Vraag

Koppelen Wifi-lampen WIZ via modem. Hoe moet dat?

  • 29 October 2021
  • 8 reacties
  • 1377 keer bekeken

Hi, ik hoop dat iemand met meer technisch verstand mij verder kan helpen..

 

Wij hebben vandaag nieuwe wifi-lampen gekocht van WIZ, de keuze is hier op gevallen omdat we het willen uitproberen en het uiterlijk van deze lampen dichter bij onze voorkeur liggen dan die van Phillips hue voor zover we zagen in de bouwmarkt.

 

Nu krijg ik ze niet gekoppeld, mijn telefoon lijkt wel verbinding te maken, maar hij geeft steeds aan dat hij geen verbinding kan maken met ons wifi-netwerk. Ik twijfel of het misschien aan de GHz ligt, maar heb geen idee hoe ik mijn modem/wifiversterker tijdelijk alleen 2.4 GHz kan uit laten zenden.

 

Ik heb gekeken in de instellingen van mijn modem, maar verder dan zien dat de versterker 5Ghz uitzend en de modem dit verder niet aangeeft kom ik niet. Als ik de versterker uitzet vrees ik dat het wifi-signaal niet ver genoeg meer reikt.

 

Ook handmatig via de app (waarbij aangegeven word ook te werken op 5Ghz) krijg ik foutmeldingen.

 

Kan iemand mij helpen of zullen we toch over moeten stappen op HUE?

 

Alvast bedankt. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @M. Bottinga , welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 

Hallo @M. Bottinga , welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 

De V10a

Hallo @M. Bottinga de wifi-banden zijn niet te scheiden binnen de V10a en ook niet uit te zetten.

Maar er is een alternatieve oplossing die wellicht kan werken als u een mobiele telefoon heeft.

Zet op uw telefoon de mobiele hotspot aan, geef de naam van de hotspot dezelfde naam  als de wifi thuis. Kies als wachtwoord hetzelfde wachtwoord als voor de wifi thuis.

Kies voor de 2,4-band.

Zorg dat de mobiel op 4G staat en de modem even uit staat. Probeer dan de lamp te verbinden.

Als dat gelukt is moet dat ook met het modem weer aan en de hotspot uit weer lukken.

Succes.

 

Hallo @M. Bottinga de wifi-banden zijn niet te scheiden binnen de V10a en ook niet uit te zetten.

Maar er is een alternatieve oplossing die wellicht kan werken als u een mobiele telefoon heeft.

Zet op uw telefoon de mobiele hotspot aan, geef de naam van de hotspot dezelfde naam  als de wifi thuis. Kies als wachtwoord hetzelfde wachtwoord als voor de wifi thuis.

Kies voor de 2,4-band.

Zorg dat de mobiel op 4G staat en de modem even uit staat. Probeer dan de lamp te verbinden.

Als dat gelukt is moet dat ook met het modem weer aan en de hotspot uit weer lukken.

Succes.

 

Beste Jan, als ik het goed begrijp moet ik dan dus elke keer mijn eigen hotspot aanzetten om mijn verlichting aan te passen?

Hallo @M. Bottinga de wifi-banden zijn niet te scheiden binnen de V10a en ook niet uit te zetten.

Maar er is een alternatieve oplossing die wellicht kan werken als u een mobiele telefoon heeft.

Zet op uw telefoon de mobiele hotspot aan, geef de naam van de hotspot dezelfde naam  als de wifi thuis. Kies als wachtwoord hetzelfde wachtwoord als voor de wifi thuis.

Kies voor de 2,4-band.

Zorg dat de mobiel op 4G staat en de modem even uit staat. Probeer dan de lamp te verbinden.

Als dat gelukt is moet dat ook met het modem weer aan en de hotspot uit weer lukken.

Succes.

 

Beste Jan, als ik het goed begrijp moet ik dan dus elke keer mijn eigen hotspot aanzetten om mijn verlichting aan te passen?

Hallo @M. Bottinga , nee, dat moet niet hoeven, het gaat slechts om een eenmalige installatie via de 2,4-band, als je eenmaal connectie hebt houden die lampen de connectie via de 2,4-band van het modem.

Succes.

 

Hallo @M. Bottinga de wifi-banden zijn niet te scheiden binnen de V10a en ook niet uit te zetten.

Maar er is een alternatieve oplossing die wellicht kan werken als u een mobiele telefoon heeft.

Zet op uw telefoon de mobiele hotspot aan, geef de naam van de hotspot dezelfde naam  als de wifi thuis. Kies als wachtwoord hetzelfde wachtwoord als voor de wifi thuis.

Kies voor de 2,4-band.

Zorg dat de mobiel op 4G staat en de modem even uit staat. Probeer dan de lamp te verbinden.

Als dat gelukt is moet dat ook met het modem weer aan en de hotspot uit weer lukken.

Succes.

 

Beste Jan, als ik het goed begrijp moet ik dan dus elke keer mijn eigen hotspot aanzetten om mijn verlichting aan te passen?

Hallo @M. Bottinga , nee, dat moet niet hoeven, het gaat slechts om een eenmalige installatie via de 2,4-band, als je eenmaal connectie hebt houden die lampen de connectie via de 2,4-band van het modem.

Succes.

 

Helaas meld de app dat ik zelf ook verbonden moet zijn met de wifi met mijn eigen toestel.. De hotspot-truc werkt dus niet..

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u misschien een paar schermafdrukken plaatsen van wat er gebeurt tijdens de installatie? 

Uw telefoon is normaal toch gewoon verbonden met het WiFi netwerk? Waarom zou dat nu niet lukken?

U probeert ze toch niet te koppelen aan het gastennetwerk toch?

Reputatie 1

gewoon de versterker even uitzetten, mogelijk kan de lamp niet het juiste mac-adress vinden van 2,4band.

 

de telefoon die je koppelt moet inderdaad  2.4G zijn.  als je mobiel ook 5G wifi heeft, kun je ook bijv. windows 10 hotspot aanzetten. met de meeste netwerk kaarten kun je die in 2.4G forceren.