Beantwoord

KPN Box 12 plex werkt niet, lokaal netwerk

  • 12 September 2023
  • 10 reacties
  • 194 keer bekeken

Voor mijn overstap naar kpn had ik een Experia Box V10. Ik heb direct op de modem aangesloten een mac mini en een smarttv. De mac mini draait plex server en de tv de plex client app. Dit werkte perfect! Maar sinds mijn overstap naar kpn en dus de nieuwe modem niet meer. Soms na een reset werkt het eventjes, maar niet lang.

Ik heb al heel veel geprobeerd. Ik heb geen fixed ip adressen, dit is allemaal lokaal, direct op de modem en dus geen dubbel nat probleem. GDM staat aan (de settings in plex zijn default). Ik heb meerdere malen alles herstart, gereset en opnieuw geinstalleerd.

Het moet haast de modem wel zijn, maar ik kan niet bedenken wat ik zou moeten aanpassen. Andere topics met dit probleem zeggen dat een update van de modem het heeft verholpen dus dat is een dood spoor.

Ik hoop dat iemand slimmer dan ik mij kan helpen.

 

edit: dit topic komt ook redelijk overeen: 

 

icon

Beste antwoord door Rwoverdijk 5 December 2023, 19:57

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Vreemd, ik heb wel ervaring met een NAS maar niet direct met een Plex op een Mac Mini. Heb je uPnP ook aanstaan, dit hielp mij in het verleden nog wel eens. Of heb je al een oplossing gevonden?

Vreemd, ik heb wel ervaring met een NAS maar niet direct met een Plex op een Mac Mini. Heb je uPnP ook aanstaan, dit hielp mij in het verleden nog wel eens. Of heb je al een oplossing gevonden?

Ik heb upnp getest (en weer uitgezet). Ik heb helaas geen oplossing gevonden. Kan ik om een andere modem vragen (die niet extra kost zoals de fritzbox)?

Reputatie 7
Badge +13

Nee ik vrees van niet, dat kunnen we niet specifieren en de kans is heel groot dat je dan weer een Box 12 krijgt. Ik geef dit even door. Er zitten weer updates aan te komen dus hopelijk brengt dat dan een oplossing. 

Nee ik vrees van niet, dat kunnen we niet specifieren en de kans is heel groot dat je dan weer een Box 12 krijgt. Ik geef dit even door. Er zitten weer updates aan te komen dus hopelijk brengt dat dan een oplossing. 

Aii… Dat is jammer. 

Reputatie 7
Badge +13

Ik zal het sowieso intern terugkoppelen, ik hoop dat er dan spoedig een oplossing gevonden kan worden.

Update: Ik heb inmiddels gezien dat er een update voorbij is gekomen, maar dit heeft helaas niet geholpen.

TV KABEL STORING AL LANG DAN 1 WEEK!!! 

ik ben onlangs over gestapt..eerste maand alles prima. Nu heb ik meer dan 1 week geen kabeltv. Alles uit en aan gezet. Herhaaldelijk. Nu tot irritatie toe werkt mijn kabeltv nog steeds niet. Tevens kan ik KPN niet bellen met dergelijke storingen. Super irritant. Miss moet ik toch weer terug nr Delta. Graag asap een reactie! 

Reputatie 7
Badge +13

Dan zou ik je willen vragen om even een eigen topic voor je vraag aanmaken @STORING MET KPN KABELTV

Inmiddels weer een update verder en het lijkt vandaag te werken. Ik zal over een week als het nog werkt nogmaals rapporteren :)

Reputatie 7
Badge +13

@Rwoverdijk Kijk dat zijn goede berichten! Fijn dat het nu werkt!

Reageer