Vraag

KPN blokkeert Port Forwarding

  • 24 October 2021
  • 35 reacties
  • 717 keer bekeken

Wie kan mij helpen?

 

sinds juli hebben wij een camerasysteem en na veelvuldig contact met de klantenservice tot de conclusie gekomen dat KPN toch echt portforwarding blokkeert. Laatste advies dat ik kreeg was schaf je eigen modem aan en stel het zelf in. Ik heb dus nu een Fritz!Box 7590 (zelf aangeschaft).

Installatie gelukt - IP van het camera systeem staat netjes bij de actieve verbindingen, alle port forwarding vereisten ingevuld en nog werkt het niet.

Als ik kijk op https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ staan alle poorten (zelfs 80) voor ons IP adres gesloten.

Enige conclusie is dus dat KPN actief blokkeert. Hoe kunnen we dit oplossen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 6
Badge +9

KPN blokkeert dat niet actief.
Er zit blijknaar iets niet goed in de instelling van de forwarding.

Kan je een screenshot plaatsen van de forwarding?

Beste Dennis,
 

Dank voor je reactie. Ik heb het vaker gehoord dat KPN dat niet actief blokkeert.

Alleen afgelopen vrijdag heb ik 1.5uur met een medewerker van KPN (die ook actief mee heeft gekeken) met de expedia V10 aan de lijn gezeten. Alle instellingen stonden goed en toch blijven alle poorten gesloten. Ook zijn conclusie was dat het dus bij KPN moest zitten en dat als we een eigen modem hadden we dit allemaal zelf konden instellen het het dus opgelost moest zijn.

Onderstaand de poorten die ik heb opgezet. Geen idee of dit het screenshot is dat je zoekt?

 

Reputatie 7

Dan moet je toch echt ergens een gedachtefout maken want KPN blokkeert echt geen poorten, dat mogen ze wettelijk immers niet.

Kan je hier een screenshots posten van jouw port-forwarding(s)?

Poets hierbij niet het hele IP adres weg maar alleen de laatste twee blokjes bij IPv4 en het derde blok bij IPv6.

Beste wjb,

Zou fijn zijn als ik het fout heb want dan is het op te lossen, alleen heb ik 1.5 uur aan de lijn gehangen met een medewerker van KPN die dezelfde conclusie heeft getrokken.

Hoe kan het dan dat bij de port check tool zelfs poort 80 en 433 dicht zitten?
Welke details wil je precies zien t.o.v. de bovenstaande screenshot?

Hoor het graag. Zou zo blij worden als dit werkt

Reputatie 7

Beste wjb,

Zou fijn zijn als ik het fout heb want dan is het op te lossen, alleen heb ik 1.5 uur aan de lijn gehangen met een medewerker van KPN die dezelfde conclusie heeft getrokken.

Hoe kan het dan dat bij de port check tool zelfs poort 80 en 433 dicht zitten?
Welke details wil je precies zien t.o.v. de bovenstaande screenshot?

Hoor het graag. Zou zo blij worden als dit werkt

Ik wil graag die IP adressen zien met in de tweede kolom met bij IPv4 adressen de laatste twee blokjes weggepoetst en bij iPv6 het derde blokje weggepoetst.

Vandaaruit zien we weer verder.

Je spreekt overigens over poort 80 en 443 maar in jouw screenshot zie ik hele andere poortnummers?

Welke poorten moet je forwarden?

Beste wjb,

Zou fijn zijn als ik het fout heb want dan is het op te lossen, alleen heb ik 1.5 uur aan de lijn gehangen met een medewerker van KPN die dezelfde conclusie heeft getrokken.

Hoe kan het dan dat bij de port check tool zelfs poort 80 en 433 dicht zitten?
Welke details wil je precies zien t.o.v. de bovenstaande screenshot?

Hoor het graag. Zou zo blij worden als dit werkt

Ik wil graag die IP adressen zien met in de tweede kolom met bij IPv4 adressen de laatste twee blokjes weggepoetst en bij iPv6 het derde blokje weggepoetst.

Vandaaruit zien we weer verder.

Je spreekt overigens over poort 80 en 443 maar in jouw screenshot zie ik hele andere poortnummers?

Welke poorten moet je forwarden?  poorten 8088, 37777 en 37778

 

Reputatie 7

Betreft het een Dahua DVR?

Ja alleen met 5camera's

Reputatie 7
Badge +24

Zal wel aan mij liggen. Maar ik kan er geen chocola van maken, van die schermafdruk. Onlogisch rommeltje als je het mij vraagt. Ik vraag me eigen af of er onder ip-adres wel iets moet staan. Ik denk dat da leeg moet zijn. Net zoals External host bij de KPN Box. En cctv[1-3] zijn aliassen voor interne ip adressen. Lijkt me?

Reputatie 7

Dus je hebt TCP poort 8088, TCP poort 37777 en UDP poort 37778 geforward?

Kan je de camera's wel benaderen op die poorten via het LAN IP adres (192.165.2.?) terwijl het apparaat waarmee je dat doet ook op jouw thuisnetwerk aangesloten is?

Klopt.

Ik kan de camera's benaderen via een app en via het IP adres Inloggen op de webservice op het moment dat ik thuis op het netwerk zit.
 

vanaf ‘buiten’ lukt dat niet.

Reputatie 7

Maar van buitenaf gebruik je, neem ik aan, wel het publieke IP adres van de Experia Box om mee te verbinden en niet dat 192.168.2.? adres. Klopt dat?

de Eperiabox is ertussen uit we draaien nu volledig op de Fritz!Box
Vanaf buiten gebruik ik alleen de app

Reputatie 7

de Eperiabox is ertussen uit we draaien nu volledig op de Fritz!Box
Vanaf buiten gebruik ik alleen de app

En wat stel je dan in in die app?

Ik neem aan een IP adres waarop jouw DVR te benaderen is.

Welk IP adres is dat dan? (Alleen de eerste twee blokjes!!)

Ja het IP adres van DVR 192.168

Reputatie 6
Badge +9

Ja het IP adres van DVR 192.168

Dat zal van “binnen” (LAN) ook wel werken.
Maar voor buitenaf niet, dan moet je je externe (WAN) ipv4 adres gebruiken.

Reputatie 7

Ja het IP adres van DVR 192.168

Ga eens naar http://whatsmyip.com en gebruik dan eens het daar getoonde IPv4 adres.

daar wil de dmss app niet mee verbinden. Die alleen het IP van de DVR 192.168enz

Reputatie 7

Je zult toch echt het publieke IP adres moeten gebruiken om buiten de deur verbinding te kunnen maken met jouw DVR.

Als ik dat probeer bij port fowarding krijg ik een fout melding: Foutbeschrijving: Het IP-adres ligt in een niet toegelaten netwerk van de FRITZ!Box.

Reputatie 7
Badge +24

Als ik dat probeer bij port fowarding krijg ik een fout melding: Foutbeschrijving: Het IP-adres ligt in een niet toegelaten netwerk van de FRITZ!Box.

Dat ip adres moet je ook niet gebruiken bij poort forwarding.

OK, Ik ben geen expert (bij lange naar niet) dus graag even wat extra uitleg waar moet ik mijn publieke IP dan wel gebruiken om buiten de deur verbinding te krijgen met de DVR?

Reputatie 7

In de app is een 192.168.x.x IP adres ingevuld, klopt dat?

Dat IP adres moet je vervangen door het publieke IP adres van jouw Intenet aansluiting (klik).

 

Dat had ik al geprobeerd, dan geeft de app aan verbinden mislukt. hij wil alleen maar met de 192.168.x.x
 

 

Reputatie 7

Ga een naar https://canyouseeme.org en controleer poort 8088 en 37777.

Staan die open?

Poort 37778 kan je niet controleren want die heb je, als het goed is, als UDP poort geforward. Ik heb daar geen geen screenshot van gezien maar ik neem aan dat je die correct hebt ingesteld.