Beantwoord

Koppelen Eufy deurbel HomeBase2 lukt niet

  • 16 December 2023
  • 6 reacties
  • 213 keer bekeken

Badge

Geachte heer/mevrouw,

Afgelopen week heb ik een Eufy deurbel gekocht met daarbij een HomeBase2 en een Camera. ik ben al ongeveer een dag bezig met het koppelen van de HomeBase2, hetgeen niet lukt, en heb hier contact over gehad met een van uw medewerkers. hij stuurde me bijgevoegde instructie. Ik heb dit uitgevoerd maar hoe dan verder? We hebben een Experiabox 10 en Mesh WiFi.

https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker/handleidingen.htm#!/device/kpn/superwifi-2/topic/aansluiten/inloggen-op-de-webinterface

Groeten,

Hans van der Leeuw

icon

Beste antwoord door Hans van der Leeuw 20 December 2023, 12:27

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Hans van der Leeuw,

Goed dat je hier even aan de bel trekt als je er niet helemaal uit komt. Kan het zijn dat mijn collega de mogelijkheid benoemd heeft om een apart 2,4Ghz wifi netwerk aan te maken waar je apparatuur mee kan verbinden? Dat lijkt mij de beste optie namelijk, als alles niet direct verbindt. 

Het gaat daarbij om het aanmaken van een helemaal nieuw extra 2,4Ghz wifi netwerk, waar je vervolgens je bel, camera en homebase mee kunt verbinden 🙂 Hoe je dat kunt doen, lees je stap voor stap in het volgende artikel:

 

Badge

Beste Maja,

Dank voor de snelle reaktie!

Het probleem is volgens mij dat ik de HomeBase2 met een kabel moet verbinden met de router en vervolgens moet koppelen waarna het systeem draadloos kan werken., helaas lukt dat koppelen niet! Kortom, ik heb in eerste instantie geen extra WiFi netwerk nodig. Ik denk dat mij router V10 hiervoor gewoon niet geschikt is. Op advies van mijn vriend heb ik deze dure combinatie van Eufy HomeBase2, een deurbel en een bewakingscamera aangeschaft.

Hij heeft een V12 router waarop het e.e.a. wel werkt.

Vanochtend heb ik uw klantenservice en de klein zakelijke klantenservice gebeld maar men kon me daar niet helpen!

Ik ben nu een beetje ten einde raad, wat nu?

Met vriendelijke groeten,

Hans

 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, ik kan niet echt een reden bedenken waarom 1 van onze modems hier niet geschikt voor zou zijn @Hans van der Leeuw 🤔 Ook ben ik niet bekend met de manier waarom dit gekoppeld moet worden; waar gaat het precies mis? Heeft Eufy hier geen duidelijke instructie bijgeleverd? Een goede volgende stap zou zijn om contact op te nemen met de klantenservice van Eufy aangezien het hun product is en ze hier wellicht vaker vragen over krijgen!

Reputatie 7
Badge +8

Het is altijd lastig om te voorspellen waar iets op mis loopt bij een bepaalde merk apparatuur. De combinatie v10 (wit modem) en superwifi betekent dat de wifi van de v10 niet meer mee doet en uit staat. 

Het gaat hier dus puur om de wifi van de superwifi. Nu kan het zijn dat de eufy setup niet goed met de mesh wifi omgaat. De eerste stap om te proberen is om tijdens de eufy setup procedure met slechts 1 superwifi op een ethernetkabel aangesloten op het v10 modem te werken.(evt andere superwifis tijdelijk uitzetten)

Door het tijdelijk gebruik van 1 superwifi tijdens de setup wordt het wifi mesh element eruit gehaald. Mogelijk werkt het dan nu wel.

Een tweede Alternatief is om in te loggen op de superwifi met een browser. In windows netwerk omgeving poppen de superwifi op met een eigen icoon wat aangeklikt kan worden.

Eenmaal ingelogd maak daar bij de functie extra wifi een 2.4Ghz netwerk naam aan met een separaat paswoord.

Verbind nu de smartphone op dit nieuw aangemaakte extrawifi netwerk en probeer nu de eufy setup te draaien. Als er binnen eufy gevraagd wordt gevraagd om een wifi netwerk gebruik dan de extra aangemaakte wifi naam.

Badge

Beste BruisTablet en Maja,

Ik heb alle stappen doorlopen en veelvuldig kontakt met Lindsay van Eufy gehad, maar dit alles mocht niet baten!

Ik heb het hele pakket, HomeBase2, Camera en deurbel geretourneerd naar Bol.com!

Voor dit Eufy pakket heb ik een simpele deurbel van Aliexpress gehad die jaren op dit Superwifi (Mesh) netwerk heeft gewerkt.

Groeten,

Reputatie 7
Badge +20

Jammer dat het allemaal niet goed werkend te krijgen was @Hans van der Leeuw, als het echt niet lukt geef ik je groot gelijk dat je het retour gestuurd hebt 😐

Reageer