebedeeld krijgen, die andere telefoon een meer conventionele IPv4 CGNAT adressering. Je zou bij de Sony eens kunnen kijken bij de netwerkstatusinfo wat het IP adres is. Van mediastreaming Apps is bekend dat ze soms niet goed omgaang met NAT.

Het kan ook zo zijn dat die App eerst iets met de cloud of derde partij doet om successvol een stream op te zetten. Dat wordt het vaag en complexer waar het aan kan liggen.

Maar check vooral eerst of WiFi van de telefoons wel uitstaat als je dit test. Je opmerking over ‘roaming’ geeft te denken.

Reputatie 7
Badge +25

Hoi Martin, welkom hier. Ik neem wel aan dat je na de harde reset de portforwarding opnieuw hebt ingesteld? Waarom de Sony telefoon er nu ineens problemen mee heeft, en een ander toestel niet vind ik lastig te bepalen. Al helemaal als ik het bericht van tmoesel lees. Ik hoop dat het inmiddels is opgelost!