Vraag

Kan via internet semsportal.com niet bereiken

  • 12 February 2023
  • 34 reacties
  • 638 keer bekeken

Reputatie 1

Op de een of andere manier kan ik via mijn internet verbinding niet meer op semsportal.com komen. De dns loopt via opendns en die krijgt de requests ook binnen. Als ik ander dns servers gebruik werkt het ook niet. Als ik een ping doe dan krijg ik antwoord. Doe ik een tracert dan stopt het na de tweede hop. Het lijkt er haast op alsof kpn het blokkeerd. Op het gsm netwerk werkt het dan wel weer. 

Iemand nog tips wat ik kan testen. Ik gebruik een unifi usg, het modem van kpn gebruik ik niet. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Inderdaad zoals op GitHub staat zijn er meerdere.

Zag ook als je het googelt meerdere met geblokkeerde verbindingen zal niet eerste zijn die IP adressen blokkeert.

Heb dit zelf gehad met Solarman die hadden mijn IP-adres geblokkeerd omdat ik teveel connecties heb gedaan.

Deze hebben toen mijn IP-adres gedeblokkeerd en alles werkte weer.

Want neem aan dat je via je mobiele netwerk er wel op kan?

Ik heb even intern rondvraag gedaan bij collega's en niemand komt dit bekend voor op dit moment. Zouden jullie nogmaals een recent screenshot met een trace kunnen plaatsen? Dan ga ik nog even mailen!

Mijn trace is zoals bovenstaand. @rjgout kan het zijn dat jij via dezelfde server van KPN het internet op wordt geleid? (het IP achter static.kpn.net) In een eerder genoemde trace zie ik namelijk een andere server staan, bij diegene werkte het wel. 

Hoe dan ook blijft het voelen als een ip-block vanaf semsportal.com, ook al geven zij dus aan dit niet te doen/gedaan te hebben.  

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb even intern rondvraag gedaan bij collega's en niemand komt dit bekend voor op dit moment. Zouden jullie nogmaals een recent screenshot met een trace kunnen plaatsen? Dan ga ik nog even mailen!

Mijn trace is zoals bovenstaand. @rjgout kan het zijn dat jij via dezelfde server van KPN het internet op wordt geleid? (het IP achter static.kpn.net) In een eerder genoemde trace zie ik namelijk een andere server staan, bij diegene werkte het wel. 

Hoe dan ook blijft het voelen als een ip-block vanaf semsportal.com, ook al geven zij dus aan dit niet te doen/gedaan te hebben.  

Semsportal blokkeert wel meer mensen hoor ;) is niet eerste keer. (doen ze vooral als je teveel connecties achter elkaar aan het maken bent geweest ernaar)

hier ook zelfde trace 

 

Lijkt me ook heel logisch hoor, ik kan ook niet ontkennen dat ik vanuit zowel home assistant als domoticz een api koppeling heb/had met semsportal welke elke minuut stond te pollen. Daarom heb ik ook eerst met hun contact opgezocht omdat ik al dacht; dat zullen ze misschien niet fijn meer vinden. (ook al heeft dat al meer dan 3 jaar zo gedraaid)

 

Vooral het antwoord dat een ip-blokkade niet het geval zou zijn én dat er meerdere personen toevallig op of rond de 19e jan. afgesloten zijn (met een KPN verbinding) voelt dan toch weer een beetje alsof het geen toeval kan zijn.

Zelf heb ik het ook bij meerdere KPN verbindingen getest en daar werkt het wel gewoon, dus het betreft een select groepje. 

Als alternatief heb ik een aanvraag gedaan voor een firmware update, waarna ik de omvormer rechtstreeks kan uitlezen i.p.v. via hun cloud, maar dat is meer een omzeiling van het daadwerkelijke probleem en is wellicht niet voor iedereen een oplossing. 

Sinds kort merk ik dat mijn data niet word bijgewerkt. Laatste data ik binnen had gekregen was ook 18 jan. Daarna erna kom ik niet op de semsportal web of app via KPN glasvezel verbinding.  Gebruik ook icm Domoticz en output naar pvout

 

Opmerkelijk via mobiel of VPN dan wel wertk. Ook aanpassen van DNS levert niets op. 

Heeft iemand al een werkend oplossing gevonden?

 

Reputatie 7
Badge +8

Sinds kort merk ik dat mijn data niet word bijgewerkt. Laatste data ik binnen had gekregen was ook 18 jan. Daarna erna kom ik niet op de semsportal web of app via KPN glasvezel verbinding.  Gebruik ook icm Domoticz en output naar pvout

 

Opmerkelijk via mobiel of VPN dan wel wertk. Ook aanpassen van DNS levert niets op. 

Heeft iemand al een werkend oplossing gevonden?

 

Denk dat de enige optie is Semsportal benaderen en vragen de blokkade op te heffen lijkt toch echt wel bij hun te liggen dit probleem.

En zag hier niet alleen problemen met KPN maar ook ziggo mensen op een forum.

Ik ben ook al langere tijd aan het zoeken naar een oplossing van dit issue. Opmerkelijk te lezen dat ik ook hier lees dat het vanaf 19 januari opeens niet meer werkt (althans niet via een vaste verbinding van Ziggo). Wel lukt het met 4G (VodafoneZiggo) via mijn mobiele telefoon.

Zijn er al mensen wat verder gekomen in het onderzoek. Vindt het wel een vreemde zaak en tot op heden ben ik jammer genoeg nog niet dichter bij een oplossing gekomen.

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben ook al langere tijd aan het zoeken naar een oplossing van dit issue. Opmerkelijk te lezen dat ik ook hier lees dat het vanaf 19 januari opeens niet meer werkt (althans niet via een vaste verbinding van Ziggo). Wel lukt het met 4G (VodafoneZiggo) via mijn mobiele telefoon.

Zijn er al mensen wat verder gekomen in het onderzoek. Vindt het wel een vreemde zaak en tot op heden ben ik jammer genoeg nog niet dichter bij een oplossing gekomen.

Ken ook mensen met ziggo hoor met deze problemen helaas.

Ik heb het zelfde probleem. En het probleem zit niet bij kpn maar bij de portal beheerder. Ik kreeg een paar jaar voor het eerst last van dit probleem toen ik via home assistent elke minute de portal benaderde om de zonnepanelen uit te lezen naar een tijdje werkte het script niet meer en ook werk ik op de portal geblocked. Toen ben ik uit geweken naar een paar virtual servers van Strato met de zelfde scripts en ook daar werd ik geblocked.

 

vermoedelijk hebben ze een of andere dedos script draaien en verwachten ze niet meer verzoeken van X vanuit 1 en de zelfde IP adres . Ik ben nog aan het zoeken hoe ik van de lijst verwijderd kan worden of ik moet kpn lief aan kijken of ze mijn dynamisch IP adres kunnen roterenÂ