Vraag

KPN Box 12 veel slechter WiFi sterkte dan Experia Box V8

  • 16 February 2022
  • 1 reactie
  • 194 keer bekeken

Hallo,

Wegens oversluiten naar ander abonnement werd met Experiabox v8 vervangen door de nieuwe KPN box 12. In eerste instantie was ik tevreden met het gemak van installeren en de snelheid van het Wifi6 signaal.

Echter, vooral elders in huis is duidelijk meetbaar (WiFi analyser) dat de signaalsterkte (enkele db's) een flink stuk lager ligt dan de experiabox. Het modem hangt op Exact dezelfde plek.

Ik lees oplossingen dat er dan meer geld uitgegeven moet worden voor wifi versterkers, een eigen router kan aansluiten, een andere plek proberen, allemaal goed bedoelde oplossingen/pleisters voor het probleem wat volgens mij toch echt in de box zelf zit.

Ook de Experiabox zal aan alle vereisten hebben voldaan m.b.t. vermogen, dus de vraag is, waarom is het vermogen van de V12 lager, hoe schroef ik dit op, en als dit niet mogelijk is, hoe zorgt KPN dat ik kosteloos hetzelfde of beter signaal krijg?

Mijn ervaring tot dusverre met versterkers is dat deze te allen tijden concessies doen aan de snelheid, ook al blijft deze voor veel mensen acceptabel.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 5
Badge +5

Alles wat u schrijft is juist en tevens correct. 

Veel mooier wordt het (voorlopig?) niet.Â