Vraag

KPN blokkeert na 60 minuten het TV-signaal naar mijn eigen fritzbox 7590AX

  • 13 February 2022
  • 22 reacties
  • 340 keer bekeken

KPN blokkeert (volgens mij bewust) na c. 60 minuten het TV signaal naar mijn "eigen” Fritzbox 7590AX,

al contact hierover met KPN gehad maar geen resultaat.

Wie herkent dit probleem.

 

Ton

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Badge +19

Kpn mag nooit iets blokkeren. Geen enkele provider mag dat. Is de tv ontvanger wel met een kabel aangesloten?

Reputatie 7
Badge +10

En is de Fritzbox goed ingesteld? Is het KPN profiel gebruikt bij het draaien van de Fritzbox wizard?

Reputatie 7

KPN blokkeert (volgens mij bewust) na c. 60 minuten het TV signaal naar mijn "eigen” Fritzbox 7590AX,

Dat zal kpn absoluut niet doen. De oorzaak zal dan toch echt elders gezocht moeten worden.

Ik heb een experiabox v10, sinds het vrijgeven van het gebruik van een eigen router, heb ik al meedere keren mijn fritz box 7590AX aangesloten op mijn glasvezel modem, met de Fritzbox wizard

KPN en glasvezel geselecteerd, en vervolgens alle instellingen van Kpn opgehaald, daarna de eerste interactieve ontvanger aangesloten, vervolgens de tweede, TV ontvangst werkt normaal voor ca.  45-60 Minuten en daarna beginnen de bekende foutcodes 301, stb-nmc-400.

Enige oplossing de experiabox weer aansluiten en alles werkt weer naar behoren.

Als volgens mij de instellingen van mijn Fritzbox niet goed zijn, dan moet de TV helemaal niet werken, maar dat is voor 45-60 Minuten wel probleemloos.

 

Ton

Reputatie 7
Badge +9

Zijn de tv ontvangers rechtstreeks aangesloten of zit er nog een switch in het netwerk 

Speedmaster,

 

beide zijn rechtstreeks bedraad verbonden met mijn router (fritzbox/Experiabox v10), zonder switch.

 

Ton

Reputatie 7

Als volgens mij de instellingen van mijn Fritzbox niet goed zijn, dan moet de TV helemaal niet werken, maar dat is voor 45-60 Minuten wel probleemloos.

Het is natuurlijk absoluut niet de intentie van kpn om televisie kijken met een eigen router onmogelijk te maken. Zelf gebruik ik al zo'n drieeneenhalf jaar een eigen router en al.die tijd werkt televisie uiteraard.

Wat de oorzaak dan wel is weet ik niet maar om de schuld bij kpn te leggen is toch echt te kort door de bocht.

 

Wat bedoel je met

beide zijn rechtstreeks bedraad verbonden met mijn router (fritzbox/Experiabox v10), zonder switch.

 

wjb,

 

daar heb je gelijk in dat het kort door de bocht is met mijn “beschuldiging" aan KPN, maar ik heb helaas geen andere verklaring voor mijn TV probleem.

Ton

Reputatie 7

Wat heb je naast de TV ontvangers nog meer op jouw 7590ax aangesloten?

Badge +12

@Ton D. is het alleen tv wat wegvalt of ook internet? Wat staat er in het lig van de FritzBox? Is daar te zien dat de verbinding wordt verbroken?

wjb,

Ik heb de Experiabox omgeruild met mijn Fritz Box, alle overige aansluitingen zijn niet gewijzigd.

Overige aansluitingen; NAS, Google Home,

Siemens Logo, D-Link wifi router en Philips hue.

Deze zijn alle verbonden met een switch, deze switch is verbonden met de 3e uitgang van de experiabox/Fritzbox, op de 1e en 2e uitgang zijn de beide Tv's aangesloten.

 

Ton

SledgehammerNL,

volgens mij alleen TV, ik heb nog niet in de Fritzbox log gekeken.

Ton

Reputatie 7

Zou je eens willen kijken of televisie kijken blijft werken als je de NAS, Google Home en D-Link wifi "router" niet in het netwerk zijn opgenomen.

En wat is het merk en type van die switch en staat IGMP snooping aan op die switch?

Badge +12

SledgehammerNL,

volgens mij alleen TV, ik heb nog niet in de Fritzbox log gekeken.

Ton

Dan verdenk ik toch de switch. Welk merk en type switch gebruik je?

Reputatie 7

SledgehammerNL,

volgens mij alleen TV, ik heb nog niet in de Fritzbox log gekeken.

Ton

Dan verdenk ik toch de switch. Welk merk en type switch gebruik je?

Ik verdenk juist de D-Link en op de tweede plaats de NAS.

Switch is TP-Link TL-SG1016, deze staat nog op de standaard/fabriek instelling, deze switch is verbonden met de 3e uitgang van de experia/Fritzbox, op de 1e en 2e uitgang zijn de beide TV's aangesloten.

Ton

morgen ga ik alleen de beide Tv's aansluiten en kijken of het TV probleem zich niet voordoet, en vervolgens de overige om de beurt aansluiten, dan kan ik zo de eventuele storingsbron vinden.

Ton

Reputatie 4
Badge +3

Ik gebruik een eigen Fritzbox 4040 met twee Netgear SG308e SG305e switchen. En deze opzet werkt al een paar maanden zonder enige storing met twee Arris ViP 2952 tv ontvangers. KPN glasvezelprofiel ingeladen en meteen werkt het. Check voor de zekerheid nog even de bekabeling?

Peter A,

ik ben nu bezig stapsgewijs alles aan te sluiten,

gisteravond alleen de Fritzbox met 1 TV aangesloten, vanmorgen werkte deze nog stabiel, zojuist de 2e TV aangesloten als ik vanavond thuis ben controleer ik de beide Tv's op de werking, als alles nog stabiel is sluit ik mijn TP-Link switch (zonder uitgaande signalen) op de 3e uitgang van mijn Fritzbox aan, zo wil ik na ca. 12 uur steeds een apparaat toevoegen tot ik hopelijk de stoorzender heb gevonden.

Ton

Heren,

Bedankt voor jullie hulp/advies, ik heb oorzaak van de storing gevonden, het is de Siemens Logo, ik heb 2 logos met een Siemens switch verbonden met mijn netwerk, als ik deze netwerkkabel aansluit krijg ik na 45 minuten problemen met mijn TV, nu nog uitzoeken of het in de Siemens switch is of in de Logos.

 

m.vr.gr

Ton

Gelukkig heb je de oorzaak gevonden, nu nog oplossen.

Reputatie 7
Badge +10

Switch is TP-Link TL-SG1016, deze staat nog op de standaard/fabriek instelling,

Als ik  daarvan de specs  bekijk, betreft het een unmanaged switch.
Vind nergens in de specificaties (ook niet inde PDF) of die IGMP Snooping ondersteunt.
Dan ga ik er maar vanuit dat het daar niet aan voldoet. Dat je daar eerder in gebruik met een Experia Box geen last van had, is misschien meer geluk dan wijsheid?
 

het is de Siemens Logo, ik heb 2 logos met een Siemens switch verbonden met mijn netwerk, als ik deze netwerkkabel aansluit krijg ik na 45 minuten problemen met mijn TV, nu nog uitzoeken of het in de Siemens switch is of in de Logos.


Mogelijk ook hier een vergelijkbaar "tekort" van IGMP Snooping ondersteuning?

Wat IGMP Snooping inhoud. Kort gezegd het ontlasten van netwerkverkeer voor multicast streams (waar IPTV onder valt).  Na een "match" te hebben gevonden met een TV-ontvanger, wordt het aanbod van de multicast streams naar andere apparaten stop gezet.

Zonder IGMP Snooping, wordt de multicast stream aan elk apparaat in het netwerk aangeboden, maar niet stop gezet, ook al wordt het niet benut / bekeken. Wat dus een enorme extra load betekent voor het netwerkverkeer.

https://en.wikipedia.org/wiki/IGMP_snooping

Wel apart dat het probleem zich pas na 45 - 60 minuten manifesteert.
Misschien dat "buffers", of de netwerkload dan over een kantelpunt heen loopt??