Beantwoord

KPN Box 12 in combinatie met Tplink deco M5 werkt niet

  • 5 December 2021
  • 6 reacties
  • 1850 keer bekeken

Vorige week is mijn experiabox V9 vervangen door een V12.

Bij de V9 had ik 3  x tplink deco M5 aangesloten. De eerste bekabeld aan de experiabox en de andere 2 bekabeld aan de 1ste via een switch. De hoofd deco stond in AP mode. Ik gebruikte dus de DHCP en de router functie van de experiabox. Dat werkte al enige tijd prima.

Bij het aansluiten van de V12 heb ik niets gewijzigd. Alleen het modem vervangen en alles opnieuw opgestart. Nu werkt echter de Deco niet meer. Wat ik ook doe ik krijg via de deco geen internet verbinding. Via de V12 wifi wel.

Nu heb ik de deco in router mode gezet en nu werkt het wel. Ik heb nu alleen twee routers en twee dhcp server. En nu dus twee aparte netwerken. 1 met 192.168.2.x van de V12 en 1 met 192.168.0.x van de deco.

Als ik nu de deco weer terug zet in ap mode, dan heb ik via de deco weer geen internet. Ook als ik maar 1 deco aansluit, heb ik dit probleem.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

icon

Beste antwoord door Davidla 8 December 2021, 15:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Zie je wel activiteit in de lampjes naast de ethernetpoort waar je de utp kabel in hebt gedaan?

Vind je de Deco terug in de apparaten lijst in de Box12 met ip adres?

Evt. Resetten en opnieuw instellen?

 

Ik heb alles al meerdere keren gereset. Zelfs de deco helemaal terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw installeren. Lampjes bij de ethernet poort branden ook gewoon. Andere poort op V12 ook geprobeerd.

Verbinding tussen deco en V12 is goed. En zoals al aangegeven, in routermode werkt het wel, met dezelfde kabel op dezelfde poort alleen heb ik dan twee netwerken.

Bij terug zetten van de oude experia box v9 werkt alles weer normaal. Deco in AP mode, 1 netwerk. Lijkt wel of de V12 anders reageert.

Ik heb de M9 Plus in router modus en kan dus van meer functies gebruik maken. Hier nooit problemen in router modus. Je zou kunnen overwegen het zo te laten. Je zou dan nog wel de experiabox in DMZ moeten zetten en een vast IP aan de deco toekennen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Davidla, welkom op ons forum!
Inhoudelijk heb ik hier niet bijzonder veel verstand van maar heeft dit je vraag beantwoord?

Reputatie 7
Badge +24

U heeft dus een switch achter de eerste Deco hangen. Als je daar een pc bekabeld op aan sluit heb je ook geen internet? 

Hoi,

Ik had ook eerst alleen 1 deco aangesloten. Rechtstreeks op het modem. Alle andere deco's en de switch dus uit. Dat werkte wel.

Zodra ik een andere deco aan sluit, al dan niet via de switch, heb ik via de wifi op de deco geen internet verbinding meer.

Vanmorgen weer aan het testen en meten geweest. Bleek dat 1 van de kabels een pobleem gaf. Die is nu goed en het probleem is ook verholpen.

Dank voor het meedenken.

Dit topic kan gesloten worden.