Beantwoord

Kan niet inloggen in KPN Thuis app

  • 20 March 2020
  • 8 reacties
  • 1384 keer bekeken

Ik kamp met hetzelfde probleem.

Ik kan rechtstreeks op de Experia Wifi extenders inloggen via de webinterface. Echter de KPN Thuis app pakt ditzelfde wachtwoord niet.

De eerste keer dat ik de instellingen heb doorlopen heb ik het wachtwoord eenmaal kunnen wijzigen. Door problemen in de setup heb ik de installatie opnieuw moeten doorlopen na een reset. Bij het doorlopen van de setup deze 2e keer, werd het ingestelde nieuwe wachtwoord niet geacepteerd, maar ook het wachtwoord op de onderzijde van de extender werkte niet meer.

Ik heb van alles geprobeerd. Reset en gebruik van originele wachtwoord aan onderzijde van extender. Inloggen met het beheerderswachtwoord van de webinterface van de Experia V9, wijzigen van wachtwoord middels de webinterface en gebruik van dit nieuwe wachtwoord. Verwijderen en herinstallatie van de KPN Thuis app. Niets werkt.

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Natasja 9 April 2020, 19:00

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @D. Postma. Van harte welkom hier. Frustrerend dat het niet lukt om in te loggen in de KPN Thuis app. Je geeft aan dat het wachtwoord niet wordt geaccepteerd. Wat voor melding krijg je als je dit invoert? Wat je eventueel ook nog zou kunnen doen, is je modem resetten en ook de Experia WiFi’s eens resetten door het resetknopje ingedrukt te houden.

Als je na het uitvoeren van de reset de Experia WiFi's weer aansluit, dan wordt één apparaat het “master apparaat”. Hier moet je dan het wachtwoord van gebruiken voor de app. Gebruik je wel dat wachtwoord? 

Als dit ook niet werkt, wil je dan de app ook eens op een ander apparaat installeren? Kun je dan wel inloggen met datzelfde wachtwoord? 

Goedenavond. Dank voor uw reactie.  Al deze handelingen zijn al door mij geprobeerd zonder het gewenste effect. Uit telefonisch contact met uw collega enkele dagen geleden blijkt dat er nog een of meerdere bugs in de software zitten welke dit veroorzaken. Uw collega heeft aangegeven dat e.e.a. reeds bij de juiste afdeling ligt en opgepakt zal worden.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @D. Postma. Jammer om te lezen dat die stappen niet tot een oplossing hebben geleid. Ik begrijp dat er een melding is gemaakt bij een achterliggende afdeling. Ik kan op dit moment de status ervan niet bekijken door een storing met een achterliggend systeem. Ik ga dinsdag voor je kijken of ik dan een update heb en laat het hier weten als dat zo is. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @D. Postma. Je topic is me even ontglipt. Excuses daarvoor. Ik heb inmiddels een reactie vanuit de organisatie betreft problemen met de KPN Thuis app. 

Er zijn op dit moment geen bugs bekend met betrekking tot het inloggen. Wel krijgen we zo nu en dan signalen dat het niet lukt om in te loggen, maar het lastige is dat die inlogproblemen vrijwel niet te reproduceren zijn. Omdat er met elke nieuwe release bugs worden opgelost, blijft het advies om ervoor te zorgen dat je de laatste versie van de app hebt geïnstalleerd. 

Om er zeker van te zijn dat het probleem niet wordt veroorzaakt door de Experia WiFi of SuperWifi punten, is het bij problemen met de app van belang dat je (als je de nieuwste versie van de app hebt), een factory reset uitvoert. Je moet er daarbij op letten dat die reset op de juiste manier gebeurt. Als je het “master apparaat” een reset geeft middels de resetknop, dan stuurt die na enkele minuten een signaal om te resetten naar elke Experia WiFi of elk SuperWifi punt in het netwerk. Geef je alleen de tweede (of derde) versterker een reset, dan wordt alleen dat apparaat verwijderd en dit neemt vervolgens weer de instellingen van het “master apparaat” over. Krijg je na de reset niet het scherm te zien om de QR-code te scannen? Dan is de reset niet goed gegaan en wordt het oude wachtwoord nog gebruikt. 

Als dit niet werkt, kun je ook eens minimaal een halfuur wachten met inloggen na een reset. De ontwikkelaars hebben gemerkt dat het na een succesvolle reset soms wat langer duurt voor het netwerk weer helemaal is opgestart. 

Als je de KPN Thuis app op meerdere apparaten hebt staan en je reset je wachtwoord, dan is het mogelijk dat een van je andere apparaten nog probeert met het oude wachtwoord in te loggen. Na een x aantal mislukte pogingen word je voor een bepaalde tijd geblokkeerd. In de volgende versie van de app voegen we de optie toe om alle inloggegevens te wissen. Voor nu is het aan te raden om ervoor te zorgen dat er maar 1 app actief is en de KPN Thuis app op andere apparaten tijdelijk te verwijderen.

Dank voor uw uitgebreide reactie.

Dat er geen bugs bekend zijn m.bt. het inloggen is bijzonder want ik kon bij het doorzoeken van het forum in een paar minuten tijd een stuk of 5 verschillende posts vinden welke met hetzelfde inlog probleem zaten.

De medewerker waarnaar ik refereerde begreep goed welke bug ik bedoelde want had recent zelf bij het instellen van een soortgelijke setup in privétijd dezelfde bug ervaren en wist ook te vertellen dat deze bug bij de juiste afdeling in behandeling was.

Alle door u omschreven stappen heb ik reeds doorlopen en hebben niet tot een oplossing geleid. Voor nu is het netwerk bruikbaar zonder app en laat ik het even zoals het is. Toch bedankt!

 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @D. Postma. Zoals ik in mijn voorgaande bericht ook aangaf zien we inderdaad wel signalen dat het niet lukt om in te loggen, maar zijn die inlogproblemen haast niet te reproduceren. Ik heb contact gehad met een van de ontwikkelaars van de app die aangeeft dat er geen bugs bekend zijn met betrekking tot inloggen. Daarom blijft het advies om in ieder geval de laatste versie van de app te gebruiken en anders opnieuw te testen met de volgende release. Op dit moment heb ik geen andere oplossing. :disappointed:

Geen probleem, bedankt Natasja!

Reputatie 6
Badge +9

Graag gedaan, @D. Postma. Mocht je nog andere vragen hebben, dan weet je me te vinden. :slight_smile:

Reageer