Vraag

Kan niet vanuit intern netwerk met minecraft computer verbinden

  • 22 March 2021
  • 3 reacties
  • 143 keer bekeken

Thuis heb ik een minecraft server runnen op een computer (intern ip: 192.168.2.3)
Op deze server probeer ik te joinen met mijn laptop maar dit lukt niet, wanneer ik probeer te verbinden met het interne ip van de server krijg ik geen connectie, wanneer ik mijn public ip gebruik laad ik voor 10 seconde waarna ik gelijk weer uit de server gegooid wordt met de error: Interne uitzondering: java.io.IO Uitzondering: een bestaande verbinding is geforceerd verbroken door de externe host

Ik heb alle ports al open gezet waardoor mijn vrienden wel kunnen joinen, daarentegen kan ik dat op geen enkele mogelijkheid op hetzelfde netwerk als waar de server computer op staat. Wanneer ik mijn laptop namelijk op mijn 4g hotspot van mijn mobiel zet kan ik wel de server in.

Wanneer ik vanuit mijn laptop de server ping krijg ik geen response, wanneer ik vanuit de server computer mijn laptop probeer te pingen krijg ik wel een response met 0% loss. 

Daarnaast heb ik alle firewalls op de server en laptop uit proberen te zetten maar kon ik nog steeds niet verbinden

Persoonlijk denk  ik dat het aan een probleem met loopback in de V9 router ligt, maar vraag me af of iemand anders misschien nog ideeen heeft om erachter te komen waar het aan ligt

Colin


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Colin W Welkom op het forum. 

Helaas durf ik niet direct te zeggen waar het aan kan liggen. Maar wellicht dat iemand binnen de community wel een idee heeft. Ik weet het niet zeker maar misschien kunnen @Babylonia @Nick83 je hierbij helpen? :innocent:

Reputatie 7
Badge +10

@Rutger_   Vanuit je oproep.

….Helaas, alles wat met digitale "spelletjes” te maken heeft, daar houd ik me verre van bezig.

(Of het moet een ouderwets “tastbaar” ganzenbord bordspel zijn. Ook al vele jaren geleden gespeeld, maar meer sympathie daarvoor).

Met alle respect voor gebruikers aangaande specifieke zaken waar digitale spelletjes leveranciers zich mee bezig willen houden, “Randvoorwaarden” en tweakings op welk vlak zij balanceren tussen internet bandbreedte, capaciteit van servers, en aanverwant om zaken te optimaliseren in “voor mij “ weinig zinvolle  bezigheid om daar tijd in te besteden. Helaas, daar pas ik voor.

Hoop voor de topic starter dat er info komt uit andere bronnen, die meer zinvol voor hem kan zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u misschien bij een portforwarding in de Experiabox een poort range ingesteld? Ik heb in een ander topic gelezen dat dan de loopback functie mogelijk niet goed werkt.